Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Million skrev (21 minutter siden):

Ikke på visning, men på overtagelsesdatoen. Det er da man sjekker renholdet selger har gjort før overtagelsen formelt signeres.

Hvordan det er på visning behøver jo ikke være slik det er på overtagelsesdatoen, når selger og ny eier går sammen rundt og sjekker før papirer signeres. Det er på overtagelsesdatoen ts skulle sjekket sluk ved å løfte på risten og ta en titt for å finne ut om det var gjort i forbindelse med selgers flyttevask.

For å sjekke renhold av sluk, noe som ikke er så vesentlig, bare enn har sjekket at rørene klarer og ta imot max flow fra kranen. Dette gjør eg på visning. Om det er komet litt rusk i sluk så er det enkelt tenker eg. 

har aldri vert et problem dor meg i vertfall. Har leid 4 leilighet og kjøpt 4 hus/leiligheter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi oppdaget og litt sånne småting.

Men - vi klagde ikke ved overtakelse så da er det for sent.

(skulle pusse opp, så var opphengt i den delen). 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi overtok boligen vi har kjøpt for en uke siden. På denne uken oppdaget vi at sluket på vaskerommet ikke var renset ordenlig, vannet som kom fra vaskemaskinen ble skylt ut over hele gulvet. Jeg har nå fjernet det som lå i oppsamleren i sluket, men aner naturligvis ikke hvordan resten av røret see ut. I 2 etasje er det dusjkabinet over sluket, her har vi ikke sett enda.

I tillegg knakk nøkkelen på innsiden av utgangsdøren etter 4 dager bare ved å bruke helt normal styrke. Vi må nå ut terrassedøren på morgen og kveld for å låse huset om natten.

Sender man da melding til selger ang disse tingene? Eller må man bare regne med slike små mangler innen en uke. Huset er fra tidlig 2000-tallet.

Anonymkode: e0930...247

Dette er jo ingenting. 

Anonymkode: a3066...af7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Boligkjøperforsikring er definitivt ikke bortkastet, vi hadde vært ruinert uten den. Det gjelder dog større feil enn i dette tilfelle, som jo bare er småplukk. 

• Liker 2
Skrevet

Det er påregnelige småting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På denne uken oppdaget vi at sluket på vaskerommet ikke var renset ordenlig

I tillegg knakk nøkkelen på innsiden av utgangsdøren

Litt dårlig renhold og at dere knekker nøkkel er sånt som skjer.

Rengjør sluket og skaff ny nøkkel.

Anonymkode: 4e9f9...c17

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis du tenker at dette er noe å klage til forrige huseier for… så tenker jeg du trenger myyye lykke til som huseier fremover. 
det er dyrt, og det er stadig utbedringer og kostnader når du har kjøpt  et hus som ikke er nytt.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi overtok boligen vi har kjøpt for en uke siden. På denne uken oppdaget vi at sluket på vaskerommet ikke var renset ordenlig, vannet som kom fra vaskemaskinen ble skylt ut over hele gulvet. Jeg har nå fjernet det som lå i oppsamleren i sluket, men aner naturligvis ikke hvordan resten av røret see ut. I 2 etasje er det dusjkabinet over sluket, her har vi ikke sett enda.

I tillegg knakk nøkkelen på innsiden av utgangsdøren etter 4 dager bare ved å bruke helt normal styrke. Vi må nå ut terrassedøren på morgen og kveld for å låse huset om natten.

Sender man da melding til selger ang disse tingene? Eller må man bare regne med slike små mangler innen en uke. Huset er fra tidlig 2000-tallet.

Rengjøring inkludert sluk går man gjennom på overtakelse. Siden dere har signert overtakelsesprotokollen og samtidig huket av på at flyttevask var godkjent vil jeg tro dere bare må bite det i dere. 
Ang nøkler er det ren og skjær uflaks og ikke noe dere skal belaste eier for. Det var jo ikke slik at dere fikk en defekt nøkkel. 

Anonymkode: 5a5e6...bbe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde selv det samme med slukene Tok bilder og klagde .I tillegg hadde de ikke vasket under kjøkkenskap  Fikk tilbake 5000kr. Jeg var heldig sa megler. Viktig å se overalt på overtagelse . 

Anonymkode: 7ce3e...5a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opplevde selv det samme med slukene Tok bilder og klagde .I tillegg hadde de ikke vasket under kjøkkenskap  Fikk tilbake 5000kr. Jeg var heldig sa megler. Viktig å se overalt på overtagelse . 

Anonymkode: 7ce3e...5a2

Ja, da var det bare GoodWill fra selger. Jeg hadde ikke betalt en krone

Anonymkode: 5a5e6...bbe

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Boligene eg har flyttet inn i . Vasker eg alltid selv, før eg flytter inn🤷‍♂️

så eg har aldri brukt mye tid på og sjekke hvor godt vasket det er.

et brukt hus er ikke strøkent, ikke nye heller som eg har sett😅

en må alltid regne med noe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som selger hadde jeg ikke engang svart på en sånn melding. Hva ser du for deg å oppnå? At selger kommer med ny nøkkel til dere?

Anonymkode: 314f6...f66

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sluk skal dere inspisere selv. Og hvordan skal selger vite at en hel nøkkel kommer til å knekke noen dager etterpå?

Her kommer dere ingen vei, ting kan faktisk oppstå.

Anonymkode: 8400e...df5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor gammel er du?

Tipper du er en "karen"..

Anonymkode: bc6be...2ba

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt rett. den er ikke verdt noe som helst! 

Her viste det seg seg at ikke sluket, men selve røret var tett og antakelig vært det lenge. Det er privat avløp, og siste 50 cm før tanken var i betong. Dette var da så slit at alt stoppa der. Han som bodde her før brukte så lite vann at alt bare sev ut i omgivelsene. Da vi kom i hus gikk vannforbruket opp, og da fløt det over i kjelleren med kloakk. Måtte få slambilen hit for å få det blåst opp og måtte ha rørfornyelse. Forsikringen, den gjelder kun på det som er INNE i huset.... 

Anonymkode: 82817...851

Samme skjedde med meg, men jeg fikk dekket det av min egen husforsikring, uten problemer. 

Anonymkode: b8e24...bba

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. 
Har dere sørget for å feste slangen tilstrekkelig? 
Irriterende at sluket ikke er renset, men det gjør man enkelt selv med litt Mudin og kokende vann.

At nøkkelen knakk er leit, men ikke noe selger kan stå ansvarlig for.
Det blir litt som å kjøpe en bil og så kreve penger tilbake en uke senere fordi man har punktert.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at småting skjer og oppdages når man kjøper brukt bolig. Ny også for den del men spesielt brukt bolig.

Bare noe så enkelt som at dere gjør ting litt anneledes enn tidligere eier kan føre til småtterier som det med nøkkelen. At man bruker litt mer eller mindre kraft på noe enn tidligere eier feks kan utgjøre en forskjell på ting som nøkler og dørhåndtak blant annet. En skuff som var nesten løs blir plutselig løs fordi ny eier trekker litt mer mot venstre enn mot høyre og så videre. Det er ikke feil eller mangler slik sett men normal og forventet slitasje. Alt har en viss levetid så i en 25 år gammel bolig vil ting kunne skje enkelt og greit.

Anonymkode: 5a279...cca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huseier kan ikke noe for at nøkkel knakk. Alt som skjer med huset nå er ditt ansvar. Hvis kjøleskapet ryker om en uke så er det også noe du må fikse opp i. Ting skjer i egen bolig. Jeg har byttet ut flere ting som røk i en mye nyere bolig enn din. Men det er sånt som skjer. Og ett sluk er ingenting. Bare rens og putt avløpsrens oppi og så er du ferdig. 

Anonymkode: e9b15...085

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehehe, sluket her røyk kort tid etter overtagelse her, så måtte byttes. Null hjelp fra boligkjøperforsikring. Det var 50 000kr vi ikke hadde regnet med, så tviler de tar en sånn sak altså, det er jo småting.

Anonymkode: f6536...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...