EnNomade Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Hei, Jeg trenger litt råd og tips til hva man bør ha på seg ved forsvaring av masteroppgaven ☺️ Føler det er formelt, men har lite formelt annet enn bunaden. Er litt redd for at dette virker for formelt av meg, selv om det er en stor milepæl i livet. Hjelp! Et annet spørsmål som ikke handler om antrekk: Hva er vanlig å gi som gave til veileder?🤔
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Ingen som har på noen spesielle klær her. Du kan jo kle deg pent hvis du vil, men bunad blir i overkant. Har aldri pleid å hverken gi eller få gaver. Anonymkode: 57781...87b
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar En pen bluse eller skjorte med dongeri eller dressbukse 😊 Anonymkode: faaab...3ea 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar Gave til veileder? Skal du prøve deg på bestikkelse ? Det kan smelle hardt tilbake Anonymkode: 4d772...03c 2
EnNomade Skrevet 13. januar Forfatter #5 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gave til veileder? Skal du prøve deg på bestikkelse ? Det kan smelle hardt tilbake Anonymkode: 4d772...03c Tenker ikke gave til sensor, men veilederne som har veiledet meg gjennom oppgaven. Er en "Takk-for-hjelpen" gave for å vise takknemlighet. Takk for alle innspill!
snurk Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar En klassiker er jo selfølgelig en jeans i medium blå/mørk vask, hvit skjorte og blazer 😊 det er vanskelig å slå feil med dette. Eventuelt en dressbukse og en pen strikk. Dressbukse med bluse kan fort bli litt pyntet/formelt, men jeg tror ingen ville reagert på det. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar EnNomade skrev (Akkurat nå): Tenker ikke gave til sensor, men veilederne som har veiledet meg gjennom oppgaven. Er en "Takk-for-hjelpen" gave for å vise takknemlighet. Takk for alle innspill! Ahhhh, det blir noe annet. Jeg trur ett skikkelig velskrevet takkekort gir mer glede enn blomster, flaske vin eller noe sånt. Hvis veileder i fremtiden blir utbrent eller noe sånt, så kan h*n finne frem kortet og lese hvor mye det betydde for deg og kansje finne ny motivasjon til og fortsette jobben Hvis det er en venn som har hjulpet deg, så kansje en skikkelig middag Anonymkode: 4d772...03c 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar Bunad er definitivt for pyntet syns jeg. Velg noe litt pent som du føler deg vel i. Kan godt være olabukse så lenge den ikke er helt utvasket/utslitt. Anonymkode: b6eba...4c8 2
RaggyReggie Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar Hei! Til mitt masterforsvar hadde eg på reine kle av typen "kvardags", så du treng ikkje å pynte deg. Ta på noko som er litt fint og nøytralt, det er ikkje på masterforsvaret du skal ha på "Føkk oljeboring i arktis"-tskjorta di 😄 Eg gav ikkje gåve til vegleiarane mine. Men om eg skulle gjort det ville eg gitt noko som kan etast/drikkast opp, for eksempel ein litt fin te eller kaffi, sjokolade er og fint. Kortet tenker eg er det viktigaste, så gjer deg litt flid med å skrive ein hyggeleg tekst. Dersom vegleiaren din har litt humor kan du gi ei artig t-skjorte eller ein kopp med motiv frå fagfeltet dykkar. Sjølv skreiv eg om fisk, så der er det mykje å ta av 😄 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #11 Skrevet 13. januar Dressbukse og en fin skjorte/bluse Anonymkode: 2c3be...8ca 2
EnNomade Skrevet 13. januar Forfatter #13 Skrevet 13. januar RaggyReggie skrev (25 minutter siden): Hei! Til mitt masterforsvar hadde eg på reine kle av typen "kvardags", så du treng ikkje å pynte deg. Ta på noko som er litt fint og nøytralt, det er ikkje på masterforsvaret du skal ha på "Føkk oljeboring i arktis"-tskjorta di 😄 Eg gav ikkje gåve til vegleiarane mine. Men om eg skulle gjort det ville eg gitt noko som kan etast/drikkast opp, for eksempel ein litt fin te eller kaffi, sjokolade er og fint. Kortet tenker eg er det viktigaste, så gjer deg litt flid med å skrive ein hyggeleg tekst. Dersom vegleiaren din har litt humor kan du gi ei artig t-skjorte eller ein kopp med motiv frå fagfeltet dykkar. Sjølv skreiv eg om fisk, så der er det mykje å ta av 😄 RaggyReggie skrev (24 minutter siden): Lykke til med forsvaret! Takk for tips! Tenker at det blir kort og muligens noe sjokolade/blomster fordi det er litt koselig. Er nok mulig å få tak i noe morsomt, men tror jeg er litt for sent ute for det nå hehe.. Tusen takk! 😄
AnonymBruker Skrevet 13. januar #14 Skrevet 13. januar Jeg gikk med jeans og en bluse, de fleste pynter seg ikke. Bunad er skivebom. De fleste gir ikke gave til veileder, min veileder var et jævla hespetre, hun fikk ingenting. Nå er jeg selv veileder, har fått blomster, konfekt og takkekort, men det er ikke vanlig. Anonymkode: d3ac8...532 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #15 Skrevet 13. januar EnNomade skrev (2 timer siden): Hei, Jeg trenger litt råd og tips til hva man bør ha på seg ved forsvaring av masteroppgaven ☺️ Føler det er formelt, men har lite formelt annet enn bunaden. Er litt redd for at dette virker for formelt av meg, selv om det er en stor milepæl i livet. Hjelp! Et annet spørsmål som ikke handler om antrekk: Hva er vanlig å gi som gave til veileder?🤔 Jeans og en pen overdel. Gaver er vel ikke vanlig å gi? Anonymkode: 0fa70...bd6
Alice123 Skrevet 13. januar #16 Skrevet 13. januar Jeg aner ikke hva jeg hadde på meg, tror det var et antrekk jeg vanligvis ville brukt på (kontor)jobben. Type jeans og bluse (jeg gjette at jeg hadde på meg jeans og strikkagenser, for å være realistisk). Jeg hadde ikke noe med meg (annet enn nervøst blikk).
AnonymBruker Skrevet 13. januar #17 Skrevet 13. januar Ikke jenas. Bruk ei dressbukse og en hvit enkel skjorte uten noe motiv på og en dressjakke med halv korte ermer. Små øredobber og håret som du pleier. Litt sminke men ikke overdriv. Da er du ryddig kledd, og fokuset blir på det du skal formidle og ikke klærne dine Anonymkode: b9859...644 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Skrevet 13. januar Hadde en enkel grønn kjole og fine sko. Veileder fikk et fint smykke av meg og god sjokolade. Anonymkode: 686a5...66b
Snabeltann Skrevet 13. januar #19 Skrevet 13. januar Jeg var på jobb den dagen, så hadde jobbklær på. Petrol, høyhalset polo, og en svart dressbukse med svart belte. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Skrevet 13. januar Vi hadde på teams i 2024 liksom.. så så veldig formelt var det ikke for oss hvert fall 🙈😂 Anonymkode: 035bb...860
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå