Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er grublere, som tenker og gnager en del på ulike ting av stort og smått, deler dere disse tankene med kjæresten deres? Jeg er en grubler. Jeg tenker og tolker og gnager på ting. Og jeg deler mye av disse tankene med kjæresten. Jeg tror nok han av og til føler han havner ut på ukjent mark når jeg tenker høyt sammen med han, og deler det jeg gnager på, og jeg har mange ganger lurt på om jeg burde holdt det meste for meg selv, eller heller snakket med venninner om sånt. Men en del av meg føler jo at det er veldig fint å kunne dele sånne tankerekker om ulike ting med kjæresten. Det skapes jo en slags nærhet av det? Men hva gjør dere? 

Anonymkode: 3d028...d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør planlegge for å formulere tankene dine før du presenterer dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I 20-årene delte keg grublerier og tankerekker med mannen min. Nå som jeg er 20 år eldre gjør jeg det ikke, har lært litt av erdaring på veien, kan du si..

Anonymkode: f6978...198

• Liker 2
Skrevet

Ja, men vi prater generelt mye sammen. På denne måten grubler jeg heller ikke like mye som før. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei egentlig i liten grad. Jeg har adhd og min tankeverden er vid og vilter, men jeg har egentlig aldri delt mye av den utover noen konkrete resultater av min kreativitet. Ikke fordi jeg ikke kan/våger, men fordi den er min liksom. 

Min mann er også en grubler, men holder seg nok mer til utsagnet om at dersom man ikke kan holde noe i hendene, så slipp det. Han grubler høyt. Det han tenker og grubler på sier han høyt til meg mens han grubler. Han har ingen behov for å tenke på det, vri og vende og finne en konklusjon på noe før han deler. 

Jeg tenker at vi bare er ulike angående dette, og at ingen av oss gjør dette feil. Jeg liker min private tankeverden, og jeg synes også hans er hyggelig å få ta del i. Altså innimellom kan han mase fælt, men det er liksom bare slik han er. 

Anonymkode: 254a8...b56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere som er grublere, som tenker og gnager en del på ulike ting av stort og smått, deler dere disse tankene med kjæresten deres? Jeg er en grubler. Jeg tenker og tolker og gnager på ting. Og jeg deler mye av disse tankene med kjæresten. Jeg tror nok han av og til føler han havner ut på ukjent mark når jeg tenker høyt sammen med han, og deler det jeg gnager på, og jeg har mange ganger lurt på om jeg burde holdt det meste for meg selv, eller heller snakket med venninner om sånt. Men en del av meg føler jo at det er veldig fint å kunne dele sånne tankerekker om ulike ting med kjæresten. Det skapes jo en slags nærhet av det? Men hva gjør dere? 

Anonymkode: 3d028...d53

Jeg deler endel med typen og han deler noe med meg. er ikke mye han deler men noen ganger gjør han, det synes jeg er fint. Er godt å vite at jeg ikke er eneste som grubler. Jeg husker jeg ble satt ut første gang han fortalte at han også gjør det. 

Han starter ofte med å si "jeg er ikke sikker på om jeg burde dele dette....." og jeg starter ofte med å si "kan jeg spørre deg om noe kjipt/vanskelig" eller tilsvarende. 

Anonymkode: 5b819...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...