Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
ArneA skrev (28 minutter siden):

Det er lov å mene det og. Men hva med USA feks går inn i Iran? Hvordan tror du konsekvensene blir, når vi vet at en stor prosentandel av oljen derfra går til Kina?

Eller i kommende februar, når den siste gjensidige gjenlevende atomvåpenavtalen (New START) skal fornyes? Hvis det ikke foreligger en ny avtale før den går ut ( 05.02.26), blir spenningen i verden så stram at vi i enda større grad risikerer en faktisk atomkrig. Når det ikke transparens i gjensidig kontroll, øker paranoiafaktoren mange ganger. 

Eller hva med alle de andre saklige eksemplene Macgregor mfl kan vise til. Du er veldig rask med å deevalure personen og ikke holder deg saklig. 

Jeg hørte på videoen sikkert i 30 min., men orket ikke høre hele. Jada, det er sikkert mange sannheter der ute, og han har sikkert noen poeng når han snakker om Det militærindustrielle kompleks eller hva det er. Grunnen til at jeg ikke orket å se ferdig er at jeg ble så trøtt av de overtydelige insinuasjonene om hvilken gruppe som eeegentlig står bak dette komplekset at jeg bare måtte gå og legge meg. 
Dette islamistiske regimet i Iran har gått ut på dato. I 50 år har de ikke gjort annet enn å spre hat og terror verden rundt og spesielt i Midtøsten. Pluss styrt folket sitt med terror. Vet du hva de gjør med ei jente som skal henrettes men som er jomfru? Vet du at de sender regning til foreldrene hennes, først for bryllupet (les voldtekten) og så for kule/tau? Hvis de henretter ei jomfru kommer hun til jannah, og det unner de henne ikke. Dette er religiøse maniacs og den største faren her er at de bruker «den brente jords taktikk» mot sin egen befolkning. Litt sånn som Hamas har drevet på.  
Jada, CIA, Israel og Mossad gjør helt sikkert alt de kan for at prestestyret skal falle, men syns noen det er rart? Jeg skjønner dem så jævlig godt. 
Et regime som helt grunnløst etablererer ei dommedagsklokke som skal telle ned mot ødeleggelsen av et naboland er ikke liv laga. 

Bygger du livet ditt på hat og bitterhet etes du opp innenfra. Det gjelder mennesker, det gjelder regimer.

Regner med at IRGC er falt ila 2026. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er nok sikkert mye i det du sier om Iran, på samme måte som både Russland og usa har tilsvarende etiske og moralsk samvittighet. USA er kjent for å etablere baser i andre land og torture de der. En kan si mye om ulike land og regimer, det er sant. Jeg tenker det og er sannhet at vi lever i et indoktrinert samfunn og har mindre frihet enn det vi er i stand til eller liker å innse. 

Problemet er at vi blir forfektet sannheter som er løgn og bedrag. Norske medier leverer et så snevert syn på virkeligheten, at vi står igjen med en svart/hvitt tenkning, med antagonister og fremstilte fiendebilder som gjør at vi med en gang møter argument motstand, klassifiserer det som Putinister og "what not". Og der ligger også fellen du gikk i eller har blitt manipulert inn i over tid. At første respons på kritikk av den etablerte sannhet møtes med at du støtter "fienden" og fokuset går over på "se hva de gjør". Så vi har våre øynene  "Eyes Wide shut" for å bruke den metaforen. Vi kan godt diskutere innenrikspolitiske forhold, i Iran, USA, Russland, Nord Korea og en haug andre land, men det er en del av en annen debatt. Det er jo en selvfølge at ingen med et moralsk og etisk kompass intakt og i rett vinkel ville støtte oppunder land som begår grusomme overgrep. Det er å prøve å dreie debatten inn på samvittighetforhold og appelerer til følelsene. Vi er mer tjent med et våkent og klart blikk og klare tanker.

Endret av ArneA
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...