Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, fikk nylig vite at min samboer og far til mitt 1 år gamle barn har vært I fengsel pga av voldtekt. Han sier selvfølgelig at han er uskyldig, jeg tenker at det sier man om man er skyldig eller uskyldig uansett. 

Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. 

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke har sakt noe før, eller hvorfor han fortalte det overhodet.

Jeg har også et barn fra før av. Så nå sitter jeg enda bare fordøyer det jeg har fått vite, samt vurderer forholdet sterkt. 

Han sier at han tenker ikke så mye på det. 

Å første gang sa han at han ikke hadde funnet passende anledning til å fortelle det, etter på sier han at han ikke har sakt noe fordi jeg overreagerer på alt. Jeg svarte som sant er at det er ikke noe unnskyldning uansett for at han ikke fortalte det i begynnelsen av forholdet før vi flyttet sammen eller fikk barn sammen.

Virker som han prøver å få meg til å virke dum som ikke tar så lett på det.

Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Anonymkode: b2d45...448

• Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Løp

Anonymkode: e6442...ebd

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvfølgelig lese dommen. 

De fleste saker blir henlagt, noe som betyr at det i de fleste saker er tunge bevis. 

Fy fader, jeg kunne aldri sett det mennesket i øynene. 🤢

Anonymkode: d6a0d...f23

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Enig med den som sier LØP. Han har holdt det skjult for deg. Lenge.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

fordi jeg overreagerer på alt

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Virker som han prøver å få meg til å virke dum som ikke tar så lett på det.

Dette kalles gaslighting og manipulasjon.

Anonymkode: 96be9...cc7

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet

Du må få tilgang til å lese gjennom rettssaken/dommen. Jeg tenker uansett at han er skyldig, om han var uskyldig dømt ville han nok vært åpen om at han hadde blitt uskyldig dømt i en voldtektssak. Som noen over meg skriver, det skal veldig mye til å bli dømt for voldtekt, så har han sittet inne er han 100% skyldig. Det er jo de som har gjennomført sovevoldtekter som mener de er uskyldige fordi offeret ikke motsatte seg da de startet… så hans definisjon på «uskyldig» er nok ikke den samme som en som faktisk er uskyldig. 
Så ja, løp. Ikke gjør det slutt med han når dere er alene, ha noen med deg. 

Anonymkode: cc897...3fb

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Les dommen. 

Anonymkode: cdf82...ed8

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Ktev å få lese dommen, å bli dømt og fengslet for voldtekt skal utroooooig mye til..må jo ha mer enn bevis for å få vedkommende dømt så høres ut som det er en dårlig unnskyldning at han er uskyldig.. uff.. ville ikke klart å være sammen med en voldtektsmann og nå i tilegg en som har holdt noe slikt hemmelig for deg.. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det andre ting som skurrer med denne mannen?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, jeg skjønner godt alle som sier løp, og helt ærlig så tenker jeg jo det selv også, men hvordan skal dette gå framover da med tanke på samarbeid om barnet.... og hvordan skal jeg nå liksom kunne klare å la han ha barnet uten at noen passer på liksom? Enda så kan ikke barnet være lenge uten meg uansett (ammer), men barnet blir jo eldre med tiden. Jeg skjønner liksom ikke hvordan jeg skal løse dette best mulig med tanke på både meg og barn.

Forholdet har skrantet leng pga hans oppførsel. Men når jeg fikk vite dette så toppet det kaka liksom.

Greit nok at man må være 2 for å krangle. Men han går og sier så mye tull at jeg til slutt sprekker liksom, å så får jeg beskjed om å roe meg ned, ja jøss, jeg svarer da at det er kanskje en grunn til at begeret renner over..

• Liker 3
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å bli dømt til voldtekt i Norge så er det så sterke beviser at da har man gjort det. 

Hadde aldri godtatt det der. 

Anonymkode: 55a6b...584

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
KatteLatte skrev (Akkurat nå):

Er det andre ting som skurrer med denne mannen?

Åjada. Han prater omtrent bare kun om jobb, snakker mye stykt om folk, og gjør ikke en dritt mer enn han må, men planer har han på alt. 

Å når vi krangler så føler jeg innimellom at jeg krangler med en tenåring. 

Han har også sakt direkte ufine ting til 4 åringen i huset under krangler mellom meg og han, å da blir jo selvfølgelig jeg illsint, å da heter det at jeg ødelegger han og at han må søke seg inn på dps osv osv fordi jeg er så slem med han.

• Liker 2
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har også sakt direkte ufine ting til 4 åringen i huset under krangler mellom meg og han

Trenger du egentlig mer enn dette?

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mann som kan være ganske manipulerende. Han bruker samme taktikk som mannen din. Du skal føle ar det er du som er problemet, ikke han. Du skal føle det som om det er han som har kontrollen og er rasjonell, ikke du. Osv. Å reagere sterkt på at partner er dømt for voldtekt er helt normalt. Hadde du ikke reagert sterkt, hadde det vært mye mer bekymringsverdig. Du er helt normal. Stol på deg selv. 

Anonymkode: a053f...a70

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han hadde forventet at jeg skulle tro han, ville jeg blitt nødt til å føle at det var greit for han at jeg leste over dommen. Ikke at jeg presser han til å vise det til meg. Hvis det gjør han VELDIG ukomfortabel (litt er forståelig) eller helt nekt, da er det noe spesielt som foregår........... du må huske at folk som blir offer for slike folk aldri tror at det skal skje dem selv. De blir lurt, overtalt eller overfalt. Det er det som går igjen i voldtektssaker.

Anonymkode: 37fd1...ca3

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, skal sies at det vart i første omgang sakt som en kommentar under en krangel noe om at det var bedre i fengsel enn å leve med meg eller noe slikt, gikk en times tid før jeg egentlig skjønte hva han hadde sakt og spurte han direkte hva han hadde gjort som fikk han i fengsel, da svarte han: Er det så nøye da. Jeg sa at ja, det er stor forskjell på om man sitter inne for fyllekjøring eller om man omtrent har tatt livet av noen liksom. Å da kom det fram at han ble tatt for voldtekt.

Noe med at 1. Rettsak så ble han frikjent, så ble saken anket og 2. Rettsak så ble det 1 stemme for mye slik at han ble buret inne. 

Det var det han sa om den saken.

Og at han ble lurt til det med at han rotet med ei på fest, hun sa nei, så han gikk, og etterpå hadde hun og noen venninner rottet seg sammen slik at hun skulle få penger, men at han senere hadde fått høre om det at det var derfor hun hadde anmeldt han. 

Jeg klarer nok ikke helt å tro på den historien.

• Hjerte 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her, jeg skjønner godt alle som sier løp, og helt ærlig så tenker jeg jo det selv også, men hvordan skal dette gå framover da med tanke på samarbeid om barnet.... og hvordan skal jeg nå liksom kunne klare å la han ha barnet uten at noen passer på liksom? Enda så kan ikke barnet være lenge uten meg uansett (ammer), men barnet blir jo eldre med tiden. Jeg skjønner liksom ikke hvordan jeg skal løse dette best mulig med tanke på både meg og barn.

Forholdet har skrantet leng pga hans oppførsel. Men når jeg fikk vite dette så toppet det kaka liksom.

Greit nok at man må være 2 for å krangle. Men han går og sier så mye tull at jeg til slutt sprekker liksom, å så får jeg beskjed om å roe meg ned, ja jøss, jeg svarer da at det er kanskje en grunn til at begeret renner over..

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Åjada. Han prater omtrent bare kun om jobb, snakker mye stykt om folk, og gjør ikke en dritt mer enn han må, men planer har han på alt. 

Å når vi krangler så føler jeg innimellom at jeg krangler med en tenåring. 

Han har også sakt direkte ufine ting til 4 åringen i huset under krangler mellom meg og han, å da blir jo selvfølgelig jeg illsint, å da heter det at jeg ødelegger han og at han må søke seg inn på dps osv osv fordi jeg er så slem med han.

Hvis forholdet har skrantet lenge, og dette kommer på toppen, så hadde jeg tenkt at nok var nok, og funnet meg et annet sted å bo (eller sparket ut fyren). 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her, skal sies at det vart i første omgang sakt som en kommentar under en krangel noe om at det var bedre i fengsel enn å leve med meg eller noe slikt, gikk en times tid før jeg egentlig skjønte hva han hadde sakt og spurte han direkte hva han hadde gjort som fikk han i fengsel, da svarte han: Er det så nøye da. Jeg sa at ja, det er stor forskjell på om man sitter inne for fyllekjøring eller om man omtrent har tatt livet av noen liksom. Å da kom det fram at han ble tatt for voldtekt.

Noe med at 1. Rettsak så ble han frikjent, så ble saken anket og 2. Rettsak så ble det 1 stemme for mye slik at han ble buret inne. 

Det var det han sa om den saken.

Og at han ble lurt til det med at han rotet med ei på fest, hun sa nei, så han gikk, og etterpå hadde hun og noen venninner rottet seg sammen slik at hun skulle få penger, men at han senere hadde fått høre om det at det var derfor hun hadde anmeldt han. 

Jeg klarer nok ikke helt å tro på den historien.

Jeg ville vært ferdig når han sa det var verre å være sammen med meg enn det var å sitte inne for voldtekt. Det er helt sinnssykt å tenke, og hvertfall å finne på å si til noen. Fyren er ikke god.

Anonymkode: 37fd1...ca3

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Sett på lydopptak når han blir ufin i krangler og mot barnet deres, prøv å samle beviser så han får så lite samvær med barnet som mulig. En voldtektsdom kan også være avgjørende, men det kommer nok an på alvorlighetsgraden mtp. bruk av vold osv. 

Anonymkode: cc897...3fb

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Trenger du egentlig mer enn dette?

Ts her, nei gjør ikke det. Har bestemt meg egentlig for en stund siden at det er over og ut, men at jeg skal holde ut litt til da han er mye borte, og pga økonomi. Men da dette med voldtekt kom fram ble jeg så satt ut at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for å få han ut. Han truer jo med både barnevernet, rettsak og det ene og det andre hvis jeg skal kaste han ut. Jeg svarer at barnevernet skal få kaffe hvis de kommer hit, å at jeg er ikke redd for hverken det ene eller andre.

Siste han kom med var at han skulle ha tilbake penger for alt han har brukt på mat osv osv i det siste ettersom han har betalt alt, å det skulle han ha tilbake innen 3 dager, da svarte jeg at det er absolutt ingen som kan kreve tilbakebetaling eller noe innen 3 dager, da svarte han me ja men da skulle han værtfall ha det innen 14 dager. Men det kommer han uansett ikke noe vei med. Joda han har betalt alt de siste mnd, men det er kun mat, huslige ting osv, ikke noe personlig til meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...