Gå til innhold

Slanke spiser ikke magre produkter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For oss stemmer det. Vi er en veldig slank familie. Bruker kun fullfete produkter. Ikke lettprodukter. 

Blir mye mettere, og slipper da all cravingen som vi hadde før. Så vi voksne har også blitt slankere av å spise mer fett. 

Anonymkode: 710ce...4da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank og bruker nesten alltid lettprodukter og magre varianter dersom det finnes. Velger ofte sukkerfritt og mye kunstig søtning og. Pepsi Max hver dag. Min tynne mor og mine slanke venninner gjør det samme.

Det betyr ikke at jeg aldri spiser på Mc Donalds😆

Så jeg kjenner meg ikke igjen i det ts sier.

Anonymkode: c012a...9dc

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank, og bruker sjeldent lett-produkter. Jeg bør ha ett gjennomsnittlig kaloriinntak på 2200 kcal pr dag, så synes det er lettere få i meg nok om jeg bruker rømme, fløte og yoghurt i mat. Men jeg bruker en del prosessert mat også, spesielt mye pasta og proteinpulver. Og sjokolade og vingummi. Kjøper majones, hvitløksdressing, pesto. 

Eneste lettproduktet jeg bruker er Vita hjertego lett, og mager cottage cheese, fordi jeg liker smaken på disse. 

Anonymkode: db767...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner et par som kun spiser fete produkter, som seterrømme, meierismør osv. De er tykke. 

Anonymkode: 76dbf...c42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2026 den 12.11):

Jeg ser blandt venner og bekjente er at de som er litt lubben og overvektig bruker magre pålegg, magert smør og mye sukkerfri. Har dere samme oppfatning? De som er sunn, aktive og slanke bruker gjerne meierismør, helmelk og minst mulig prosessert. Lever jevnt over et sunnere liv. Mens overvektige venner gjerne har magert pålegg, men uten å stusse tar seg middag på McDonalds.

De som er aktive trenger mer energi. Det handler om energi. Inn og ut. Overvektige gir faen... eller har ikke kunnskap. Eller orker ikke eller har ikke energi til å ta tak i ting. Eller må få en sprøyte av noe slag som medisinindustrien tjener penger på. Eller ta en vektoperasjon og få masse arr på kroppen etter vektnedgang og masse løs hud. De har ikke kunnskap om mat og vitaminer og hva kroppen trenger og ikke trenger. De har vokst opp med foreldre som ikke bryr seg. Les deg opp. 

Anonymkode: d1fe2...45f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank, og spiser aldri magert nei. Men jeg spiser heller ikke karbohydrater, så min kropp henter energi fra fett,

Anonymkode: 0e6d0...b2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har observert det motsatte. 

Blir like skuffa hver gang jeg besøker den slanke søstera mi og hun BARE har magre lettvarianter i kjøleskapet. Faen ass, gi meg skikkelig ost til tacoen! 😂🙈 Og kremfløte til jordbærene, jeg vil ikke ha matfløte. 😭

Mens overvektige venner lager veldig god mat med ekte ost, kremfløte, helmelk i kaffen etc. Nam. 😋

Også har jeg en hel haug med venner som er en plass midt i mellom, inkludert meg selv. Bruker lettprodukter til noe, fullfete til annet. 

Jeg tror mange av dere bare har falt i en "confirmation bias". 

Anonymkode: d92ed...39d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør begge deler. Fete meieriprodukter daglig, brus med sukker i helgene, og tar meg gjerne en middag på Burger King om jeg har lyst. 

Anonymkode: 4319c...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank og bruker mye lettprodukter: skumma kefir, ekstra lettmelk, drømmelett rømme, Pepsi Max etc. 

Men jeg kjøper engang i blant Meierismør og Cola, men for det meste holder jeg meg til lettprodukter. Med unntak av ost, den er hellig 😅

Anonymkode: 8786a...2a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er slank, og spiser aldri magert nei. Men jeg spiser heller ikke karbohydrater, så min kropp henter energi fra fett,

Men spiser du ikke brødskiver og frokostblanding?

Anonymkode: ea95a...ce8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men spiser du ikke brødskiver og frokostblanding?

Nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror egentlig det er helt greit å spise visse typer lett produkter, men hvis kroppen ikke får nok, blir cellene i kroppen utsultet og man har lett for å få hunger og overspise

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser litt blandet, det går mest på smak for min del. Er slank. 

Ei venninne av meg som har vært på slankern hele livet, fikk stort hell med lavkarbo. Altså droppe pasta og hvete og sukker, men også å droppe en del lettprodukter og gå over til de feite. Det er noen ganger mer karbohydrater i lettvariantene. 

Husker også da LCHF var en greie, og (syltynne) fotballfrue omtrent levde på H-melk, fløte og meierismør. Kan være hun gjør det fremdeles, jeg følger ikke med, men fikk med meg den dietten der. Da var det fy med skumma eller lettmelk i latte'n, skulle være hel, eller helst fløte, kunne gjerne hive noe olje i også for at det skulle bli skikkelig fett.

Anonymkode: f659c...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig, og lettprodukter byr meg i mot. Jeg har vært på diett i mange år av livet mitt, og har følt at jeg må velge lettprodukter. Men var ganske ung da jeg skjønte at ekte mat gir bedre metthetsfølelse. Har gått ned 50 kilo med ekte mat, har gått opp og ned i vekt hele livet - og det er ytterst sjelden maten som i måltider.

Det er overspising av godteri, snacks og junk. Overspising foregår når livet er kjipt, (ikke litt kjipt) men jeg overspiser ikke smør, rømme og majones liksom……… 

Jeg er OFTE irritert på matindustrien, jeg blir sååå sur av at det tilsettes kunstig søtningsmidler i alt mulig, til og med produkter rettet mot barn. Og foreldre som serveres pepsi max til barn 😮‍💨 DE er kunnskapsløse de… 

Anonymkode: 50750...9b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 21.16):

De som er aktive trenger mer energi. Det handler om energi. Inn og ut. Overvektige gir faen... eller har ikke kunnskap. Eller orker ikke eller har ikke energi til å ta tak i ting. Eller må få en sprøyte av noe slag som medisinindustrien tjener penger på. Eller ta en vektoperasjon og få masse arr på kroppen etter vektnedgang og masse løs hud. De har ikke kunnskap om mat og vitaminer og hva kroppen trenger og ikke trenger. De har vokst opp med foreldre som ikke bryr seg. Les deg opp. 

Anonymkode: d1fe2...45f

Mange overvektige HAR kunnskapen, men sliter høyst sannsynligvis med overspising; dette er en kronisk sykdom. Det er en grunn til at det heter comfortfood, mye mat roer nervesystemet. Når jeg ser overvektige mennesker, tenker jeg ofte på - hva har du opplevd?

Selv har jeg ptsd, og overspisingslidelse på papiret. Spiseforstyrrelsen er et symptom, jeg finner ikke ro på annen måte enn å spise, når nervesystemet er i helspenn. Mange 70 tallsbarn har det sånn, ikke nødvendigvis dårlige foreldre - de hadde ikke kunnskapen. 

Så; les deg opp selv du!! 

Anonymkode: 50750...9b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den største forskjellen jeg har sett er at normalvektige drikker vann og at fete drikker brus (gjerne Pepsi Max) 

Anonymkode: ba0e8...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank (bmi 19,7) og spiser både smågodt og typ pizza, lasagne, poteter hver dag. Men jeg drikker sjeldent kalorier, spiser 2 ganger om dagen og er aktiv. Klart vekten går litt opp i perioder, men da henter jeg meg inn igjen ved å kutte ned på godteriet i noen dager.

Anonymkode: 07e53...7ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2026 den 12.15):

Er slank og veltrent. Spiser ikke lettprodukter bortsett fra at jeg drikker Pepsi Max noen ganger. 

Anonymkode: e106b...645

Slank og veltrent her også. Spiser generlet ikke lettorodukter, for jeg spiser ikke brød, trenger ikke pålegg. Drikke ikke melk, bruke helst ting med fett til matlagingen de få gangene det er sånt i maten. Men, skal jeg ha brus er det sukkerfritt, orker ikke sukkebelegget på tennene. Men drikker uansett mest vann. 

Anonymkode: 7355d...adf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slank og veltrent her også. Spiser generlet ikke lettorodukter, for jeg spiser ikke brød, trenger ikke pålegg. Drikke ikke melk, bruke helst ting med fett til matlagingen de få gangene det er sånt i maten. Men, skal jeg ha brus er det sukkerfritt, orker ikke sukkebelegget på tennene. Men drikker uansett mest vann. 

Anonymkode: 7355d...adf

Hva spiser du da?? Verken brød pålegg eller melk.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva spiser du da?? Verken brød pålegg eller melk.

Kjøtt, egg, grønnsaker, frukt…? Det er jo MYE å spise!

Anonymkode: f5475...cc6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...