AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Hei.jeg har kjøkkenhåndklær fra Europris og syns de har litt dårlig sugeevne. Hvilken kjøkkenhåndklær bruker dere? Anonymkode: 73ee1...14b
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Nå er det lenge siden jeg har kjøpt det, så det husker jeg ikke. Men har du vasket de før bruk? Anonymkode: 2f41a...87d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar Du bruker ikke tøymykner håper jeg? Det ødelegger oppsugningsevnen. ellers er jeg fornøyd med disse fra jysk https://jysk.no/interior/kjokkenhandklaer/kjokkenhandkle-chef-50x100-3stk-pk Anonymkode: a2da9...d27
newman01 Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar Stripete og rutete fra Lexington Home. https://www.lexingtoncompany.com/no/home-interior/collections/holiday_collection/checked-linencotton-kitchen-towel-whitered God kvalitet, holder i maaaange år. Husk å ikke bruke skyllemiddel, det gjør håndklær mer hydrofobe enn de trenger å være
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar En stemme til lexington her og - topp kvalitet. Anonymkode: 9a8d0...8a8
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar De må være av ordentlig kvalitet, kkke polyester, akryl, superwash etc. Anonymkode: c9a40...3a4
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei.jeg har kjøkkenhåndklær fra Europris og syns de har litt dårlig sugeevne. Hvilken kjøkkenhåndklær bruker dere? Anonymkode: 73ee1...14b Hva som helst i 100% bomull. Jo hardere de vaskes jo bedre blir de. Ikke skyllemiddel. Anonymkode: 9ce4c...929 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar Mange håndklær blir bedre når de vaskes mye. Prøv å vaske med eddik som skyllemiddel Anonymkode: 6f408...a01
Muskath Skrevet 13. januar #10 Skrevet 13. januar Bare sjekker at de er av 100% bomull, kjøper de hvor som helst. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #11 Skrevet 13. januar Bruker kjøkkenhåndklær fra Hay, er veldig fornøyd Anonymkode: 14740...608
Karnanna Skrevet 14. januar #12 Skrevet 14. januar Kjøpte på en eller annen coop-butikk. 100 % bomull, de må tåle kokevask.
AnonymBruker Skrevet 14. januar #13 Skrevet 14. januar Ikea og Europris. Må vaskes noen ganger før de blir "gode". Anonymkode: 19457...0ef
AnonymBruker Skrevet 15. januar #14 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2026 den 15.07): Hva som helst i 100% bomull. Jo hardere de vaskes jo bedre blir de. Ikke skyllemiddel. Anonymkode: 9ce4c...929 Muskath skrev (På 13.1.2026 den 15.24): Bare sjekker at de er av 100% bomull, kjøper de hvor som helst. Dere som anbefaler 100 % bomull, har dere prøvd 100 % lin eller lin/bomullsblanding? Lin både tørker mer effektivt og loer mindre enn bomull, og er et helt overlegent materiale til kjøkkenhåndklær etter min mening. Jeg har mange gamle håndklær i 100 % lin som jeg vasker på kokevask uten skyllemiddel, og tørker på snor (aldri tørketrommel - det ødelegger linfibrene). Lin/bomull (som Lexington-håndklærne tidligere i tråden) fungerer også bra. Ikke like bra som 100 % lin, men bedre enn ren bomull. Anonymkode: ee395...c31 2
Alice123 Skrevet 15. januar #15 Skrevet 15. januar Jeg har de billigste fra IKEA (Hildegun, 5 kr), og syntes de er overlegne alle andre jeg har brukt.
AnonymBruker Skrevet 15. januar #16 Skrevet 15. januar Jeg har noen fra Lexington (som nevnt over her) og noen fra Granit. De er like gode, men Granit sine er rimeligere: https://www.granit.com/no/kokshandduk-linen-50x70cm-beige-17724 Anonymkode: c4c26...4ad
AnonymBruker Skrevet 15. januar #17 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dere som anbefaler 100 % bomull, har dere prøvd 100 % lin eller lin/bomullsblanding? Lin både tørker mer effektivt og loer mindre enn bomull, og er et helt overlegent materiale til kjøkkenhåndklær etter min mening. Jeg har mange gamle håndklær i 100 % lin som jeg vasker på kokevask uten skyllemiddel, og tørker på snor (aldri tørketrommel - det ødelegger linfibrene). Lin/bomull (som Lexington-håndklærne tidligere i tråden) fungerer også bra. Ikke like bra som 100 % lin, men bedre enn ren bomull. Anonymkode: ee395...c31 Lin er sikkert bra, men om de ikke kan tromles vil jeg ikke ha de Anonymkode: eb26f...534
AnonymBruker Skrevet 15. januar #18 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lin er sikkert bra, men om de ikke kan tromles vil jeg ikke ha de Anonymkode: eb26f...534 Tromler mine, det går helt fint. Anonymkode: c4c26...4ad
Karnanna Skrevet 16. januar #20 Skrevet 16. januar 13 hours ago, AnonymBruker said: Dere som anbefaler 100 % bomull, har dere prøvd 100 % lin eller lin/bomullsblanding? Lin både tørker mer effektivt og loer mindre enn bomull, og er et helt overlegent materiale til kjøkkenhåndklær etter min mening. Jeg har mange gamle håndklær i 100 % lin som jeg vasker på kokevask uten skyllemiddel, og tørker på snor (aldri tørketrommel - det ødelegger linfibrene). Lin/bomull (som Lexington-håndklærne tidligere i tråden) fungerer også bra. Ikke like bra som 100 % lin, men bedre enn ren bomull. Anonymkode: ee395...c31 MIne i bomull tørker effektivt nok, jeg skifter dem ikke ut før de er utslitt. Og det tar en god del år tross hyppig kokevask og tromling. Anbefaler ikke kjøkkenhåndklær i blandingsmateriale, hadde ett som ikke tørket nesten i det hele tatt. Tror det var en polyester/bomullsblanding.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå