AnonymBruker Skrevet 17. januar #82 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Flau nei, så langt i fra. Han har fått svar og nekter å akseptere svarene jeg har gitt. Derfor mener jeg at han må søke hjelp hos andre (psykolog,venner og familie) for å håndtere bruddet eller komme over meg. Mange her lurer på grunnen og det er så konkret som dette: Jeg fikk nok. Nok av mistenksomhet, paranoia, kontrollerende oppførsel, alt på hans premisser, beskyldninger, rigiditet, egoisme og offermentalitet. Ingen empati, ingen takhøyde, ingen støtte, ingen omsorg, ingen raushet, ingen takknemlighet. Derfor skriver jeg at handlingene hans er svar nok. Han må se på seg selv og hvordan det har vært. Om han ikke forstår det, så er det ikke mitt problem. Han ville ikke innfri noe av det jeg ønsket eller hadde behov for. Som kanskje kunne reddet ekteskapet. Men tviler likevel, fordi personer av hans kaliber vil aldri endre seg og er feilfri. Tror det faktum at jeg gikk er så nedverdigende for ham at han aksepterer det ikke. Det er ikke god nok grunn til å forlate han at jeg ikke ville mer. Jeg har jo villet det i mange år og latt han fått styre på. Så hvorfor ikke nå lenger... Anonymkode: 3a610...b0e Han kommer aldri til å bli fornøyd samme hva du sier. Han vil bare krangle. Jeg håper du forklarer barna dine at dette er ikke deres ansvar og at de er i sin fulle rett til å si det til han hvis han beklager seg til dem. Følelsesmessig modne mennesker blander ikke inn barna slik. De må faktisk sette grenser ovenfor far. Synd men sant. Anonymkode: 395c1...899 7 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar #83 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg fikk nok. Nok av mistenksomhet, paranoia, kontrollerende oppførsel, alt på hans premisser, beskyldninger, rigiditet, egoisme og offermentalitet... Anonymkode: 3a610...b0e Da ville jeg sagt til ham, og barna, at dere hadde helt forskjellig syn på hvordan et ekteskap skal være, at det i lengden ikke gikk. Anonymkode: c13c8...f8c 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar #84 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det faktum at jeg gikk er så nedverdigende for ham at han aksepterer det ikke. Så sant, så sant. Anonymkode: 64fd1...774 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #85 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 15.07): Gikk fra mannen etter 28 års ekteskap for 4 år siden. Han maser fortsatt om hvorfor jeg gikk. Ignorerer han totalt. Er man ferdig så er man ferdig. Get over it. Har sagt han må søke hjelp eller svar hos andre hvis han absolutt skal ha svar. Handlingene hans mot meg et svar nok og har han ikke selvinnsikt til å forstå det, så er det ikke mitt problem. Barna mener jeg er kald og faren deres sitter "fast". Men er jeg det ? Fortjener alle closure ? Anonymkode: 3a610...b0e Selvfølgelig er det ikke sånn at den som mener man må ha «closure» får det. Jeg kastet ut eks-samboeren min en dag hun var på jobb. Satte alle tingene hennes ut i oppkjørselen og sendte henne sms om å hente tingene i løpet av helgen og å legge nøkkelen i postkassen. Deretter slettet og blokkerte jeg henne i «alle kanaler». Hverken sett eller snakket med henne siden. Hennes utroskap var closure nok. Anonymkode: 824c8...c6d 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #86 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig er det ikke sånn at den som mener man må ha «closure» får det. Jeg kastet ut eks-samboeren min en dag hun var på jobb. Satte alle tingene hennes ut i oppkjørselen og sendte henne sms om å hente tingene i løpet av helgen og å legge nøkkelen i postkassen. Deretter slettet og blokkerte jeg henne i «alle kanaler». Hverken sett eller snakket med henne siden. Hennes utroskap var closure nok. Anonymkode: 824c8...c6d Det er nok lettere når den ene har forbrutt seg mot regler i forholdet. Men mange brudd har nok ikke så konkretet årsak. Anonymkode: c13c8...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #87 Skrevet 17. januar HMK skrev (9 timer siden): Hvorfor kaller folk avslutning for closure? Fordi closure i våre dager like mye betyr avrunding, oppsummering og forklaring, som avslutning. Anonymkode: c13c8...f8c 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #89 Skrevet 19. januar Det fremstår som du ikke selv klarer å sette ord på hvorfor du gikk. Hvis du kan sette ord på det, er det vel mulig for deg å gi han en forklaring. Så slutter han kanskje å mase. Du kan gjøre det for barna sin del i alle fall. Anonymkode: 60b2c...6e0 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #90 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 15.36): Når man har vært sammen i 28 år og ikke vil si hvorfor hun gikk så er det temmelig uforståelig. Å ikke unne en man har delt det nærmeste med i 28 år en forklaring er nesten ondskapsfullt. Anonymkode: 0e8bd...4ef Helt enig!! Anonymkode: b3060...2da
