Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min tok konfirmasjonsbilder i mai, vi bestillte flere produkter som takkekort og et stort bilde i ramme,vi ble enige om å kjøpe et album også med en del av de andre bildene som ble tatt av henne, dette ble nesten 20.000 til sammen så ble enig med fotografen av albumet skulle være ferdig for henting i september i fjor, hørte ingenting… 

albumet er ikke betalt og skulle betales ved henting.

kontaktet dem nå og de har ikke sendt inn bestilling til de som lager produktene og bildene er nå slettet…. Når vi var på time hos de etter fotograferingen ble det også sagt at alle kundene får beskjed en god stund i forveien før bilder blir slettet. 

hva synes dere ? 

Anonymkode: 50e43...474

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å slette bildefiler etter kun et halvt år. Det er veldig dårlig butikk isåfall. 

Hva ble gjort/ikke gjort for at fotografen ønsket å slette alt, og avslutte all handel med dere?

Anonymkode: e89f7...6eb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke vanlig å slette bildefiler etter kun et halvt år. Det er veldig dårlig butikk isåfall. 

Hva ble gjort/ikke gjort for at fotografen ønsket å slette alt, og avslutte all handel med dere?

Anonymkode: e89f7...6eb

Vi ble enige om at hun sender bildene vi ønsket til noen som ordner albumet med bilder, skulle være ferdig til september i fjor og skulle betale albumet ved henting.

nå er ikke album ordnet og bildene er slettet….

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier jo å være krav om depositum, ofte full betaling, før de påtar seg videre kostnader. Om ikke fungerer jo de som privat bank.  Så høres jo ut som om dere har misforstått noe. 

Anonymkode: 39923...88e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Datteren min tok konfirmasjonsbilder i mai, vi bestillte flere produkter som takkekort og et stort bilde i ramme,vi ble enige om å kjøpe et album også med en del av de andre bildene som ble tatt av henne, dette ble nesten 20.000 til sammen så ble enig med fotografen av albumet skulle være ferdig for henting i september i fjor, hørte ingenting… 

albumet er ikke betalt og skulle betales ved henting.

kontaktet dem nå og de har ikke sendt inn bestilling til de som lager produktene og bildene er nå slettet…. Når vi var på time hos de etter fotograferingen ble det også sagt at alle kundene får beskjed en god stund i forveien før bilder blir slettet. 

hva synes dere ? 

Høres useriøst ut?

Håper du ikke har betalt noe?

Skrevet

Ville funnet en ny fotograf og tatt nye bilder. Det der var grenseløst useriøst. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det pleier jo å være krav om depositum, ofte full betaling, før de påtar seg videre kostnader. Om ikke fungerer jo de som privat bank.  Så høres jo ut som om dere har misforstått noe. 

Nei jeg har ikke misforstått noe.

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (30 minutter siden):

Ville funnet en ny fotograf og tatt nye bilder. Det der var grenseløst useriøst. 

Det er ufattelig kjipt bildene ble så bra å det er sårt at de nå er borte for godt….

AnonymBruker
Skrevet

20K for konfirmantbilder? Høres ut som svindel. 

Anonymkode: 6e28d...3c4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei jeg har ikke misforstått noe.

Ingen seriøse leverandører påtar seg kostnader uten depositum eller a-konto. 

Hvordan er likviditet, soliditet og lønnsomhet i selskapet du bestilte hos? Hvordan er reviews? Er de registret i registrene de skal være registrert i?

Og så videre - alt slikt man sjekker ut før man inngår en avtale. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

20K for konfirmantbilder? Høres ut som svindel. 

Tro det eller ei så er det et av de mest populære fotostudioene i byen jeg bor i

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tro det eller ei så er det et av de mest populære fotostudioene i byen jeg bor i

Det høres fremdeles ut som svindel. Hvor lenge ble konfirmanten fotografert? Betalte dere depositum? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres fremdeles ut som svindel. Hvor lenge ble konfirmanten fotografert? Betalte dere depositum? 

20k for alt som ble bestilt her er helt normale priser. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes prisen høres riktig ut men tilleggsprodukter som fotobok betales for på forhånd eller minimum depositum. Har dere dokumentasjon på bestilling?

Høres også spesielt ut at de har slettet bildene etter såpass kort tid.

Anonymkode: 7edb7...f46

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (13 minutter siden):

20k for alt som ble bestilt her er helt normale priser. 

Beklager, jeg fikk ikke med meg at det var totalprisen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Prisen høres helt grei ut, fotograf er dyrt. Men alt annet høres veldig rart ut. 

Anonymkode: a9135...2f6

Skrevet

Veldig spesielt.. Men hver sak har to sider og det høres jo ut som om kommunikasjon kanskje ikke har vært topp og at de har forstått det som at du ikke var interessert. Men er alt av bilder virkelig slettet? Det koster jo så og si ikke noe å oppbevare dette i skyen eller på en harddisk. Jeg hadde ringt å spurt en gang til..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prisen høres helt grei ut, fotograf er dyrt. Men alt annet høres veldig rart ut. 

Tenker det blir feil å kalle det dyrt. Det er tidkrevende. Man har mye dyrt utstyr, reiser til location, og redigeringen etter shoot tar ganske mange timer.

Timesbetalingen er derfor ikke høy.

Anonymkode: 768f7...eb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker det blir feil å kalle det dyrt. Det er tidkrevende. Man har mye dyrt utstyr, reiser til location, og redigeringen etter shoot tar ganske mange timer.

Timesbetalingen er derfor ikke høy.

Anonymkode: 768f7...eb0

Jeg er helt enig i det, derfor jeg sier at prisen er grei. Poenget er at 20 000,- er mye bruke på fotograf. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette bør du legge igjen reviews på hos FB og Trustpilot.

Høres veldig underlig ut, høy pris og merkelig avtale. 

Ta nye bilder hos en annen :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...