Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.jeg har kjøkkenhåndklær fra Europris og syns de har litt dårlig sugeevne. Hvilken kjøkkenhåndklær bruker dere?

Anonymkode: 73ee1...14b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har kjøpt det, så det husker jeg ikke. Men har du vasket de før bruk?

Anonymkode: 2f41a...87d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikea. 

Anonymkode: c6332...f90

AnonymBruker
Skrevet

En stemme til lexington her og - topp kvalitet.

Anonymkode: 9a8d0...8a8

AnonymBruker
Skrevet

De må være av ordentlig kvalitet, kkke polyester, akryl, superwash etc. 

Anonymkode: c9a40...3a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei.jeg har kjøkkenhåndklær fra Europris og syns de har litt dårlig sugeevne. Hvilken kjøkkenhåndklær bruker dere?

Anonymkode: 73ee1...14b

Hva som helst i 100% bomull.

Jo hardere de vaskes jo bedre blir de. Ikke skyllemiddel.

Anonymkode: 9ce4c...929

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange håndklær blir bedre når de vaskes mye. Prøv å vaske med eddik som skyllemiddel 

Anonymkode: 6f408...a01

Skrevet

Bare sjekker at de er av 100% bomull, kjøper de hvor som helst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kjøkkenhåndklær fra Hay, er veldig fornøyd 

Anonymkode: 14740...608

Skrevet

Kjøpte på en eller annen coop-butikk. 100 % bomull, de må tåle kokevask. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikea og Europris. Må vaskes noen ganger før de blir "gode".

Anonymkode: 19457...0ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2026 den 15.07):

Hva som helst i 100% bomull.

Jo hardere de vaskes jo bedre blir de. Ikke skyllemiddel.

Anonymkode: 9ce4c...929

Muskath skrev (På 13.1.2026 den 15.24):

Bare sjekker at de er av 100% bomull, kjøper de hvor som helst.

Dere som anbefaler 100 % bomull, har dere prøvd 100 % lin eller lin/bomullsblanding? Lin både tørker mer effektivt og loer mindre enn bomull, og er et helt overlegent materiale til kjøkkenhåndklær etter min mening.  

Jeg har mange gamle håndklær i 100 % lin som jeg vasker på kokevask uten skyllemiddel, og tørker på snor (aldri tørketrommel - det ødelegger linfibrene). 

Lin/bomull (som Lexington-håndklærne tidligere i tråden) fungerer også bra. Ikke like bra som 100 % lin, men bedre enn ren bomull. 

Anonymkode: ee395...c31

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har de billigste fra IKEA (Hildegun, 5 kr), og syntes de er overlegne alle andre jeg har brukt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere som anbefaler 100 % bomull, har dere prøvd 100 % lin eller lin/bomullsblanding? Lin både tørker mer effektivt og loer mindre enn bomull, og er et helt overlegent materiale til kjøkkenhåndklær etter min mening.  

Jeg har mange gamle håndklær i 100 % lin som jeg vasker på kokevask uten skyllemiddel, og tørker på snor (aldri tørketrommel - det ødelegger linfibrene). 

Lin/bomull (som Lexington-håndklærne tidligere i tråden) fungerer også bra. Ikke like bra som 100 % lin, men bedre enn ren bomull. 

Lin er sikkert bra, men om de ikke kan tromles vil jeg ikke ha de :)

Anonymkode: eb26f...534

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lin er sikkert bra, men om de ikke kan tromles vil jeg ikke ha de :)

Anonymkode: eb26f...534

Tromler mine, det går helt fint. 

Anonymkode: c4c26...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Lexington her også!

Anonymkode: 23e5a...092

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

MIne i bomull tørker effektivt nok, jeg skifter dem ikke ut før de er utslitt. Og det tar en god del år tross hyppig kokevask og tromling. 

Anbefaler ikke kjøkkenhåndklær i blandingsmateriale, hadde ett som ikke tørket nesten i det hele tatt.  Tror det var en polyester/bomullsblanding. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...