Gå til innhold

Slanke spiser ikke magre produkter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser blandt venner og bekjente er at de som er litt lubben og overvektig bruker magre pålegg, magert smør og mye sukkerfri. Har dere samme oppfatning? De som er sunn, aktive og slanke bruker gjerne meierismør, helmelk og minst mulig prosessert. Lever jevnt over et sunnere liv. Mens overvektige venner gjerne har magert pålegg, men uten å stusse tar seg middag på McDonalds.

Anonymkode: 2b5dc...f70

• Liker 7
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svært slanke mormor brukte lettprodukter, men det fantes jo ikke da hun var ung. 

Anonymkode: c8eb2...044

Skrevet

Jeg har ikke nødvendigvis lagt merke til dette. Tror nok det er like mye forskjellig her som med alt annet.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er slank og bruker nesten utelukkende magre og sukkerfrie produkter. Bmi 19.

Anonymkode: 85ba2...d03

• Liker 8
Skrevet

Er slank og veltrent. Spiser ikke lettprodukter bortsett fra at jeg drikker Pepsi Max noen ganger. 

Anonymkode: e106b...645

Skrevet

bruker virkelig folk tid på hva andre spiser og når????? 

Anonymkode: 378e9...1ac

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg er slank, har en «slank husholdning», og vi foretrekker skumma melk, lettmargarin, lett yoghurt osv..

Anonymkode: eff62...7c3

• Nyttig 1
Skrevet

Ja. Stort sett kun overvektige som spiser lettprodukter. Så blir de ikke mette, og smugspiser etterpå.

Helt utrolig at ikke alle ser sammenhengen her.

Disclaimer, enkelte anorektikere lever på lettbrus og typ fettfri sukkerfri skyr. De er altså tynne (radmagre) og på lettprodukter, fordi de har enorm selvdestruktiv viljestyrke og overstyrer sultfølelsen.

Anonymkode: cd49c...1ee

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Da jeg slanket meg og gikk ned 20 kg brukte jeg ikke magre produkter. Telte kalorier i starten fo rå få overblikk over megde, resten gikk av seg selv. Tallerken var alltid full av grønnsaker (over halve), og masse kjøtt. En sjelden gang stivelse

Anonymkode: 45ead...630

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi fett er ikke problemet. Karbohydrater har mye mer å si for vektøkning/fettlagring p.ga. insulinproduksjonen som blir stimulert. 

Fett fra meieri og fet fisk, kjøtt osv, er bra for oss

Anonymkode: 43d61...f2c

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har vært overvektig, men er slank nå. Spiste magre produkter da, og spiser magre produkter nå. Går ikke på McDonalds nå, og det gjorde jeg heller ikke før... 

Vittig å høre hvordan slanke tror de kan og ser alt mulig på andre, spesielt "de fete" :) 

Anonymkode: 4e7c1...bd6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ser blandt venner og bekjente er at de som er litt lubben og overvektig bruker magre pålegg, magert smør og mye sukkerfri. Har dere samme oppfatning? De som er sunn, aktive og slanke bruker gjerne meierismør, helmelk og minst mulig prosessert. Lever jevnt over et sunnere liv. Mens overvektige venner gjerne har magert pålegg, men uten å stusse tar seg middag på McDonalds.

Anonymkode: 2b5dc...f70

Og for ikke å snakke om alle de slanke jeg kjenner, som ofte spiser på McDonalds eller liknende ;) Bare se på Tix.... Han er veldig slank, og spiser bare dritt! 

Anonymkode: 4e7c1...bd6

• Liker 2
Skrevet

Ja dette har jeg også lagt merke til. Vita hjertego «smør», fettredusert oster, sukkerfri produkter. Disse folk crawer noe vanvittig og spiser dermed også mye godterier og kaker. Og de klager på at de har noe kilo for mye. Jeg bruker helmelk i kaffen, spiser kun vanlig ost og smør, crawer lite og har stabilt blodsukker. Har spist alle de lettgreiene når jeg er på besøk. For det første smaker det ingenting og man føler seg utilfredsstilt og får lyst på noe digg etterpå. Men snart faller blodsukkeret og så må du ha et «mellommåltid», da gjerne en mellombar eller noe slikt ut produkt. Bedre å spise skikkelig og være mett frem til neste måltid.

Anonymkode: b079e...656

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Holder meg langt langt unna alle lettprodukter. Mange flere tilsetninger og smaker jo py. Som noen over skriver, fett er ikke problemet. 

Anonymkode: 2b3a6...23e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Slank husholdning. Kun helmelk, meierismør, kremfløte og seterrømme. Ellers masse grønnsaker og rent kjøtt. Aldri toro. Men noen ganger kjøper vi pølse, ferdige karbonader eller kjøttkaker. En sjelden gang ferdigpizza dersom vi er late. Ikke noe hysteri.. kan kose oss med godteri og potetgull eller ta oss noen kalde øl. Jeg tror på å spise når man er sulten, bevege seg litt hver dag. Ikke gå å snackse på div hele tiden, men spise seg mett når man spiser. Tror det er litt yilfeldig at vi har god forbrenning. Ingen i min mann eller min sin familie har vært overvektige som unge, men noen har blitt overvektige etter bikket 50.

Anonymkode: fa88b...1d8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

jeg har hatt BMI oppunder 30 og nede på 18 og produktene jeg spiste var de samme på begge, forskjellen lå i hvor mye, hvor ofte og når jeg spiste opp mot helse, trening osv og nå som jeg har fått medisiner og utredning og kostholdet er på plass sammen med den berømte aktiviteten spiser jeg fortsatt de samme renvareproduktene enten de er magre eller ikke.. 

Anonymkode: 37b29...c49

• Liker 3
Skrevet

Slank og spiser en del magre produkter som ikke er UP her. Men sier seg vel selv at de som må passe mer på vekten ofte er mer obs på kalorier i mat, enn de som er slanke uten å føle at de må jobbe for det.

Anonymkode: 044e7...ae7

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke min erfaring. Har vært på mange hytteturer med vennegjengen og de slankeste er alltid de som vil ha skummet melk og magerost og sånt.

Anonymkode: 67924...e8f

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en BMI på 19, spiser sæterrømme, kremfløte og margarin til å steke mat i. Jeg får mer energi av det og holder meg lengre mett, blir fortere mett også. Så alt i alt veier det opp for totalen av matinntaket tror jeg.

Anonymkode: 26f6b...029

• Liker 5
Skrevet

Jeg er feit og har en tynn husholdning. :D 

Vi bruker helst vanlige produkter altså ikke lett. Jeg drikker kun sukkerfritt om jeg drikker noe med smak da jeg foretrekker å spise mine kalorier. Eneste gangene jeg bruker noe sukkerfritt eller lettprodukter om jeg synes smaken er bedre på de enn det vanlige.

Anonymkode: 2bf85...a27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...