Gå til innhold

Tatovering

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ønsker meg en tatovering på innsiden av underarmen, altså over pulsåre-området, men mener å ha hørt noe om at det ikke er lov å tatovere alle steder eller noe sånt? Noen som vet om det går greit å få en på dette stedet, eller gjøres det ikke? Og dersom det lar seg gjøre, tror dere det vil gjøre veldig vondt? Man har jo ganske mye nerver der, og jeg er litt pysete :sjenert: . Men har veldig lyst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det er ansiktet det ikke er lov å tatovere seg i Norge...

Vet at det er lov på undersiden av armen, for da jeg tatoverte meg, var det en som gjorde akkurat det, før meg!

Skrevet

Jeg har to ganske store tattoveringer på innsiden av begge håndleddene (hvis det er der du mente). Var ikke no' problem det :) ! Kommer du som en voksen person og ber seriøst og veloverveid om en tattovering f.eks på hendene, halsen osv. vil nok de fleste også gjøre dette. Her går det nok mye på skjønn er mitt inntrykk.

Gjest Gjest
Skrevet

Huden på innsiden av håndleddene er jo veldig tynn, så direkte behagelig er det vel neppe.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har alltid hørt om en regel som sier at man ikke tar fra halsen og opp, håndleddene og ut, og anklene og ut.

Men; jeg kjenner en ung jente som har tatovering på halsen, en kompis av meg har på hånden. Så tror nok det går etter skjønn ja.

Skrevet

Jeg vil tro det er veldig vondt...

Jeg vet om flere som har halv tatovering rundt overarmen, fordi innsiden av underarmen var så vondt at de ikke greide fullføre.

Skrevet

Tattoo-tråder er alltid morsomme.

Er det steder på kroppen som det ikke er lov å tattovere?

Nei. Det er ikke noe lovverk som regulerer tattovering. Det er f.eks ikke en lovfestet aldersgrense på tattoo med unntak av Vergemålsloven §33 som sier at vergen bestemmer over barnets økonomi frem til fylte 15 år. Det går på tattovørens etiske og moralske grenser, så dersom dere kommer over et studio som tattoverer personer under 18 år kan dere stille spørsmål ved seriøsiteten til dette studioet.

Det er vandrehistorier at det er forbudt å tattovere på diverse plasser på kroppen. Enkelte tatovører vil gjerne ha personlige meninger når det gjelder plassering. Kommer du, som 18-åring og skal ha din første tatovering, og vil ha den på halsen, vil gjerne en del tatovører nekte. Grunnen er ofte at samfunnet vil oppfatte deg annerledes med synlige tatoveringer, og at man som 18-åring ikke er klar for å ta slike avgjørelser.

Dette er ingen regel eller lovfestet, men igjen går det på tattovørens etiske og moralske grenser.

Tattoo på underarm - Vondt?

Smerte er, som de aller fleste vet, noe helt individuelt. Ja det gjør vondt å tattovere på underarmen. Personlig synes jeg ikke det var så vondt at det ikke var overkommelig, men direkte herlig var det ikke. Men igjen, hva jeg og andre mener betyr ingenting. Du kan spørre 10 forskjellige personer om det gjorde vondt. Sjansene er store for at du får 10 helt forskjellige svar. ;)

Vil du ha en tattoo på underarmen så gjør du det etter du har tenkt deg nøye gjennom både motiv og plassering. Dette er ikke noe du kan fjerne etter en uke dersom du ikke er fornøyd. Husk også at valg av studio er ytterst viktig. Ha en god kjemi med tattovøren, se på bilder av andre tattoo's artisten har utført og forhør deg rundt på andre studioer.

Lykke til!

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Jeg tok en tatovering på undersiden av håndleddet for noen mnd siden! Ikke noe problem å få..

Jeg har en på korsryggen også, og kan ikke huske at noen av de gjorde noe spesielt mer vondt enn den andre.. Jeg syns nesten det er "deilig" å ta tatovering. Det stikker jo osv., men jeg liker på en måte den følelsen. Kan ta den for deg jeg ;)

Neida, men syns du skal ta den! Jeg er i allefall veldig glad for den! Bare bruk litt tid på å finne en du virkelig liker!! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Tusen takk for svar :) Da har jeg bestemt meg for å gjøre det. Det er absolutt ikke uoverveid, for jeg har tenkt på det i et par år faktisk. Har bare ventet for å bli sikker på at det ikke blir en impulshandling. Får bare håpe at det ikke gjør så grusomt vondt, men jeg har veldig lyst på dette så jeg håper det går bra.

Skrevet
Tusen takk for svar :) Da har jeg bestemt meg for å gjøre det. Det er absolutt ikke uoverveid, for jeg har tenkt på det i et par år faktisk. Har bare ventet for å bli sikker på at det ikke blir en impulshandling. Får bare håpe at det ikke gjør så grusomt vondt, men jeg har veldig lyst på dette så jeg håper det går bra.

Bra! Jeg tenkte på min i et par år før jeg tok den, og brukte lang tid for å finne rett studio. Håper du finner et studio du blir fornøyd med!

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke gjør det! :)

Tatovering på damer er som tagging på hus. (dvs. ikke bra)

Pluss at alle tatoveringene blir jo grønne etter stund. :tristbla:

Skrevet
Ikke gjør det! :)

Tatovering på damer er som tagging på hus. (dvs. ikke bra)

Pluss at alle tatoveringene blir jo grønne etter stund.  :tristbla:

Smak og behag! Tattoo på damer (og menn) kan være både stilig, kledelig og pent. Kommer selvsagt ann på motiv og plassering. ;)

Alle tattoveringer blir grønne ja, men det går ann å fylle på etterhvert slik at de ikke forblir grønne. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan sikkert smøre med emblakrem før du går inn. Ca 30 min før. Det brukes av makeup-tatoverere i alle fall. Det bedøver området litt..

Skrevet
Du kan sikkert smøre med emblakrem før du går inn. Ca 30 min før. Det brukes av makeup-tatoverere i alle fall. Det bedøver området litt..

Nei nei nei nei!!! Det kan fort føre til at blekket ikke fester seg, noe som igjen medfører at tattoveringen får flere "hull" som må tettes i ettertid. Ingen krem! La tattovøren rense huden din, ikke smør på noe fiks-faks selv!

Rensetips:

Sånn i ettertid er det lurt å rense tattoveringen. Vask med en mild intimsåpe (f.eks Dr. Greves), eller grønnsåpevann 2-3 ganger daglig. Smør så på et tynt lag med Helosansalve. Ikke bruk Spenol eller andre fete hudkremer. Helosan har også en desinfiserende effekt. Tattoostudioet du velger burde ha Helosan tilgjengelig slik at du kan få med deg en liten krukke.

Når du dusjer er det lurt å bruke uparfymert og mild sjampo og balsam. Husk å skylle tattoveringen godt dersom du skulle få sjampo eller balsam på den.

Skrevet

Bare husk å dekke det til på seriøse jobbintervju ;)

Har vært borti flere arbeidsgivere som ikke ansetter pga tatovering.

Skrevet

Høyst sannsynlig sier de ikke at det er årsaken. Men man kan fort tenke seg det om man får et avslag. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg syns tatovering kan være fint jeg da, en måte å pynte kroppen på. Og det motivet jeg har valgt er ganske diskre, pluss at det er noe som betyr mye for meg.

Jeg er musiker, så jeg håper at nivået på spillinga mi betyr mer enn en tatovering eller to når jeg søker jobb. :)

Endret av Fairy
Skrevet

Av ren nysgjerrighet.. hva slags musikk spiller du? Send gjerne PM!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg spiller fiolin, så det går mest i klassisk. Orkesterspilling og litt solo-opptredener. Men jeg spiller også i et black metal-band som eksen min startet, og det er egentlig det morsomste. :)

Skrevet
Jeg spiller fiolin, så det går mest i klassisk. Orkesterspilling og litt solo-opptredener. Men jeg spiller også i et black metal-band som eksen min startet, og det er egentlig det morsomste. :)

Stilig.. Hvilket BM-band da? :)

som sagt, bare å svare på PM dersom du vil svare på det da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...