AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Skal man avslutte ekteskapet sitt og bryte opp kjernefamilien hvis man forelsker seg i en annen? Anonymkode: 0bc02...d73
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Ut i fra den bittelille informasjonen du har gitt, nei. Anonymkode: f51e6...31f 15
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Skrevet 16. januar Jeg tror de fleste opplever en eller annen form for forelskelse eller å bli betatt av en annen tiltross for at man er i et godt ekteskap, men det er nok ikke verdt å bryte opp familien for. Hvis du derimot vurderer å være utro så er det en annen sak. Anonymkode: 96229...5d4 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Skrevet 16. januar Antagelig ikke. Det er veldig vanlig å oppleve dette i løpet av et langt samliv. Anonymkode: fe743...dd0 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Skrevet 16. januar Ja selvfølgelig skal du løpe etter enhver forelskelse. Det er helt vanlig å bytte partner hvert femte år. Er det en sinnamann som skriver her for å samle svar fra kvinner han er så sint på?... uten å forstå at andre sinnamenn svarer like ironisk som han selv spør.. Anonymkode: d94ab...b19
Strigiformes Skrevet 16. januar #6 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Skal man avslutte ekteskapet sitt og bryte opp kjernefamilien hvis man forelsker seg i en annen? Anonymkode: 0bc02...d73 Da elsker du ikke partneren din tilstrekkelig, eller slik din partner fortjener om det er noe du vurderer. Hadde tenkt meg veldig nøye om... Spesielt om det er barn involvert...
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Skrevet 16. januar Ts her. Bare lurte, siden jeg stadig leser innlegg på KG om at «hvis man forelsker seg i en annen avslutter man forholdet man er i, enkelt og greit». Er det virkelig så enkelt? Hva mener dere? Anonymkode: 0bc02...d73
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Bare lurte, siden jeg stadig leser innlegg på KG om at «hvis man forelsker seg i en annen avslutter man forholdet man er i, enkelt og greit». Er det virkelig så enkelt? Hva mener dere? Anonymkode: 0bc02...d73 Jeg føler at mange her skriver at man bare skal stikke for den minste lille ting. Og da mener jeg absolutt ikke utroskap, men litt mer bagateller. Hva skjedde med og prate sammen? Jeg har vært gift i 12 år, og er klar for maaaange år til! Anonymkode: a4396...85b 2 1 3
Strigiformes Skrevet 16. januar #9 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Bare lurte, siden jeg stadig leser innlegg på KG om at «hvis man forelsker seg i en annen avslutter man forholdet man er i, enkelt og greit». Er det virkelig så enkelt? Hva mener dere? Anonymkode: 0bc02...d73 Tror det er mange som har opplevd å bli forelsket i en annen, selv om de har vært i et forhold eller gift. Jeg opplevde det. Årsaken var at jeg ikke hadde det noe bra i ekteskapet jeg var i. Jeg brøt ikke opp ekteskapet mitt av den grunn. Det var andre årsaker som førte til skilsmisse for min del. Skal man hoppe på enhver forelskelse så klarer man aldri å lande. Tilnærmet hvileløs og rotløs tror jeg man blir da. Det tror ikke jeg er bra. 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Skal man avslutte ekteskapet sitt og bryte opp kjernefamilien hvis man forelsker seg i en annen? Anonymkode: 0bc02...d73 man velger selv om man vil gi forelskelsen næring eller ikke - men å fantasere litt i sitt stille sinn - er vel ikke ulovlig - men å gå videre fysisk synes jeg ikke er greit. Da får man rydde opp hjemme først Anonymkode: 003b8...6d6 5
powerpuffen Skrevet 16. januar #11 Skrevet 16. januar (endret) Helt ærlig.. Hvis du finner interesse i andre - og kanskje har levd i et dødt ekteskap lenge, hvorfor dra det ut i det vide og det brede? Hvis du virkelig føler at dette er ekte kjærlighet - så sier jeg gå for det. Det man aksepterer i dette livet er den lykken man får - og vi har alle lov til å både føle oss ulykkelige i ekteskap, og velge å gå fra det for å få det bedre med seg selv. Vannet blir ikke varmere jo lengre du venter med å hoppe. Jeg tror generelt flere mennesker hadde vært lykkeligere om de tenkte mer med hjertet enn med hodet. Jeg så min egen far dø på dagen foran trynet på meg, vel vitende om at han var gjennomsyret ulykkelig av det ekteskapet han var i - han bare kom seg ikke ut av det. Plutselig var livet over, liksom.. Det kommer til å stikke i hjertet mitt til den dagen jeg selv går ut av tiden, og jeg har lært at jeg ALDRI skal leve så ulykkelig som det han gjorde, også om det innebærer å snu livet på hodet for å få det bedre. Endret 16. januar av powerpuffen 2 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Bare lurte, siden jeg stadig leser innlegg på KG om at «hvis man forelsker seg i en annen avslutter man forholdet man er i, enkelt og greit». Er det virkelig så enkelt? Hva mener dere? Anonymkode: 0bc02...d73 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja selvfølgelig skal du løpe etter enhver forelskelse. Det er helt vanlig å bytte partner hvert femte år. Er det en sinnamann som skriver her for å samle svar fra kvinner han er så sint på?... uten å forstå at andre sinnamenn svarer like ironisk som han selv spør.. Anonymkode: d94ab...b19 Forstår du ikke at de innleggene du stadig leser på KG om å avslutte hvis man blir forelsket, er skrevet akkurat likedan som du skriver nå. Nå er du også endel av dem som sier at bare skal avslutte ekteskap og bryte opp kjernefamilien pga en forelskelse. Og en annen sint mann som ser denne tråden din nå, tenker at «Ja sånn er kvinner».. Så både kommenterer han og ironisk og lager flere tråder han også. Anonymkode: d94ab...b19
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Skrevet 16. januar powerpuffen skrev (1 minutt siden): Helt ærlig.. Hvis du finner interesse i andre - og kanskje har levd i et dødt ekteskap lenge, hvorfor dra det ut i det vide og det brede? Hvis du virkelig føler at dette er ekte kjærlighet - så sier jeg gå for det. Det man aksepterer i dette livet er den lykken man får - og vi har alle lov til å både føle oss ulykkelige i ekteskap, og velge å gå fra det for å få det bedre med seg selv. Det er ikke alt i dette livet som er ment for å være "for alltid". Jeg tror generelt flere mennesker hadde vært lykkeligere om de tenkte mer med hjertet enn med hodet. Jeg så min egen far dø på dagen foran trynet på meg, vel vitende om at han var gjennomsyret ulykkelig av det ekteskapet han var i - han bare kom seg ikke ut av det. Plutselig var livet over, liksom.. Det kommer til å stikke i hjertet mitt til den dagen jeg selv går ut av tiden, og jeg har lært at jeg ALDRI skal leve så ulykkelig som det han gjorde. Helt enig, men rydd opp hjemme først...ikke gå bak ryggen på de som evt står uvitende på siden som gir deg all tilitt...rydd opp der først før man går videre Anonymkode: 003b8...6d6 3
monican94 Skrevet 16. januar #14 Skrevet 16. januar Om man handler på forelskelsen så bør man gå ja, altså om man flørter og gjør noe med forelskelsen.. en liten avstandsforelskelse etter et langt samliv er nok vanlig men å gjøre no mer utav det er ikke ok. 1
powerpuffen Skrevet 16. januar #15 Skrevet 16. januar (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig, men rydd opp hjemme først...ikke gå bak ryggen på de som evt står uvitende på siden som gir deg all tilitt...rydd opp der først før man går videre Anonymkode: 003b8...6d6 Hva mener du med å "rydde opp"? Hva er det å "rydde opp" i om du har bestemt deg for å gå? Jeg tror at å rive av plasteret er veien å gå, selv om det oppleves vondt for den andre parten. Alle praktikaliteter kan man selvfølgelig "rydde opp" i, men har man bestemt seg for å forlate en relasjon, så bør man stå i det. Grunnen til at bl.a min far ikke kom seg ut av ekteskapet var fordi hans kone spilte på hans samvittighet, tryglet han om å bli. Skal man bruke evigheter på å gå rundt grøten, så kommer man seg aldri vekk. Du kan jo gjette hvordan det var å gjennomføre en skillsmisse på vegne av sin døde far. Endret 16. januar av powerpuffen 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): man velger selv om man vil gi forelskelsen næring eller ikke - men å fantasere litt i sitt stille sinn - er vel ikke ulovlig - men å gå videre fysisk synes jeg ikke er greit. Da får man rydde opp hjemme først Anonymkode: 003b8...6d6 Ts her. Jeg sikter til situasjoner hvor det «kun» er forelskelse, ikke noe fysisk involvert. Takk til dere som har svart så langt, setter pris på det! Anonymkode: 0bc02...d73 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #17 Skrevet 17. januar Brudd er som regel irreversibelt. Ville heller rådet deg til å være ansvarlig og tenk over utfall og hvilke ringvirkninger det har. Anonymkode: c0cd5...7d8 1 2
Silesilje Skrevet 17. januar #18 Skrevet 17. januar Tror dette er ganske mye vanligere enn det folk snakker om. Tenker i bunn og grunn dette handler om ting man ikke kan styre. Det ma KAN styre er hvor ma setter grensa! Kos deg med lykkehormoner ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. januar #19 Skrevet 17. januar Høres ut som en sabla dum idé. Forelskelse er ikke kjærlighet. Det er innledende fase der hjernen din pumpes full av hormoner som opamin, oksytocin og kortisol og handler om reproduksjonsønske, og den rusen endrer seg alltid noe over tid. Det har også veldig lite innvirkning på mellommenneskelig tilknytning og kvaliteten i forholdet om man følte slik brennende forelskelse eller ikke. Anonymkode: 4c5c3...062 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #20 Skrevet 17. januar Dopamin* ikke opamin Anonymkode: 4c5c3...062 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå