Gå til innhold

Gastroskopi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele erfaringer fra gastroskopi? Hvilke symptomer hadde dere for å bli henvist til gastroskopi? 

Anonymkode: 2e722...dae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grusomt første gangen, helt fint alle de andre. Jeg var rett og slett ikke forberedt nok første gangen. Husk på at selv om det føles som du ikke får puste så får du det. Pust med nesen. Jeg føler det hjelper tappe litt med fingeren på noe. Det er akkurat som om det før ut stresset/behovet for å rive slangen ut av halsen. 

Jeg var veldig overvektig, hadde voldsomt halsbrann, mye slim i halsen og kunne ikke le engang uten å hoste. 

Anonymkode: d79eb...8fe

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde ekstremt vondt når jeg spiste. selve undersøkelsen merker man ikke til men etterpå er det utrolig ubehagelig, men det er noe ban bør ta hvis man har plager, jeg tar nå medisiner hver dag og gjøre jeg ikke det så kommer smertene fort tilbake 

Anonymkode: aea73...c7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen som vil dele erfaringer fra gastroskopi? Hvilke symptomer hadde dere for å bli henvist til gastroskopi? 

Kronisk halsbrann. Er noe av det jævligste jeg har opplevd. Er ikke direkte vondt, bare utrolig ubehagelig, helt grusomt. 

Anonymkode: 47822...f5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kronisk halsbrann. Er noe av det jævligste jeg har opplevd. Er ikke direkte vondt, bare utrolig ubehagelig, helt grusomt. 

Anonymkode: 47822...f5a

Hva feilte deg mtp halsbrann? Hjelper medisin? Jeg bruker allerede ppi men det hjelper ingenting

AnonymBruker
Skrevet

Tok gastroskopi i fjor grunnet magesår. Var null problem, ikke vondt og var over på bokstavelig talt fem minutter. Fikk bedøvelsesspray først og det var vel det "verste". Ekkelt å svelge spytt når man ikke har følelse i munn og svelg.

Anonymkode: 83520...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Gastroskopi er ikke behagelige, men ikke vondt. Jeg hadde sett for meg at det var mye verre enn det faktisk var. Jeg tror det verste var den sprayen de sprayet bak i halsen for å numme. Det kjentes ut som om halsen hovnet opp og jeg kjente på en frykt om å ikke få puste, men den hovnet jo ikke opp og man puster helt fint. 

Anonymkode: a0b6d...1be

Skrevet

Halsbrann var en ting. Mår eg bøyde meg ned så rant maten ut😅

måtte ikke ta noen beroligende så en kompis, så det droppet eg. De sprøytet noe i halsen, om de virket eller inne vet eg ikke. Men eg brekket meg hele undersøkelsen, var ikke noe vondt

AnonymBruker
Skrevet

Tok pga kvalme. Sprayen var vel det verste og at den slangen var mye tykkere enn jeg trodde den skulle være😅 Jeg lukket øynene og fokuserte på å puste. Gikk fint🤗

Anonymkode: b77ae...254

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det en gang, pga kronisk halsbrann. Det gikk helt ok, men jeg har hørt i etterkant at legen jeg gikk til, har rykte på seg for å være veldig brutal og hardhendt. Med unntak av forberedelsene i forkant, så syns jeg koloskopi var mer behagelig, for da fikk jeg god miks av beroligende og smertestillende, så jeg merket absolutt ingenting 😄

Anonymkode: 4c947...3c2

AnonymBruker
Skrevet

så rart jeg fikk ikke noe spray når jeg tok det, jeg fikk noen piller rett føre og ble helt borte så merket ikke slangen i det hele tatt 

men jeg var ikke så gammel når jeg tok det så kan være derefor dem gjore det på en annen måte men for meg så var det etter gastroskopien det var værst, hadde mye upehag etterpå 

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det pga halsbrann, ubehagelig men gikk helt fint. Det mest ubehagelige for min del e at de blåser inn luft og den kommer opp som rap. Var ikke forberedt på det 😂

Anonymkode: 1828c...fb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

så rart jeg fikk ikke noe spray når jeg tok det, jeg fikk noen piller rett føre og ble helt borte så merket ikke slangen i det hele tatt 

men jeg var ikke så gammel når jeg tok det så kan være derefor dem gjore det på en annen måte men for meg så var det etter gastroskopien det var værst, hadde mye upehag etterpå 

Da har du nok likevel fått spray i halsen. Det gjøres rett før slangen føres ned 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da har du nok likevel fått spray i halsen. Det gjøres rett før slangen føres ned 

Hun var nok liten. Da må de i lett narkose, barn må det pga panikk. 

Ts, jeg har gjort undersøkelsen en gang før og håper aldri jeg må igjen. 

Anonymkode: 03fb2...f06

AnonymBruker
Skrevet

Gjort det på grunn av klumpfølelse i svelget. Var ubehagelig. Fokuserte på klokka til legen. Burde nok ha bedt om en form for nedtelling slik at jeg visste hvor lang tid det var igjen, du får jo ikke sagt noe. Rar følelse når de tok prøver av vevet. Samboer klaget over at det luktet avføring av ånden min etterpå…

Anonymkode: c7656...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Fikk dere hjelp med plagene etter å ha tatt gastroskopi? Tok dere prøver som må dyrkes i 6 uker før dere får svar?

Ble dere friske?

Anonymkode: 51de4...85e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk dere hjelp med plagene etter å ha tatt gastroskopi? Tok dere prøver som må dyrkes i 6 uker før dere får svar?

Ble dere friske?

Anonymkode: 51de4...85e

det kommer jo ann på hva dem finner. jeg har en medfødt feil på spiserøret, funker helt fint med tabletter 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...