Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd å være pårørende til en nær som er litt ustabil psykisk og sliter med alkohol? Hvordan takler dere det at det er følelsesmessig vanskelig, mtp relasjon og trygghet og det trigger trygghet og følelser i en selv? 

dette er noe som har skjedd med personen i senere tid. Så vidt jeg vet. 

det er ingen alternativ å kutte relasjonen av mange årsaker. Så orker ikke svar som går på det. Jeg vil bare høre hvordan dere andre klarer å håndtere egne følelser og tilknyting men samtidig bevare det som er (var) fint og godt med forholdet og de gode følelsene man (hadde) før. 

Anonymkode: 0c4a9...a59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg unna når det blir for vanskelig, har sluttet å strekke meg like langt for å hjelpe og bruker mannen som følelsesmessig støtte. Det kommer sikkert an på hvordan de er psykisk ustabile, dersom du blir bombardert med meldinger dersom du tar litt avstand er det jo vanskelig.

Anonymkode: 7d134...143

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som har opplevd å være pårørende til en nær som er litt ustabil psykisk og sliter med alkohol? Hvordan takler dere det at det er følelsesmessig vanskelig, mtp relasjon og trygghet og det trigger trygghet og følelser i en selv? 

dette er noe som har skjedd med personen i senere tid. Så vidt jeg vet. 

det er ingen alternativ å kutte relasjonen av mange årsaker. Så orker ikke svar som går på det. Jeg vil bare høre hvordan dere andre klarer å håndtere egne følelser og tilknyting men samtidig bevare det som er (var) fint og godt med forholdet og de gode følelsene man (hadde) før. 

Jeg har stått i noe lignende. Kan det være en mulighet å ta med seg en tredje person på besøk slik at personen det gjelder legger bånd på seg og du føler deg tryggere?

Anonymkode: 4cd3a...72b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har stått i noe lignende. Kan det være en mulighet å ta med seg en tredje person på besøk slik at personen det gjelder legger bånd på seg og du føler deg tryggere?

Anonymkode: 4cd3a...72b

Jeg tror ikke vedkommende mente at hun var redd for personen.

Anonymkode: fc7a4...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg trekker meg unna når det blir for vanskelig, har sluttet å strekke meg like langt for å hjelpe og bruker mannen som følelsesmessig støtte. Det kommer sikkert an på hvordan de er psykisk ustabile, dersom du blir bombardert med meldinger dersom du tar litt avstand er det jo vanskelig.

Anonymkode: 7d134...143

Ja jeg også trekker meg unna. Men det er på en måte ikke enkelt nei, for de følelsesmessige bekymringene og meldinger feks er der, med vondt innhold osv. Og det er mer det at relasjonen blir utrygg og jeg ikke lenger har tillit til personen som har vært viktig for meg. Alt blir vondt og vanskelig 

AnonymBruker
Skrevet

Får vedkommende noe hjelp fra helsevesenet? 

Anonymkode: 2fe87...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...