AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Skrevet 15. januar Vi er kjærester, har 0 barn men han har 2 gutter 9 og 14 år. Vi har leid sommerhus og skal bo der i 14 dager pris 22 000 kr. Er det fair at vi betaler 50/50 ? Vi tjener ikke likt, men heller ikke veldig veldig langt fra hverandre, Han 870 jeg 500 . Mat sa han at jeg bare kunne bestille feks hello fresh osv så deler vi bare , = 50/50 her og . Mine venner syntes dette er hårreisende , Hva mener dere ? Jeg har ikke tenkt på dette før ek venninde pointet dette ut. TS Anonymkode: 8e95d...5b1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 15. januar #2 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er kjærester, har 0 barn men han har 2 gutter 9 og 14 år. Vi har leid sommerhus og skal bo der i 14 dager pris 22 000 kr. Er det fair at vi betaler 50/50 ? Vi tjener ikke likt, men heller ikke veldig veldig langt fra hverandre, Han 870 jeg 500 . Mat sa han at jeg bare kunne bestille feks hello fresh osv så deler vi bare , = 50/50 her og . Mine venner syntes dette er hårreisende , Hva mener dere ? Jeg har ikke tenkt på dette før ek venninde pointet dette ut. TS Anonymkode: 8e95d...5b1 Litt pussig å dele 50-50, når du er én og de er tre? 😬 Og han tjener nesten 400.000,- mer enn deg, i året? Som mann spiser han vel også betydelig mer enn deg? Samme med de to guttene… Hvordan deler dere ellers ting? 🙂 38 1 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar #3 Skrevet 15. januar Personlig hadde jeg ikke gått med på hello fresh, det synes jeg er dyrt og unødvendig. Liker å planlegge og kjøpe inn selv. Men nå er jo han og gutta tre personer som skal ha mat, og du er én, så jeg ville foreslått at han kjøpte til seg og sine, og så hadde du kjøpt til deg selv. I min familie spiser mann og sønn som hester mens jeg og datteren min spiser som spurver, så 50/50 er litt vel urettferdig i mine øyne. Når det gjelder selve leien synes jeg det er mer fair å dele på to, siden dere er to voksne som spleiser. Anonymkode: 89a7b...1ba 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Skrevet 15. januar Vi hadde delt femti femti, men ikke kjøpt matkasse da dette er dyrt. Anonymkode: e71f0...f98
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Skrevet 15. januar Jeg synes at det blir feil at dere skal dele det 50-50 med tanke på at de er tre stykker, og at han tjener nesten dobbelt så mye som deg. Anonymkode: 55318...3f5 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar #6 Skrevet 15. januar Vi har splittet 50/50 uavhengig av særkullsbarn. Hadde aldri kjøpt matkasse. Det er latterlig dyrt. På hytten har vi delt 50/50 på mat, mens når vi har vært ute å spist på restaurant, vært i fornøyelsesparker osv har han betalt for seg og sine og jeg betalt for meg. Anonymkode: f9299...17d 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 15. januar #7 Skrevet 15. januar Synes han burde dekke i hvert fall 15.000,-. Tror jeg hadde blitt irritert over å skulle måtte dekke mer enn 7.000,-. Siden lønnsforskjellen er så stor, og siden begge barna er hans. Særlig hvis det mest av alt er snakk om å lage en fin ferie for guttene hans, mer enn en romantisk kjærestetur. Tenker at han også burde stå for majoriteten av matutgiftene. Synes det er rart at han i det hele tatt har foreslått å dele alt 50-50… 18 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar #8 Skrevet 15. januar Skal dere dele sommerhuset, bør han stå for all mat hvertfall. En mann og to barn spiser for mye mer enn en kvinne. Deler dere alt 50/50, sponser du han. Anonymkode: 5cefe...5eb 5 1 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar #9 Skrevet 15. januar Her har du funnet deg en lur en. Jeg har særkullsbarn her, ett, og jeg betalte 2/3 og han 1/3 ved ferier, angående både bosted, mat og aktiviteter. Aldri vært diskutert, for det var helt naturlig for meg. Barnet spiste mindre enn ham, men han hadde også utlegg på aktiviteter som egentlig var kun for barnets skyld. Dessuten var ikke han kjip, og kunne plutselig spandere is og et måltid ute, eller kjøpe noe ekstra. Da vi fikk felles barn betalte vi 50/50 for alt, og jeg betalte det ekstra som var direkte utgifter tilknyttet mitt barn, som flybillett til ham for eksempel. Han tjener mer enn deg og har to barn, så nei det er ikke rimelig at du skal betale halvparten. Spesielt ikke for en ferie som ganske sikkert er lagt opp etter barna. Anonymkode: b448d...3de 7 1 11
