AnonymBruker Skrevet 18. januar #61 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøtt, egg, grønnsaker, frukt…? Det er jo MYE å spise! Anonymkode: f5475...cc6 Hva spiser du til frokost i hverdagen da? Anonymkode: ea95a...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #62 Skrevet 18. januar Jeg spiser ikke lettprodukter, så med meg stemmer det du skriver i HI, ts. Men jeg spiser ikke så mye brød, eller mye mindre brød enn de fleste. Derimot spiser jeg mye pålegg på brødet når jeg spiser det. McDonald’s og sånn spiser jeg kanskje en gang i skuddåret. Jeg spiser varm mat både til lunsj og til middag. Og jeg slår til enkelte kvelder med litt «smått og godt» på en tallerken. Med smått og godt mener jeg litt ulike ost, litt spekeskinke el.l. ulike kjeks, oliven osv -rett og slett litt av hva vi har i kjøleskapet. Jeg har slitt med undervekt i min ungdom, har ikke hatt spiseforstyrrelser av noen slag. Anonymkode: a34c2...6d0
AnonymBruker Skrevet 18. januar #63 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hva spiser du til frokost i hverdagen da? Anonymkode: ea95a...ce8 Ikke alle spiser frokost i hverdagen. Anonymkode: db767...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #64 Skrevet 18. januar Jeg har bmi på 20, spiser som regel bare lettprodukter Anonymkode: a16c4...c80
AnonymBruker Skrevet 18. januar #65 Skrevet 18. januar Jeg har lav BMI og spiser det meste. Foretrekker sukkerfri saft/brus, men drikker også juice, melk og kakao. Spiser sjokolade, potetgull, salat, hjemmebakt grovbrød, burger, entrecôte, sei, frukt, grønnsaker, nøtter... Anonymkode: 44646...f16
AnonymBruker Skrevet 18. januar #66 Skrevet 18. januar Jeg har gått ned en del kilo, og er nå slank, jeg spiser ikke lettprodukter, men jeg spiser lett - lite ost og tunge meieriprodukter. Spiser ikke potetgull og lignende. Spiser mye grønnsaker, og lager så og si alt fra bunnen av. Anonymkode: 7e5ce...266
AnonymBruker Skrevet 18. januar #67 Skrevet 18. januar Jeg har lav bmi og tenker aldri over hva jeg spiser. Står glatt over alt med kunstig søtning da det smaker høgg. Jeg bruker helmelk, smør og olivenolje. Velger ikke magrere pridukter. Spiser det jeg vil av godteri og kaker. Drikker ikke brus, men øl går fint. Anonymkode: fa46f...d1c
AnonymBruker Skrevet 18. januar #68 Skrevet 18. januar Er slank og stram. Hater lettprodukter og kunstig søtning, er overbevist om at det er søppel. Bruker honning eller ekte sukker de få gangene jeg tar meg noe søtt, ellers går det i helmelk, meierismør, seterrømme osv. Spiser mye kjøtt, men sjelden kylling og svin, de dyrene spiser dessverre også for mye kunstig dritt. Anonymkode: 6e9b4...dfb
AnonymBruker Skrevet 19. januar #69 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva spiser du til frokost i hverdagen da? Anonymkode: ea95a...ce8 Ikke meg du spør, men jeg spiser heller ikke brød eller frokostblanding osv. Jeg spiser omelett, stekt egg, salat, lager snackplate, kjøtt og grønnsaker osv. Er jo ikke sånn at man MÅ spise brød til frokost. Anonymkode: 26f6b...029 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #70 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er slank og stram. Hater lettprodukter og kunstig søtning, er overbevist om at det er søppel. Bruker honning eller ekte sukker de få gangene jeg tar meg noe søtt, ellers går det i helmelk, meierismør, seterrømme osv. Spiser mye kjøtt, men sjelden kylling og svin, de dyrene spiser dessverre også for mye kunstig dritt. Anonymkode: 6e9b4...dfb Det er søppel. Aldri hatt så mye vondt i hodet som da jeg prøvde meg på lettprodukter og kunsting søtning. Anonymkode: 26f6b...029
Pingvinen Skrevet 19. januar #71 Skrevet 19. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 15.1.2026 den 12.19): Fordi fett er ikke problemet. Karbohydrater har mye mer å si for vektøkning/fettlagring p.ga. insulinproduksjonen som blir stimulert. Fett fra meieri og fet fisk, kjøtt osv, er bra for oss Anonymkode: 43d61...f2c Det er sant. Men jeg tåler ikke fet fisk, kjøtt. Og ikke fete meieriprodukter og olje. Må bruke de magre. Hvis ikke blir jeg sittende på do. Ble sånn etter jeg fjernet galleblæren for 15 år siden. Mat med mye fett tåler ikke kroppen min lenger dessverre. Endret 19. januar av Pingvinen
Pingvinen Skrevet 19. januar #72 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er søppel. Aldri hatt så mye vondt i hodet som da jeg prøvde meg på lettprodukter og kunsting søtning. Anonymkode: 26f6b...029 Og jeg blir dårlig hvis jeg ikke bruker lettprodukter. Magesmerter, diaré, hodepine ol. Tåler ikke fett tydeligvis.
