Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også litt en slik ex, selv om det er straks 15 år siden han forlot meg. Jevnlig gjennom disse årene tar han kontakt og trygler om tilgivelse og «closure». 

Slik jeg ser det skylder jeg han ingenting for at han skal kunne føle seg bedre med seg selv, eller hjelpe han med å lukke noen kapitler i hans liv. Så han blir «left on read», uten at jeg kjenner på dårlig samvittighet eller at jeg burde ha det. 

Anonymkode: 20e21...14d

Har du noen gang gitt ham en siste prat slik at han kunne få closure, da? Hvis ikke er du et drittmenneske.

Anonymkode: 87f23...cd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du noen gang gitt ham en siste prat slik at han kunne få closure, da? Hvis ikke er du et drittmenneske.

Hvorfor skal hun det når det var han som gikk?

Anonymkode: be314...cc2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han stakk fra henne, og så skal HUN sitte å trøste og tilgi?? Nei nå får du jaggu gi deg.

Closure er for pingler uten selvinnsikt.

Anonymkode: 874d4...079

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal hun det når det var han som gikk?

Anonymkode: be314...cc2

Han stakk fra henne, og så skal HUN sitte å trøste og tilgi?? Nei nå får du jaggu gi deg.

Closure er for pingler uten selvinnsikt.

Sorry, jeg leste feil. Nei, blir rart å be om closure når det var han som gikk, det blir noe helt annet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2026 den 13.17):

Flau nei, så langt i fra. 

Han har fått svar og nekter å akseptere svarene jeg har gitt. Derfor mener jeg at han må søke hjelp hos andre (psykolog,venner og familie) for å håndtere bruddet eller komme over meg. 

Mange her lurer på grunnen og det er så konkret som dette:

Jeg fikk nok. Nok av mistenksomhet, paranoia, kontrollerende oppførsel, alt på hans premisser, beskyldninger, rigiditet, egoisme og offermentalitet. Ingen empati, ingen takhøyde, ingen støtte, ingen omsorg, ingen raushet, ingen takknemlighet. 

Derfor skriver jeg at handlingene hans er svar nok. Han må se på seg selv og hvordan det har vært. Om han ikke forstår det, så er det ikke mitt problem.

Han ville ikke innfri noe av det jeg ønsket eller hadde behov for. Som kanskje kunne reddet ekteskapet. Men tviler likevel, fordi personer av hans kaliber vil aldri endre seg og er feilfri. 

Tror det faktum at jeg gikk er så nedverdigende for ham at han aksepterer det ikke. Det er ikke god nok grunn til å forlate han at jeg ikke ville mer. Jeg har jo villet det i mange år og latt han fått styre på. Så hvorfor ikke nå lenger...

Anonymkode: 3a610...b0e

Jeg synes du skal sende han det du har skrevet her, eller en link til denne kommentaren.

Skriv at alt han trenger å vite står der, og at han kan lese det om igjen hvis han senere begynner å tvile eller lure på nytt. Dette er det endelige svaret. 

Anonymkode: 618d0...79e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men som for ts, er det ikke gitt at det hjelper, eller at det oppleves som det er nok. 

Anonymkode: 20e21...14d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle innspill og råd. Ser at det er flere som har opplevd lignende. 

Føler bare det er håpløst å gjenta og gjenta og han likevel etterlyser svar. Svaret jeg gir vil aldri bli godt nok, såpass kjenner jeg han. Men jeg skal gjøre som noen skriver her. Jeg skal sende en kort og grei epost der jeg forklarer hvorfor og be om at vi nå kan gå videre til hvert vårt. Men det blir det siste svaret. Neste forespørsel skal og blir ignorert. 

Ts

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for alle innspill og råd. Ser at det er flere som har opplevd lignende. 

Føler bare det er håpløst å gjenta og gjenta og han likevel etterlyser svar. Svaret jeg gir vil aldri bli godt nok, såpass kjenner jeg han. Men jeg skal gjøre som noen skriver her. Jeg skal sende en kort og grei epost der jeg forklarer hvorfor og be om at vi nå kan gå videre til hvert vårt. Men det blir det siste svaret. Neste forespørsel skal og blir ignorert. 

Ts

Husk å skrive tydlig til han at du er ferdig med saken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts

Har du sagt "handlingene [dine] er svar nok" hundre ganger (sitat nr. 2) eller har du faktisk gitt ham forklaringen "Jeg fikk nok..." (sitat nr. 1)? For i sistnevnte tilfelle tror jeg ikke det hjelper å forklare mer. Han VIL ikke forstå. Han bruker det i forsøk på å kontrollere deg. 

Jeg fikk nok. Nok av mistenksomhet, paranoia, kontrollerende oppførsel, alt på hans premisser, beskyldninger, rigiditet, egoisme og offermentalitet. Ingen empati, ingen takhøyde, ingen støtte, ingen omsorg, ingen raushet, ingen takknemlighet. 

Derfor skriver jeg at handlingene hans er svar nok. Han må se på seg selv og hvordan det har vært. Om han ikke forstår det, så er det ikke mitt problem.

For øvrig, du skal ikke "be om" at dere kan gå videre eller formulere det som at du avventer hans tillatelse eller aksept. Du skal bare erklære at du ikke gidder ha mer med ham gøre. 

Anonymkode: 31cd5...740

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du sagt "handlingene [dine] er svar nok" hundre ganger (sitat nr. 2) eller har du faktisk gitt ham forklaringen "Jeg fikk nok..." (sitat nr. 1)? For i sistnevnte tilfelle tror jeg ikke det hjelper å forklare mer. Han VIL ikke forstå. Han bruker det i forsøk på å kontrollere deg. 

For øvrig, du skal ikke "be om" at dere kan gå videre eller formulere det som at du avventer hans tillatelse eller aksept. Du skal bare erklære at du ikke gidder ha mer med ham gøre. 

Anonymkode: 31cd5...740

Du har rett. Jeg skal erklære og ikke be. Takk

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har rett. Jeg skal erklære og ikke be. Takk

Ts

Det er mulig at han ønsker en siste samtale for å få closure, at en slik mail ikke vil gi det han trenger. Det er ikke sikkert din tanke om hva slags informasjon han trenger er den faktiske informasjonen han trenger for å bli ferdig. Da vil en slik mail ikke ha noen hensikt.

Kan du ikke møte ham en siste gang og spørre ham. "Jeg har forklart deg flere ganger hvorfor jeg avsluttet forholdet. Hva mer er det du trenger for å få closure og gå videre?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...