AnonymBruker Skrevet 15. januar #10 Skrevet 15. januar Syntes han kan betale 2/3 og du 1/3. Noe annet blir feil. Anonymkode: 2fbc3...5f3 6 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar #11 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Syntes han kan betale 2/3 og du 1/3. Noe annet blir feil. Anonymkode: 2fbc3...5f3 Jeg ville sagt 3/4 på ham og 1/4 på henne, men halvparten av eventuell vin og andre voksensaker. Anonymkode: b448d...3de 13 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar #12 Skrevet 15. januar Lønnsforskjell har ingenting å si. Men han burde betale mer som har med seg to barn. Anonymkode: 078a6...493 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #13 Skrevet 15. januar Han kommer til å flå deg. LØP. Anonymkode: 36c00...0c5 8 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar #14 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ville sagt 3/4 på ham og 1/4 på henne, men halvparten av eventuell vin og andre voksensaker. Anonymkode: b448d...3de Ja det er egentlig mer logisk. Anonymkode: 2fbc3...5f3 5
petterm Skrevet 15. januar #15 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi tjener ikke likt, men heller ikke veldig veldig langt fra hverandre, Han 870 jeg 500 . I min verden er det ganske langt fra 500 til 870. Han tjener over 70% mer enn deg! Lønn bør I utgangspunktet ikke ha så mye å si, men når de er 3, og du en, og han tjener såpass mye mer så er du veldig raus som er innstilt på å betale 50%. Han burde foreslått å dekke 2/3 av mat. Han burde også foreslått å dekke 2/3 av boutgifter, siden jeg regner med at du og han hadde klart dere med noe som var mindre. Så hadde det vært mulig for deg å foreslå 50% fordeling hvis du visste at han har dårlig råd, og fordi kjærester er rause mot hverandre. 14 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar #16 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi er kjærester, har 0 barn men han har 2 gutter 9 og 14 år. Vi har leid sommerhus og skal bo der i 14 dager pris 22 000 kr. Er det fair at vi betaler 50/50 ? Vi tjener ikke likt, men heller ikke veldig veldig langt fra hverandre, Han 870 jeg 500 . Mat sa han at jeg bare kunne bestille feks hello fresh osv så deler vi bare , = 50/50 her og . Mine venner syntes dette er hårreisende , Hva mener dere ? Jeg har ikke tenkt på dette før ek venninde pointet dette ut. TS Anonymkode: 8e95d...5b1 Rettferdig er det ikke. Og dele maten på to er heller ikke rettferdig. Anonymkode: 9727c...fa1 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #17 Skrevet 15. januar Nei jeg hadde ikke betalt 50/50 når han tjener så mye mer enn meg i tillegg. Hadde heller ikke sagt ja til masse kasse. Ungene har jo to foreldre. Og jeg er ikke en. Så jeg hadde ikke betalt for dem. Men har godt kunna kjøpt is og slik til dem når man er ute og fartet. Anonymkode: 01bc2...0b3 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #18 Skrevet 15. januar Typisk at du skal bestille mat - du skal vel lage maten og rydde etterpå også. Han burde betale hele sommerhuset og mat 75%) hvis gutta skal være der hele tiden. Han får jo kokke og vaskehjelp på kjøpet. Han tjener jo en del mer enn deg også. Anonymkode: 27e37...343 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar #19 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi er kjærester, har 0 barn men han har 2 gutter 9 og 14 år. Vi har leid sommerhus og skal bo der i 14 dager pris 22 000 kr. Er det fair at vi betaler 50/50 ? Vi tjener ikke likt, men heller ikke veldig veldig langt fra hverandre, Han 870 jeg 500 . Mat sa han at jeg bare kunne bestille feks hello fresh osv så deler vi bare , = 50/50 her og . Mine venner syntes dette er hårreisende , Hva mener dere ? Jeg har ikke tenkt på dette før ek venninde pointet dette ut. TS Anonymkode: 8e95d...5b1 Min kjøreste har 2 barn. Jeg har ett. Når vi reiser sammen alle sammen, betaler jeg 2/5. Han betaler 3/5. Dette av hoteller/airbnb osv. Mat kjøper vi separat. Anonymkode: c1992...bd4 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar #20 Skrevet 15. januar Dette er sånn som er vanskelig når forventningene er veldig forskjellige. Så lenge dere bare er kjærester og det er den som har barna som tjener såpass mye mer så synes jeg det er redelig og rettferdig at de store utgiftene deles på antal personer også tar han sin del som er 3/4. Matkasse er jo ikke en lett løsning da det neppe er alt dere faktisk trenger å handle inn oppi der og da forsvinner jo hele poenget med den. Jeg tenker det er mer naturlig å gå 50/50 om man har en felles økonomi og bor sammen. Ikke i en kjærestefase. Jeg synes så absolutt man skal være raus, hadde jeg tjent betydelig bedre enn kjæresten min og hadde hatt råd til det så hadde jeg trolig spandert selv. Når han tar det for gitt at du skal ta halvparten av utgiftene og spandere på hans barn synes jeg det er direkte frekt, med mindre du har insistert på denne ferien og ingen av de egentlig hadde lyst til å dra. Anonymkode: fec56...b3c 9 1 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå