Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egen, fin bolig og en trygg økonomi. For noen år siden ble jeg uføretrygdet pga utbrenthet og helseutfordringer. I dag trener jeg en del, leser bøker og føler meg som et oppegående menneske. Men jeg kan fortsatt bli veldig sliten, og da ha behov for å trekke meg tilbake til energinivået stabiliserer seg, og det kjennes greit å gå ut og sosialisere eller trene. Uføretrygden gjør at jeg har dårligere selvtillit når det kommer til dating. Noen tanker rundt denne problemstillingen?

Anonymkode: ff447...c0c

• Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det en ikke-problemstilling, da jeg ikke vil ha en partner. Jeg puler detimot en del, om det bare er ons eller flyktige forhold, sier jeg som oftest ikke at jeg er uføretrygdet. Da koker jeg bare ihop noe annet. Dette ofte for å score mer.

Anonymkode: 8c5c6...b3d

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det viktigste hvordan personen er, trives jeg å være med han. Ler vi sammen og prater - uten at tv durer på.

Han må være "oppegående", klare seg økonomisk. Jeg har tidligere vært i et forhold med en der det var mye diskusjoner om økonomi, det skjer ikke igjen. For en fremtidig kjæreste ønsker jeg også å kunne dra på litt turer sammen. Om en person er ufør eller ikke så er ikke det vesentlige.

Anonymkode: 85779...b8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer "turnoff" og si turnoff...

Anonymkode: 990bb...29b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For meg er det en ikke-problemstilling, da jeg ikke vil ha en partner. Jeg puler detimot en del, om det bare er ons eller flyktige forhold, sier jeg som oftest ikke at jeg er uføretrygdet. Da koker jeg bare ihop noe annet. Dette ofte for å score mer.

Godt du har fantasien i orden og forteller «alle» at du får dyppet staken i hytt og pine noe jeg tror vi må ta med en klype salt. Men, keep on dreaming.

Anonymkode: 746ec...973

• Liker 14
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Ikke om man har struktur på livet ellers.

Min eksmann ble ufør etter mange år på aap, og det i seg selv var jo en lettelse for han/oss mtp alt han måtte gjøre for å komme seg dit. (Han har MS) Problemet var bare at han eide ikke struktur eller orden. Huset så bombet ut og han satt og spilte dataspill. Da ble det fryktelig uattraktivt for min del, det ble som å bo med en tenåring.  Kune stå opp kl 16 og legge seg kl 05-10 osv. 

Så jeg ville nok ikke valgt den veien igjen, men som sagt ved god orden på alt og struktur på døgnrytme + det sosiale så kunne jeg vurdert det. Handler ikke om status for min del, for vi kan alle bli syke. 

Anonymkode: bc214...a3d

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg ville i utgangspunktet vært skeptisk, helseutfordringer som er såpass omfattende at man ikke kan jobbe i det hele tatt, vil nesten uungåelig også være en begrensning i andre deler av livet.

Slik du beskriver din egen tilstand virker det kanskje ikke som at det nødvendigvis ville vært en dealbreaker, forutsatt at du har solid økonomi.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei for hvem skulle tro at du kan være ufør, du som puler så fælt…!

Anonymkode: 751d3...b1a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For meg ville det vært det, ja.

Anonymkode: d59e8...52b

• Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (5 minutter siden):

Jeg ville i utgangspunktet vært skeptisk, helseutfordringer som er såpass omfattende at man ikke kan jobbe i det hele tatt, vil nesten uungåelig også være en begrensning i andre deler av livet.

Slik du beskriver din egen tilstand virker det kanskje ikke som at det nødvendigvis ville vært en dealbreaker, forutsatt at du har solid økonomi.

Har en solid bolig. Trygg økonomi- ikke rik. Ts

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ville nok vært det for meg også. En ting er om den man lever sammen med bli ufør. Det hadde ikke gjort at jeg hadde trukket meg unna, men date en som er ufør hadde jeg nok ikke gjort. Matchet med ei på Hinge men trakk meg unna når hun fortalte at hun var ufør.

Det er noe med at jeg ønsker et forhold til en person som er litt i samme situasjon som meg selv. Ønsker å reise og gjøre ting, noe uførhet kan medføre problemer med.  

Endret av Illuminatum
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ufør i seg selv er null problem, men jeg ville stilt spørsmål om hvorfor man var ufør. Hadde det vært noe fysisk, null problem med mindre det var noe som hadde påvirka samlivet negativt, psykisk så måtte jeg vurdert litt mer

Anonymkode: ff743...63d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på, men nei. 

Anonymkode: 74de8...b74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det ikke det? Jeg vil tro det. Hvis jeg var interessert i et forhold og med en som var det, hadde grunnen til hvorfor og om han hadde kontroll på økonomien og kontroll på utgifter vært vesentlig informasjon. Jeg tipper det er det at jeg er uføretrygdet også. Hvor pinlig hadde det ikke vært for en fyr og fortalt familie og venner at han var interessert i en som er uføretrygdet?! Det er slik det er. 

Anonymkode: 95aa5...4ae

Takk for slag i trynet. Ts

• Liker 3
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør. Jeg vil heller hoppe ut av nærmeste vindu, uavhengig av hvilken etasje jeg befinner meg i enn å svare så fort spørsmålet dukker opp: -Hva jobber du med? 
Jeg er alvorlig syk, men per nå synes det ikke utenpå. Jeg har fått en bedre helse og et bedre liv, fysisk sett etter at jeg ble ufør, men det sliter på psyken.

Jeg er sammen med en høyt utdanna mann. Virker ikke som han bryr seg. Han har sagt: «Det er vel ikke noe å skamme seg over, skulle ønske jeg var ufør, så deilig, det er så mye jeg skulle gjort da» 🙈 Litt typisk tankegangen til dem som ikke er trygda.

Jeg er velfungerende, har god økonomi, eget hus, står opp klokka 7, legger meg 22, har gode rutiner og vaner. Rydder, lager mat, vasker klær. Barn tørte jeg ikke få pga helsa..
Jeg synes det er uattraktivt å være ufør… Jeg kan si det fordi jeg er det selv. Men det kan ramme alle, uansett hva man måtte mene om det og man skal nok være veldig forsiktig med å dømme… 

• Hjerte 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Godt du har fantasien i orden og forteller «alle» at du får dyppet staken i hytt og pine noe jeg tror vi må ta med en klype salt. Men, keep on dreaming.

Anonymkode: 746ec...973

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei for hvem skulle tro at du kan være ufør, du som puler så fælt…!

Staken?? Jeg er forholdsvis ung og er ofte kåt.

AnonymBruker
Skrevet

En av få dealbreakers for min del, det er jo en grunn til at man er det som igjen har en stor inngripen på livet. (og har man ikke det og er litt trøtt i blant og må isolere seg men lever som normalt er det HVERTFALL uaktuelt)

Anonymkode: 67eaf...c91

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for slag i trynet. Ts

Du er på anonymt forum. Hva hadde du forventet? Blomster og pusekatter? 😂

Anonymkode: 6adf8...1ce

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt.

Anonymkode: e5ce4...bac

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør dame, har ALDRI hatt problemer med å skaffe meg en mann, aldri og jeg ser helt gjennomsnittlig ok ut føler jeg selv. Problemet tvert om er at de ser ut til å tro at de har skaffa seg hushjelp for "du er jo mye hjemme og kan jo bidra litt ekstra". "Litt" ble ikke bare litt, plutselig ble jeg helt ansvarlig for hele huset og hans rot og skitt også. 

Anonymkode: f689d...2a6

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...