AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Er så lei meg. Selv når vi var sammen så fikk jeg aldri julegaver eller bursdagsgaver av barnefar. Nå som vi er skilt ( han var utro og er nå sammen med hun nye) har jeg ordnet det slik at ungene får penger + påminnelse om å kjøpe julegaver til han og meg. Men denne jula så skjedde det slik at de bare handlet til han... og til stemoren. Jeg fikk ingenting. Jeg er voksen, og skal ikke bry meg. Men er så jævlig lei meg. Føler meg så lite verdsatt. Knakk i dag da jeg fikk vite at de allerede har kjøpt morsdagsgave til henne... men ikke til meg. Handler jo bunn og grunn ikke om gaver ( jeg har da nok ting) men kort, tegninger eller ett eller annet som viser at noen i denne familien bryr seg.... Er jeg barnslig å må bare takle det? Anonymkode: 9756d...dcb 48
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Det går kun ut over deg selv å gå med disse følelsene. Anonymkode: c2794...7a9 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Skrevet 16. januar Hvor gammel er ungene? Anonymkode: 692d0...28a 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er jeg barnslig å må bare takle det? Anonymkode: 9756d...dcb Yepp! Anonymkode: 9dbcd...7ae 2
Muskath Skrevet 16. januar #5 Skrevet 16. januar Jeg tenker at du ikke er barnslig, det er forståelig at det er litt sårt. Hvor gamle er barna? Går de selv og kjøper gaver? Kanskje stemor minner dem på at det er morsdag? Du kan snakke med barna dine om det kanskje, men det kommer mye an på alderen. 7 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Skrevet 16. januar Skjønner godt du blir trist jeg. Hvorfor kjøper ikke de til deg? Anonymkode: 3300d...d77 12 4 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Skrevet 16. januar Avhenger litt av alderen til barna, er de halvvoksne så synes jeg det er skikkelig dårlig gjort faktisk. Men hadde nok tenkt att jeg iallefall ikke hadde sponset gaver til eksen, og ikke gitt de penger til gavekjøp heretter. De kan lage ett kort eller noe, holder det. Anonymkode: f6f0e...3ae 19 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Skrevet 16. januar Det er dine egne unger. De fikk penger til ett formål, men brukte dem på noe annet. Forklar dem hvorfor det er feil. Anonymkode: 01b0f...a71 11 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvor gammel er ungene? Anonymkode: 692d0...28a Muskath skrev (25 minutter siden): Jeg tenker at du ikke er barnslig, det er forståelig at det er litt sårt. Hvor gamle er barna? Går de selv og kjøper gaver? Kanskje stemor minner dem på at det er morsdag? Du kan snakke med barna dine om det kanskje, men det kommer mye an på alderen. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Avhenger litt av alderen til barna, er de halvvoksne så synes jeg det er skikkelig dårlig gjort faktisk. Men hadde nok tenkt att jeg iallefall ikke hadde sponset gaver til eksen, og ikke gitt de penger til gavekjøp heretter. De kan lage ett kort eller noe, holder det. Anonymkode: f6f0e...3ae Dette er nødvendig informasjon for tråden. Anonymkode: 836b7...5da 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Skrevet 16. januar Vil du ha gaver av barna dine som enslig, må du alliere deg med venner eller familie, ikke belage deg på eksen.. Jeg spør bestemora, tanta eller onkelen om å ta sønnen med ut for å kjøpe gaver til meg. Anonymkode: 9cd3c...503 4 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Skrevet 16. januar Hvorfor gir DU penger til barna for å kjøpe gave til far? Anonymkode: 0f5db...b5c 23 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Skrevet 16. januar Spør andre i slekta eller venner. Det er viktig å lære barna at foreldre også skal settes pris på og jeg er helt sikker på at barnet blir glad og stolt over å ha gave til deg. Gi DEM pe ger og be dem ta med barnet ogfinne gave. Mine nieser er for gamle til å trenge denne hjelpen, men hvis deres mor hadde ringt og spurt om jeg kunne hjelpe med dette ville jeg elsket det! Det ville også gitt en fin anledning til å knytte bånd og gode samtaler om hvem de ser sin mor som, hva hun liker og hva de setrer pris på med henne. Anonymkode: 5f476...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Skrevet 16. januar Hvorfor er alle så følsomme. Blir lei seg og såret for alt mulig Anonymkode: 201c3...2ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Skrevet 16. januar Jeg tenker at disse barna må jo få veiledning. Jeg ville spurt dem rett ut hvorfor de ikke kjøpte noe til deg da de fikk penger til nettopp det. De må få høre at det er ikke greit å holde på sånn. Anonymkode: f6dad...e56 15 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er alle så følsomme. Blir lei seg og såret for alt mulig Anonymkode: 201c3...2ff Fordi folk er normalt skrudd sammen, i motsetning til deg. TS: Her må du stå opp for deg selv. Snakk med ungene dine. Og IKKE gi dem penger for å kjøpe noe til far, det er stemors jobb nå, ikke din. Anonymkode: c7276...998 17 10
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Skrevet 16. januar Slutt å gi ungene penger til gaver til far (og stemor)! Det er faktisk ikke din oppgave lengre når han er sammen med noen, da får kjerringen ta seg av det sammen med ungene! Har de brukt DINE penger på morsdagsgave til stemor? Isåfall får de levere gaven inn igjen og bruke pengene på gave til deg! Anonymkode: a16a9...ebd 14 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så lei meg. Selv når vi var sammen så fikk jeg aldri julegaver eller bursdagsgaver av barnefar. Nå som vi er skilt ( han var utro og er nå sammen med hun nye) har jeg ordnet det slik at ungene får penger + påminnelse om å kjøpe julegaver til han og meg. Men denne jula så skjedde det slik at de bare handlet til han... og til stemoren. Jeg fikk ingenting. Jeg er voksen, og skal ikke bry meg. Men er så jævlig lei meg. Føler meg så lite verdsatt. Knakk i dag da jeg fikk vite at de allerede har kjøpt morsdagsgave til henne... men ikke til meg. Handler jo bunn og grunn ikke om gaver ( jeg har da nok ting) men kort, tegninger eller ett eller annet som viser at noen i denne familien bryr seg.... Er jeg barnslig å må bare takle det? Anonymkode: 9756d...dcb Full forståelse for at det er kjipt 😢 kanskje du må slutte å gi penger til det. Virker ikke som de er gamle nok til å skjønne det. Anonymkode: 22264...ff5 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar #18 Skrevet 16. januar Hvis det var du som hadde vært utro mot han, og deretter blitt sammen med den nye elskeren, tror du eksen din da hadde gitt ungene penger for å kjøpe gave til deg? en liten belønning for den spenstige utroskapen? Du er jo totalt selvutslettende. Herregud. Han skal ikke ha en krone fra deg. Og så må du jo skjønne at det er far/stemor som har instruert dem til å kjøpe gave til henne. De hadde ikke kommet på ideen å kjøpe MORSdagsgave til en person som ikke er moren deres, om det ikke var på instruks. Disse turtelduene behandler deg som avføring. Slutt å gi penger til ungene i det hele tatt, når de tydeligvis blir misbrukt. Anonymkode: 3d7ae...ca6 8 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar #19 Skrevet 16. januar Så mange ufølsomme svar du har fått! Jeg skjønner godt at du er lei deg. Du forsøker å bry deg om andre, men opplever at andre ikke bryr seg om deg. Slutt å gi ungene penger til sånne gaver. Og vær tydelig med ungene dine om hva som er dine forventninger! Jeg er også skilt. Jeg ga fin julegave til X-en i år, fikk nada tilbake. Anonymkode: 08378...299 10
AprilLudgate Skrevet 16. januar #20 Skrevet 16. januar Er det barna som dropper det, eller far som glemmer dette? Hvor gamle er de?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå