Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært venninner en del år, og har en del ting til felles, ski- og fjellturer f.eks.

Jeg opplever at venninnen har endret seg det siste halvåret. Begynte å merke at det var vanskeligere for henne å få til å møtes..Men de siste 3 månedene har avslått alt jeg har invitert henne til , gåturer, ski og kafe. Hun svarer at det ikke passer nå,  men seinere..Men når jeg spør seinere passer det heller ikke. 

Må innrømme at jeg blir skikkelig frustrert og irritert.  Har tatt opp med henne tidligere om at jeg føler at hun ikke bryr seg om vennskapet vårt,  men nå er der likedan. 

Har noen tips å komme med?

Anonymkode: b97d9...ff5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en god venninne kan du spørre om noe er galt og lytte. Prøve å forstå. 
Unngå å bebreide henne, da vil hun sannsynligvis trekke seg mer unna.

I tillegg ville jeg forsøkt å finne andre å være med, for din egen del. 

Anonymkode: 3396e...f76

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvis det er en god venninne kan du spørre om noe er galt og lytte. Prøve å forstå. 
Unngå å bebreide henne, da vil hun sannsynligvis trekke seg mer unna.

I tillegg ville jeg forsøkt å finne andre å være med, for din egen del. 

Anonymkode: 3396e...f76

Er enig i dette.

Jeg har også en slik venninne, og jeg har jo bare måttet innse at hun har gått videre i livet og møtt både venninner og ny mann som er mer interessant å pleie kontakten med enn meg.. 

Men ja, ikke vær konfronterende eller bebreidende, spør henne heller om det er noe som er galt og si at du savner henne. 

Anonymkode: 320a0...68f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Først ville jeg undersøkt om hun faktisk har det bra. 

Anonymkode: ea7f0...6e0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som deler om de har en vanskelig periode i livet. La det bero litt?

Anonymkode: a998a...0b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å bli frustrert og irritert hadde jeg nok blitt bekymret. 

Anonymkode: 29f4e...adf

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun signaliserer ganske tydelig at kontakt ikke er viktig for henne. Ville latt henne være i fred. Enten tar hun kontakt etterhvert, eller er ikke interessert i kontakt med deg.

Anonymkode: d2a33...ea7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2026 den 17.13):

Vi har vært venninner en del år, og har en del ting til felles, ski- og fjellturer f.eks.

Jeg opplever at venninnen har endret seg det siste halvåret. Begynte å merke at det var vanskeligere for henne å få til å møtes..Men de siste 3 månedene har avslått alt jeg har invitert henne til , gåturer, ski og kafe. Hun svarer at det ikke passer nå,  men seinere..Men når jeg spør seinere passer det heller ikke. 

Må innrømme at jeg blir skikkelig frustrert og irritert.  Har tatt opp med henne tidligere om at jeg føler at hun ikke bryr seg om vennskapet vårt,  men nå er der likedan. 

Et annet tips er å spørre når det passer for henne. Også se hva hun sier da. 
Men som andre har nevnt, har hun det bra? Er det noe i livet hennes som har forandret seg? 

Anonymkode: d060d...d8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2026 den 17.13):

Hun driver med prokrastinering av noe slag. 

Slutt å ta kontakt med henne. Hun får selv ta ansvar for å ta kontakt med deg fremover.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Antakelig ønsker hun å trappe ned kontakten med deg. Nå får videre initiativ være opp til henne.

Anonymkode: aebbb...c55

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...