AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Skrevet 14. januar Holdte på å kjøre av veien i dag. Hvordan skrur man av nødvarsel på iPhone? Skudde av tester sist gang, men fikk fortsatt varsel. Det er også en toggle knapp der man kan skru av viktige meldinger. Må man skru av den også for å unngå å bli skremt? Anonymkode: 8910e...417
Hatsumomo Skrevet 14. januar #2 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Holdte på å kjøre av veien i dag. Hvordan skrur man av nødvarsel på iPhone? Skudde av tester sist gang, men fikk fortsatt varsel. Det er også en toggle knapp der man kan skru av viktige meldinger. Må man skru av den også for å unngå å bli skremt? Anonymkode: 8910e...417 Skru telefonen av. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Skrevet 14. januar Du kan ikke skru av nødvarselet. Anonymkode: 4a14b...b62 5 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar Er bare flymodus eller å skru tlf av som funker. Men det er jo almenkjent når de to dagene i året med test er så dette går fint. Anonymkode: 2fc03...c16 9 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Skrevet 14. januar Få deg en gammel mobil, jeg har aldri fått det varselet. Anonymkode: 90bef...358
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Skrevet 14. januar Jeg satt heldigvis ikke i bil da varselet kom, men med hodetelefoner. Akkurat da varselet kom var det ikke annen lyd i øret så jeg skvatt så jeg holdt på å tisse på meg. Jeg syns allikevel at det er greit å ha det varselet. Jeg syns det er fint at de fikk det over på telefon da mange (de fleste?) ikke skrur på radio allikevel når de hører dette ulingen ute. Anonymkode: 8b747...e14 3
jukkapalme Skrevet 14. januar #7 Skrevet 14. januar (endret) Det skal funke å sette telefonen i flymodus. Eventuelt skru den av. Endret 14. januar av jukkapalme 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Skrevet 14. januar Du har sikkert tskrudd av test varslene. Men test av faktiske nødvarsler kan du ikke skru av. Anonymkode: d00b5...f0f
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Skrevet 14. januar Nødvarsel fungerer bare på 4G og 5G. Min telefon bruker 5G, men noen ganger 4G hvis jeg ikke er hjemme i Bærum. Hvordan kan jeg gjøre sånn at telefonen min kun bruker 3G? Anonymkode: 8910e...417
jukkapalme Skrevet 14. januar #10 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nødvarsel fungerer bare på 4G og 5G. Min telefon bruker 5G, men noen ganger 4G hvis jeg ikke er hjemme i Bærum. Hvordan kan jeg gjøre sånn at telefonen min kun bruker 3G? Anonymkode: 8910e...417 3G-nettet er stengt ned. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #11 Skrevet 14. januar Det varsles jo godt på forhånd når disse testene kommer, samme tid hvert år. Ingen grunn til å skvette. Sett på alarm på mobilen 11.59 neste onsdag den skal ule… Anonymkode: 07609...a9a 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar #12 Skrevet 14. januar Om det er varslet bør man virkelig få det med seg - om ikke bør man virkelig begynne å følge med mer. Om det ikke er varslet bør man virkelig få det med seg. Og om man sitter i bil og holder på å kjøre av veien om noe uventet skjer, så bør man slutte å kjøre bil. Anonymkode: 923c9...348 9 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar #13 Skrevet 14. januar Hvordan si at du ikke har skjønt en dritt, uten å si at du ikke har skjønt en dritt........ Anonymkode: 0f29e...a43 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar #14 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om det er varslet bør man virkelig få det med seg - om ikke bør man virkelig begynne å følge med mer. Om det ikke er varslet bør man virkelig få det med seg. Og om man sitter i bil og holder på å kjøre av veien om noe uventet skjer, så bør man slutte å kjøre bil. Anonymkode: 923c9...348 Veldig gode poeng! Anonymkode: 07609...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #15 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Holdte på å kjøre av veien i dag. Hvordan skrur man av nødvarsel på iPhone? Skudde av tester sist gang, men fikk fortsatt varsel. Det er også en toggle knapp der man kan skru av viktige meldinger. Må man skru av den også for å unngå å bli skremt? Anonymkode: 8910e...417 Legg inn varsel i kalenderen når neste test er. Anonymkode: 72211...a06 1
Elle Melle Skrevet 14. januar #16 Skrevet 14. januar (endret) Er du helt sikker på at du vil være utilgjengelig for myndighetene i enhver nødssituasjon som måtte oppstå? Man tester jo for en grunn, ikke for å plage folk klokken 12 på onsdager. Hvis du ikke visste at det skulle testes eller eventuelt hadde glemt hva klokken var og at det var onsdag, så følger du muligens ikke nyhetene fra sekund til sekund.? Da er det jo ekstra smart å få vesentlige beredskapsbeskjeder på mobilen sin. Endret 15. januar av Elle Melle 6 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #17 Skrevet 14. januar Elle Melle skrev (18 minutter siden): Er du helt sikker på at du vil være utilgjengelig for myndighetene i enhver nødssituasjon som måtte oppstå? Man tester jo for en grunn, ikke for å plage folk klokke 12 på onsdager. Hvis du ikke visste at det skulle testes eller eventuelt hadde glemt hva klokken var og at det var onsdag, så følger du muligens ikke nyhetene fra sekund til sekund.? Da er det jo ekstra smart å få vesentlige beredskapsbeskjeder på mobilen sin. Jeg vil i hvert fall ikke ha den strålinga som kommer fra peilesignalet. Har skrudd av WiFi hjemme og bruker sølvskjerf som gardiner for å minke elektromagnetisk eksponering og annet radiosignaler som kan være kreftfremkallende. Anonymkode: 8910e...417
AnonymBruker Skrevet 14. januar #18 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg vil i hvert fall ikke ha den strålinga som kommer fra peilesignalet. Har skrudd av WiFi hjemme og bruker sølvskjerf som gardiner for å minke elektromagnetisk eksponering og annet radiosignaler som kan være kreftfremkallende. Anonymkode: 8910e...417 Unnskyld men, hva er det du har røyka? Anonymkode: 2c37d...21a 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #19 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg vil i hvert fall ikke ha den strålinga som kommer fra peilesignalet. Har skrudd av WiFi hjemme og bruker sølvskjerf som gardiner for å minke elektromagnetisk eksponering og annet radiosignaler som kan være kreftfremkallende. Anonymkode: 8910e...417 Men på KG sitter du? 🤣 Anonymkode: 07609...a9a 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #20 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er bare flymodus eller å skru tlf av som funker. Men det er jo almenkjent når de to dagene i året med test er så dette går fint. Anonymkode: 2fc03...c16 Andre onsdag i januar og juni. HVERT ÅR! Anonymkode: 34f9b...00b 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå