Gå til innhold

Hvordan komme over store svik?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvordan man kan komme seg etter store svik og grov urettferdig behandling? Hvordan bli kvitt sinne man bærer på i den forbindelse?

Psykolog, trening og å fjerne seg fra disse personene har ikke hjulpet på sinnet og å få tankene over på noe annet. Har gått lang tid nå.

Er det noen som har råd?

Anonymkode: 2d12b...57f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at for å komme videre må man gjennom. 

Du SKAL være sint! Men sinnet må være produktivt og konstruktivt. 

Anonymkode: b0949...eb1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal gi F i dem, prøve å slette dem fra minnet ditt. Tenk at de ikke er verd din energi. DU er offeret. Og de vil bli avslørt, forhåpenrligvis.

Fortsett med trening!!

Anonymkode: 73a15...09b

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det, og har det sånn selv. Det eneste som virkelig har fungert er å få det bra i livet jeg har nå. For da kan jeg le av dritten de mente jeg fortjente, som de utsatte meg for. SÅ mye bedre fortjente jeg, og så ser jeg på det jeg har i dag. Det er lettere sagt enn gjort for å si det sånn, for jeg var utrolig heldig og møtte en mann som behandler meg ekstremt bra. Men uansett er den beste hevnen å få det bra i livet sitt, sånn at man kan le av det begredelige greiene andre utsatte deg for tidligere i livet. Og selvsagt fortsette med sunne aktiviteter, og å gjøre noe givende i hverdagen. 

Anonymkode: 3cd27...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hatt det, og har det sånn selv. Det eneste som virkelig har fungert er å få det bra i livet jeg har nå. For da kan jeg le av dritten de mente jeg fortjente, som de utsatte meg for. SÅ mye bedre fortjente jeg, og så ser jeg på det jeg har i dag. Det er lettere sagt enn gjort for å si det sånn, for jeg var utrolig heldig og møtte en mann som behandler meg ekstremt bra. Men uansett er den beste hevnen å få det bra i livet sitt, sånn at man kan le av det begredelige greiene andre utsatte deg for tidligere i livet. Og selvsagt fortsette med sunne aktiviteter, og å gjøre noe givende i hverdagen. 

Vil legge til: med «har det sånn selv» mener jeg at jeg er på god vei til å jobbe meg ut av det :) jobber med at mine traumer ikke skal prege de kommende barna mine, og føler jeg er på en veldig god vei!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det noen som vet hvordan man kan komme seg etter store svik og grov urettferdig behandling? Hvordan bli kvitt sinne man bærer på i den forbindelse?

Psykolog, trening og å fjerne seg fra disse personene har ikke hjulpet på sinnet og å få tankene over på noe annet. Har gått lang tid nå.

Er det noen som har råd?

Tja. Var det store sviket og den urettferdige behandling noe som går på deg som person, eller noe som sier mer om dem enn deg?

Hvis det ikke stemmer overens med deg som person, så er det bare å trekke på skuldrene og synes synd på dem og gå videre.

For hvis du fortsatt sitter og romsterer mentalt etter lang tid, så føler du at det gikk på deg personlig, og du ønsker å vise dem at dem tok feil, at du har det bedre enn dem. At dem tok feil.
Og du ønsker at dem skal anerkjenne at dem tok feil.

Men hvorfor skal du være så barmhjertelig og oppklarere en misforståelse dem konstruerte? 
La dem leve i villfarelse. Det skader kun dem og ikke deg.

AnonymBruker
Skrevet

Tilgivelsespraksis/forgiveness practice er en spirituell måte å fjerner sårene.

Google gjerne, så du finner en praksis som passer for deg.

Anonymkode: 84aa6...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tilgivelsespraksis/forgiveness practice er en spirituell måte å fjerner sårene.

Google gjerne, så du finner en praksis som passer for deg.

Anonymkode: 84aa6...c5b

Jeg kan også skrive under på dette. Jeg gjorde noe veldig hyggelig mot en kollega som hadde vært utrolig stygg mot meg, mobbet og utestengt meg. Jeg gjorde dette 100% for min egen del og ikke for at hun skulle føle seg bra. Det hjalp fordi jeg da kunne tenke at «du tråkket på meg, og jeg vendte det andre kinnet til, hva får det deg til å føle om deg selv? Tror du at du er verdt min negative energi?» 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min erfaring er at for å komme videre må man gjennom. 

Du SKAL være sint! Men sinnet må være produktivt og konstruktivt. 

Anonymkode: b0949...eb1

Hvordan kommer man seg gjennom da?

Har vært sint i flere år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan kommer man seg gjennom da?

Har vært sint i flere år. 

Å være sint eller bitter går bare ut over deg selv. Du straffer ikke andre med det, du straffer deg selv for en urett andre har gjort. 

Anonymkode: ac6ab...a4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Å være sint eller bitter går bare ut over deg selv. Du straffer ikke andre med det, du straffer deg selv for en urett andre har gjort. 

Anonymkode: ac6ab...a4c

Ja, men hvordan blir man da kvitt sinne?

Skrevet

Føler med deg!!

Vi har kanskje ikke opplevd det samme, men jeg føler du skriver om meg. 
For min del hjalp det enormt å bytte terapiform. Fra psykolog til gestaltterapeut. 
Jeg bærer enda på mye tungt fordøyelig dritt, men jeg ser at jeg gjør fremgang på en helt annen måte nå. Med bittesmå steg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke terapi nødvendigvis er en fasit. Når man opplever urett og blir påført skade av andre blir man både sint og bitter, også fordi en sliter med det man har blitt påført. Hvordan har den andre part blitt møtt på det de har gjort? Konsekvenser eller kostet under teppe? Ofte blir sinnet og bitterheten sterkere når folk som har skadet deg går fri og kanskje blir beskyttet i tillegg. 
Husk at det finnes drittsekker og onde folk rundt om. Du har blitt offer for disse. Folk med empati og rettferdighetssans reagerer sterkt på å bli behandlet dårlig. 
Søk folk som har opplevd samme og vit at det ikke er deg det er feil med 

Anonymkode: 4ede1...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde å bli bedratt av en som nå er død. Heldigvis så har jeg klart å tilgi på en måte som gir meg fred. Jeg klarer endatil å bli lei meg og sørge over tapet av vedkommende. Men sinnet har jeg lagt bak meg for lenge siden. Jeg lever et godt liv sammen med familien - vedkommende har mistet den muligheten. Jeg ser på meg som den heldige av oss ... 

Anonymkode: 33e60...98d

AnonymBruker
Skrevet

Bra du ikke skriver hva sviket handler om her inne da hadde du blitt slaktet, og skylden hadde blitt plassert av deg. Eller du har blitt kalt konspirasjonsteoretiker 

Anonymkode: 4ede1...9cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...