Pingvinen Skrevet 19. januar #73 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2026 den 14.41): Jeg er slank og bruker aldri lett produkter. Skyr også alt med kunstig søtning. Og spiser mye fett av typen meieriprodukter/meierismør, oliven olje og kokos olje. Har også venner som spiser mye fett. Ene begynte for noen år siden da mannen var av typen som skulle ha mye fett og hun ble positivt overrasket over effekten på kroppen når hun droppet frykten for fett. Anonymkode: ddb6b...0f0 Skulle virkelig ønske jeg tålte sånn mat. Da det garantert er sunnere. Men kroppen min tåler ikke fett, olje, fete meieriprodukter osv. Jeg blir så dårlig. Så jeg må bruke magre produkter. Får litt helseangst iblant pga all prat om at det er skadelig med lettprodukter og kunstig søtning. For jeg må jo bruke det. Har virkelig prøvd
AnonymBruker Skrevet 19. januar #74 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2026 den 12.11): Jeg ser blandt venner og bekjente er at de som er litt lubben og overvektig bruker magre pålegg, magert smør og mye sukkerfri. Har dere samme oppfatning? De som er sunn, aktive og slanke bruker gjerne meierismør, helmelk og minst mulig prosessert. Lever jevnt over et sunnere liv. Mens overvektige venner gjerne har magert pålegg, men uten å stusse tar seg middag på McDonalds. Anonymkode: 2b5dc...f70 Handler om balanse, kan bortse fra å telle kalorier og fett når mengden er mindre. Har to barn hvorav ett barn i perioder har vært på grensen til undervekt og en på grensen og tidlig i puberteten over grensen til overvekt. Dette til tross for at de fikk samme mat. Det handler om balanse hvorav en spiste til det var tomt og kunne snoke i alle skap, til den andre som det føltes fint å gi ekstra usunt. Den ene fikk altså Nugatti, vafler, sjokolade, kjeks mm for å spise nok, men spiste aldri lørdagsgodt, den andre kastet seg over lørdagsgodt om vi hadde det. Noen er smale for de tvinger seg til kun spise sunt, andre er smale for de føler ikke behov for så mye mat. Noen er som datteren og er veldig aktive og trenger ekstra energi og sunne produkter gir for lite. Anonymkode: 4021d...6d7
Uanonym bruker Skrevet 19. januar #75 Skrevet 19. januar Jeg er slank, og det er resten av familien også. Vi spiser stort sett fete meieriprodukter/produkter uten lett/light foran, men drikker ofte brus med kunstig søtning. Jeg drikker te med sukker.
AnonymBruker Skrevet 22. januar #76 Skrevet 22. januar Jeg er TYNN og jeg spiser MASSE fett det er nøkkelen tro meg det øker forbrenningen er bra for hormonene som igjenn er bra for forbrenningen. Dem fleste i dag får i seg alt for lite fett og for mye karbohydrater Anonymkode: bbef6...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #77 Skrevet 22. januar Det er totalen kalorier som avgjør. Fok får gjøre som de vil. Anonymkode: 8976c...137 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå