AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Forholdvis formelt / uformel stil hos de som jobber der. Vil ikke være for formell og ikke for uformell. Vurderer mørke blå pene jeans, med sort dressjakke og sort høyhalset genser inni. Sorte vinterskoletter. Diskre smykker. Eller er det fy fy med jeans på intervju uansett???? Anonymkode: ebed5...c7d 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Jeg hadde svarte jeans og en pen, svart opp og smykker på mitt intervju og fikk jobben. Var en kontorjobb hvor det er litt uformelt, men ok klær. Anonymkode: c4d67...4ad 2 1
skeiv-ostepop Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar Kle deg etter jobben du vil ha. I mitt yrke og de stedene jeg jobber er jeans generelt helt ok så lenge de er hele og rene. Mørke jeans kan være litt mer formelle uten å være "overdressed". 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar skeiv-ostepop skrev (30 minutter siden): Kle deg etter jobben du vil ha. I mitt yrke og de stedene jeg jobber er jeans generelt helt ok så lenge de er hele og rene. Mørke jeans kan være litt mer formelle uten å være "overdressed". Det var det jeg kjente på også... takk for bekreftelsen 🙂 Anonymkode: ebed5...c7d 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar Veldig fint antrekk til jobbintervju på de aller fleste steder. Anonymkode: ef59c...deb 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar Andre fine antrekk, er blå dressjakke med blå bluse inni. Eller hvit bluse/skjorte. Anonymkode: ef59c...deb
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar De fleste arbeidsgivere er opptatt av hva du kan bidra med, ikke hvordan du kler deg. Så lenge du ikke kler deg som en slask og utbi fra stilling så går det helt fint. Anonymkode: 11a7e...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar Mann her. Jeg bruker ikke jeans på intervju, selv om de er "hele og pene", og veldig mange bruker jeans på arbeidsplassen (statlig saksbehandler). Jeg tar på meg chinos - som er litt penere, men ikke for formelt - og en skjorte. Anonymkode: 1c5e7...81b 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Forholdvis formelt / uformel stil hos de som jobber der. Vil ikke være for formell og ikke for uformell. Vurderer mørke blå pene jeans, med sort dressjakke og sort høyhalset genser inni. Sorte vinterskoletter. Diskre smykker. Eller er det fy fy med jeans på intervju uansett???? Anonymkode: ebed5...c7d Jeg har brukt jeans på alle intervjuer jeg har vært i, og fått tilbud om jobb i de fleste av de til og med i finans bransjen, så mørke jeans funker fint. Har stylet det med skjorte, blazer og passende sko etter årstid og firma jeg er i intervju hos😊 Anonymkode: 1667e...622
AnonymBruker Skrevet 13. januar #10 Skrevet 13. januar Greit med jeans, men mørkeblått og sort er ikke pent sammen Anonymkode: 1ec2e...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #11 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Greit med jeans, men mørkeblått og sort er ikke pent sammen Anonymkode: 1ec2e...ae0 Synes det er fint jeg Anonymkode: 1667e...622 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #12 Skrevet 13. januar Om man bryr seg så kler man seg litt penere enn man ellers ville gjort. Ville aldri hatt på jeans på intervju. Anonymkode: 4383d...95c 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Skrevet 16. januar Der jeg jobber (statlig kontor) er det helt ok med jeans på jobb, men jeg ville aldri hatt det på intervju. Har vært med på endel intervjuer, og det er ingen som har hatt jeans. Alle bruker typiske «dressbukser» eller chions under intervjuer. og de første to-tre dagene i ny jobb. Så er det fritt fram med jeans 😊 synes det er en greit regel å unngå jeans på intervju, nærmest uansett jobb. Du vet aldri helt hva slags folk du møter og alle har en svart bukse som ikke er jeans (eller burde ha det). Anonymkode: ddc71...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #14 Skrevet 19. januar Nei, det ville jeg ikke gått med. Anonymkode: f9325...81f 1
Mrs. Random Nick Skrevet 20. januar #15 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2026 den 20.49): Synes det er fint jeg Anonymkode: 1667e...622 Det hadde vært mye finere med en annen farge på blazeren og skoa! 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #16 Skrevet 21. januar Som andre allerede har nevnt, så kommer det an på stillingen man søker på. Det ville sannsynligvis virket merkeligere å stille i dress eller veldig formelt kledd på jobbintervju som tannlege enn å møte i et par pene jeans. Anonymkode: 6869a...d3a
AnonymBruker Skrevet 21. januar #17 Skrevet 21. januar Jeg bruker gjerne mørk jeans og en litt finere bluse. Anonymkode: cc78e...ff8
AnonymBruker Skrevet 21. januar #18 Skrevet 21. januar Jeg har fått jobb med kosebukse og ullcardigan, kom rett fra nattevakt, de fleste bryr seg vel mer om hva du bidrar med inn i jobben. Anonymkode: 71403...01a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #19 Skrevet 21. januar Skal du søke jobb i et begravelsesbyrå går du i svart dress. Skal du søke andre plasser går du i "vanlige" klær. Anonymkode: 32105...a50
AnonymBruker Skrevet 21. januar #20 Skrevet 21. januar Jeg synes pene jeans er helt topp!! I min bransje møter man pyntet, men ikke i dress. Vi hadde ei på intervju en gang som var så overpyntet at det lyste desperat. Det er viktig å kle seg i noe som viser seriøs jobbsøker, men ikke "desperat og utkledd". Type hvit dressjakke for damer Anonymkode: e9c5e...2e9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå