Gå til innhold

Matpakker til barna

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Høres ut som en oppskrift på matforgiftning å ha med varm lunsj 

Anonymkode: 2b839...b00

Barna får mattermos, og vi har også matbokser med kuldeelement. 

For egen del er jeg ikke så nøye på det. Spiser glatt mat, selv med kylling, som har ligget i veska 4-5 timer. Har aldri blitt matforgiftet. 

Anonymkode: 0781c...336

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barna må lære seg at livet er forskjellig. Senere får noen en mobil til en tusenlapp, og andre iphone til titusener. 

Anonymkode: 8b14f...b27

AnonymBruker
Skrevet

Noen av mine barn får middagsrester el pizza  ( lager opp små bunner til skole maten.) læren til mitt ene barn sier jeg sender sunde og gode matpakker hver dag… jeg har aldri fått klage på dem mine har heller aldri fått matforgiftning som jeg ser noen bekymrer seg for.. mine barn er over hode ikke brød  mennesker så da lytter jeg.. selv smurte jeg matpakke selv hver dag når jeg gikk på skolen .. ( mamma smurte men hadde smør på og jeg liker ikke smør)  

Anonymkode: eb6b2...4f4

AnonymBruker
Skrevet

Min 6-åring syntes også at det var urettferdig at Lotte har pølsebiter, Nickolai har middagsrester og Erik har pizza, mens han bare har brødskiver. 
Da snakka vi om at sånn er det. Også avtalte vi at han får med seg en klemmejoghurt i ny og ne, og fikk være(dvs måtte være med hvis han ville at de skulle lages) med å lage grove pizzasnurrer med mye grønnsaker som vi frøys ned som han får med en gang i blant, så er han fornøyd med det. 

Anonymkode: cd376...460

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen av mine barn får middagsrester el pizza  ( lager opp små bunner til skole maten.) læren til mitt ene barn sier jeg sender sunde og gode matpakker hver dag… jeg har aldri fått klage på dem mine har heller aldri fått matforgiftning som jeg ser noen bekymrer seg for.. mine barn er over hode ikke brød  mennesker så da lytter jeg.. selv smurte jeg matpakke selv hver dag når jeg gikk på skolen .. ( mamma smurte men hadde smør på og jeg liker ikke smør)  

Anonymkode: eb6b2...4f4

Er ikke pizza brød, da? 

Mine barn er ikke så glad i middag, og særlig ikke rester kaldt eller gjenoppdaget. De vil mye heller ha brød eller helst rundstykker (eller pizza).  De blir bare misunnelige på dem som har nugatti og kjeks, absolutt ikke dem som har middagsrester.

Anonymkode: 46130...0cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2026 den 13.32):

Barna har med middagsrester en gang i blant. 7. klassingen har stort sett med seg grove pannekaker med syltetøy. Eller nudler og varmt vann i termos. Ikke mitt førstevalg, men når ungene er så store som det kan man være glad bare de spiser. Å krangle om hva ungene har i matpakka er så I-landsproblem at det er helt utrolig. Da jeg jobbet som lærerassistent hadde ungene alt mulig rart i matpakkene. Fra kald happymeal til full tapasmiddag. Jeg hadde ikke noe inntrykk av at ungene brydde seg nevneverdig om hva de andre hadde med seg. 

Anonymkode: 512f2...1f5

Det var merkelig. Du er den voksne og de er barn i ditt hus med dine regler i mange år enda. Jeg hadde aldri godtatt nudler i matpakken til en 12 åring. 

Anonymkode: 997cb...ff1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har cøliaki og det er vanskelig å finne god og sunn matpakkemat. Derfor sender vi ofte med varmmat i matpakka. Om noen hadde brydd seg om det hadde jeg blitt ganske irritert. 

Har selv jobbet på skole og det er utrolig mye forskjellig barna har med i matpakka. Noen barn henger seg kanskje opp i at det er urettferdig, men da er det jo foreldrenes jobb å lære barna at alt ikke kan være likt.

Anonymkode: f87e7...d12

AnonymBruker
Skrevet

Sender med alt mulig rart, jeg bryr meg virkelig ikke om hva andre mener. Sålenge skolelunsj ikke er inkludert, har skolen faktisk ingenting dem skulle sagt. Jeg sender med sunn, variert og næringsrik mat til ungene. Det viktigste er jo at dem spiser? 
Selv er jeg ikke noe fan av brødskive, så hvorfor skal ungene måtte spise det hver dag?

Her er det alt fra middagsrester, suppe, salater osv. har mattermos og matboks med rominndeling. 

Anonymkode: fed61...085

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må alt være likt for alle? Hva med å heller fortelle at noen ganger så er ting litt urettferdig og slik vil det være i hele livet  en god egenskap å ta med seg og lære barn slike verdier

Anonymkode: 5620b...501

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...