AnonymBruker Skrevet 19. januar #91 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det fremstår som du ikke selv klarer å sette ord på hvorfor du gikk. Hvis du kan sette ord på det, er det vel mulig for deg å gi han en forklaring. Så slutter han kanskje å mase. Du kan gjøre det for barna sin del i alle fall. Anonymkode: 60b2c...6e0 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Helt enig!! Anonymkode: b3060...2da Hvis dere bare hadde giddet å lese hele tråden, ville dere sett at ts har svart at hun har forklart det til ham flere ganger. Anonymkode: 3701a...2c2 7 1
Alice123 Skrevet 19. januar #92 Skrevet 19. januar En mann jeg kjenner gnåler på trettiende året om "closure", selv om han har fått årsaken til skilsmissen forklart av eks-kona mange ganger. Årsaken til skilsmissen er: han var utro med en yngre dame (som han etter skilsmissen giftet seg med og fikk tre barn barn med). Nå er eks-kona dessverre død, så det er deres felles sønn (46 år) som støtt og stadig blir stillt til veggs av far. 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar #93 Skrevet 20. januar Alice123 skrev (12 timer siden): En mann jeg kjenner gnåler på trettiende året om "closure", selv om han har fått årsaken til skilsmissen forklart av eks-kona mange ganger. Årsaken til skilsmissen er: han var utro med en yngre dame (som han etter skilsmissen giftet seg med og fikk tre barn barn med). Nå er eks-kona dessverre død, så det er deres felles sønn (46 år) som støtt og stadig blir stillt til veggs av far. Da er han jo bare dum i hodet. Brudd pga utroskap er jo veldig rett fram. Anonymkode: c13c8...f8c 1
Alice123 Skrevet 20. januar #94 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da er han jo bare dum i hodet. Brudd pga utroskap er jo veldig rett fram. Anonymkode: c13c8...f8c Selvfølgelig er han dum i hodet. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar #95 Skrevet 21. januar Jeg fikk nok. Nok av mistenksomhet, paranoia, kontrollerende oppførsel, alt på hans premisser, beskyldninger, rigiditet, egoisme og offermentalitet. Ingen empati, ingen takhøyde, ingen støtte, ingen omsorg, ingen raushet, ingen takknemlighet. Han må se på seg selv og hvordan det har vært. Om han ikke forstår det, så er det ikke mitt problem. Kan du ikke bare si dette til han helt ufiltrert? Avslutt med at dette er grunnen til at du gikk, og hvis han ikke evner å ta innover seg og forstå det du sier, så må han oppsøke profesjonell hjelp. Anonymkode: 93ca2...ca8 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #96 Skrevet 21. januar got2go skrev (På 16.1.2026 den 18.22): Etter 28 år sammen så syns jeg du kunne ha gitt han en forklaring. Med mindre det var utroskap/vold inn i bildet. Men hva skal den forklaringen være godt for? Anonymkode: 874d4...079
got2go Skrevet 21. januar #97 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal den forklaringen være godt for? Anonymkode: 874d4...079 For hans del?
AnonymBruker Skrevet 21. januar #98 Skrevet 21. januar got2go skrev (7 minutter siden): For hans del? Ja? Anonymkode: 874d4...079
AnonymBruker Skrevet 21. januar #99 Skrevet 21. januar Jeg hadde sagt noe sånt som: Jeg har svart deg på disse spørsmålene før. Hvilke svar er det du føler du mangler for at du skal få closure? Anonymkode: 87f23...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #100 Skrevet 21. januar Jeg har også litt en slik ex, selv om det er straks 15 år siden han forlot meg. Jevnlig gjennom disse årene tar han kontakt og trygler om tilgivelse og «closure». Slik jeg ser det skylder jeg han ingenting for at han skal kunne føle seg bedre med seg selv, eller hjelpe han med å lukke noen kapitler i hans liv. Så han blir «left on read», uten at jeg kjenner på dårlig samvittighet eller at jeg burde ha det. Anonymkode: 20e21...14d 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå