Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tilfeldigvis opp en matpakke reel i feeden min og så denne. Dermed fikk jeg mange flere😅 

Altså amerikanske mødre, gjerne til 6+ barn, som står opp før fuglene fiser og lager matpakker. Innholdet i disse fikk meg til å måpe. Snacks og chips i bøtter og lass, yoghurt med et tonn med sukker, i tillegg til Hamburger, pizzza, loff osv. En matpakke inneholder mat til to voksne menn. 

Fikk også opp matlagingvideoer type "dinner for my 2 year old". Enorme porsjoner med så ultraprossesert mat som jeg ikke tror vi får kjøpt i Norge. Til og med løk er prosessert! Og så mye krydder! 

Er det rart amerikanerne sliter med overvekt? 

Anonymkode: e01da...896

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yesterday's news. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk tilfeldigvis opp en matpakke reel i feeden min og så denne. Dermed fikk jeg mange flere😅 

Altså amerikanske mødre, gjerne til 6+ barn, som står opp før fuglene fiser og lager matpakker. Innholdet i disse fikk meg til å måpe. Snacks og chips i bøtter og lass, yoghurt med et tonn med sukker, i tillegg til Hamburger, pizzza, loff osv. En matpakke inneholder mat til to voksne menn. 

Fikk også opp matlagingvideoer type "dinner for my 2 year old". Enorme porsjoner med så ultraprossesert mat som jeg ikke tror vi får kjøpt i Norge. Til og med løk er prosessert! Og så mye krydder! 

Har sett disse videoene selv! Helt sykt å se på. Gjelder sikkert ikke alle amerikanere da, men jeg tror mange tenker at chips og sjokolade er viktig snacks og dessert i matpakken.. ikke rart mange er overvektige.

Anonymkode: e0dcd...ccf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Og de er livredde for at barna skal sykle og gå.

Vet om skandinavere som fikk seg et realt kultursjokk i møte med USA.

Som anser det som omsorgssvikt å la barn leke alene uten tilsyn.

Som finner det mistenkelig at folk jogger eller løper. Selv på høylys dag…

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett disse, men det høres overveldende ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er de samme som har lagd " home made snacks" til babyen sin, så er det snakk om å blande cherios med noen frystørkede bær eller noe lignende 😅 

Anonymkode: 308e3...6d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har så dårlig kosthold i USA at det er til å gråte av. Og enda dårligere kunnskap. Jeg syns enkelte sånne videoer kan være litt koselige, og kanskje få litt inspo til hvordan man kan gjøre det delikat, men jeg blir helt sjokkert over hva de sender med barna/fyller kjøleskapet med for "after school snack" osv. 

Skal bli spennende å se nå med den nye matpyramiden. Jeg eg usikker på om den gjengse amerikaneren forstår konseptet ren mat, og at det er forskjell på kjøtt og "kjøtt". 

Anonymkode: 4fcad...c6b

• Liker 2
Skrevet

På Instagram har det dukket opp videoer typ "coocking with me and my family" Her var det en dame som skar en skinke i to, la i en ildfast form og "season with some water"  sa hun mens hun helte noen dl vann over skinka. :gape:

Skrevet

Skal man spise sunt i USA, så spiser man gjerne frityrstekte grønnsaker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...