fugl fønix Skrevet 23. juli #24 Skrevet 23. juli (endret) Titania skrev (3 timer siden): Det bildet der minner meg om Tunejordet, like ved Tunevannet,pent. Men jeg savner ikke Tuneflua der...men det kan også være andre siden av kommunen.... ved Borregaard, fint der også😊 Endret 23. juli av fugl fønix
Titania Skrevet 23. juli #25 Skrevet 23. juli fugl fønix skrev (Akkurat nå): Det bildet der minner meg om Tunejordet, like ved Tunevannet,pent. Men jeg savner ikke Tuneflua der... Hehe 😊 Jeg har bodd her siden 2018 og ikke sett/merket en eneste en 🙈 Men bildet er fra bondelandet utenfor Ängelholm i Skåne, så langt fra sarp og dit 😁
fugl fønix Skrevet 23. juli #26 Skrevet 23. juli (endret) Titania skrev (22 timer siden): Hehe 😊 Jeg har bodd her siden 2018 og ikke sett/merket en eneste en 🙈 Men bildet er fra bondelandet utenfor Ängelholm i Skåne, så langt fra sarp og dit 😁 Kult😊, men lignet litt synes jeg da.. Tuneflua er mest plagsom 3 uker om sommeren rundt Santhans om man er veldig mye ute rundt Tunevannet...da har den klekt egg og er blodtørstig. Men ellers i året merker man ikke til den. Jepp fint i Skåne og, men der har jeg bare vært en gang... så jeg finnes ikke lommekjent der dessverre. Mange fine perler i Sverige og.😁 Endret 24. juli av fugl fønix
Titania Skrevet 23. juli #27 Skrevet 23. juli fugl fønix skrev (40 minutter siden): Kult😊, men lignet litt synes jeg da.. Tuneflua er mest plagsom 3 uker om sommeren rundt Santhans om man er veldig mye ute rundt Tunevannet...da har den lekt egg og er blodtørstig. Men ellers i året merker man ikke til den. Jepp fint i Skåne og, men der har jeg bare vært en gang... så jeg finnes ikke lommekjent der dessverre. Mange fine perler i Sverige og.😁 Jeg bor rett ved tunevannet 🙈 Så sikkert bare hatt flaks 😝 Vet huseier ble bitt i øret ett år eller to etter jeg flyttet inn, men jeg har ikke merket en eneste en 😅 Bare mygg 😂 1
fugl fønix Skrevet 23. juli #28 Skrevet 23. juli Titania skrev (1 minutt siden): Jeg bor rett ved tunevannet 🙈 Så sikkert bare hatt flaks 😝 Vet huseier ble bitt i øret ett år eller to etter jeg flyttet inn, men jeg har ikke merket en eneste en 😅 Bare mygg 😂 Kan godt hende at det er færre av dem idag en før.....klimaforandringer og mindre innsekter.
Titania Skrevet 23. juli #29 Skrevet 23. juli fugl fønix skrev (2 minutter siden): Kan godt hende at det er færre av dem idag en før.....klimaforandringer og mindre innsekter. Pluss at de har i hvertfall forsøkt få ned bestanden mest mulig tror jeg. Vet det har vært et samarbeid mellom noen av kommunene rundt. Men syns det er litt rart at jeg ikke har sett noen for det 😝 Hadde det ikke vært for huset til naboen ser jeg rett ned på vannet 😅
fugl fønix Skrevet 23. juli #30 Skrevet 23. juli (endret) Titania skrev (13 minutter siden): Pluss at de har i hvertfall forsøkt få ned bestanden mest mulig tror jeg. Vet det har vært et samarbeid mellom noen av kommunene rundt. Men syns det er litt rart at jeg ikke har sett noen for det 😝 Hadde det ikke vært for huset til naboen ser jeg rett ned på vannet 😅 Jepp, de var veldig plagsomme på 90 tallet og begynnelsen av 2000 tallet. Jeg ble bitt av en hel gjeng da, leggene så ikke ut, blod overalt etter mange bitt.( spyttet dems er blodfortynnende,så blodet bare rant) Men det er mange år siden nå, mye som har forandret seg siden den gang. Tror nok tiltakene der har hjulpet veldig + mer boligbygging og litt mindre natur idag kan sikkert ha en innvirkning på bestanden også, vil jeg tro.😊 Endret 23. juli av fugl fønix 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå