AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Hadde kjøpt ingefær og skulle bruke den da jeg så at hele var blå innvendig. Kastet den og kjøpte ny, denne er også blå inni. Har spurt i butikken og de vet ikke hvorfor. Noen som har opplevd samme? Anonymkode: 48ffc...0ab
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Såvidt jeg har forstått det så skjer det hvis den oppbevares kaldt over lengre tid. Men det skal være trygt. Det er ikke uvanlig at ingefær blir litt blå i snittet. Det kan se ut som mugg, men det er vanligvis ikke det. Anonymkode: 4e7a2...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Såvidt jeg har forstått det så skjer det hvis den oppbevares kaldt over lengre tid. Men det skal være trygt. Det er ikke uvanlig at ingefær blir litt blå i snittet. Det kan se ut som mugg, men det er vanligvis ikke det. Anonymkode: 4e7a2...ef0 Tenkte også på at det må ha vært oppbevart kjølig. Så det er trygt å spise det? Ts Anonymkode: 48ffc...0ab
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar Det finnes både blå og lilla ingefær, kanskje butikken har fått en annen type uten at det var meningen, eller så er det som nevnt over at den kan bli litt blå av kulde, men den kan trygt spises Anonymkode: bb3e9...567
AnonymBruker Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar Et google-søk ville også gitt deg riktig svar - blå ingefær er ikke farlig og kan fint brukes. Anonymkode: b81b6...e15
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar Det er ikke noe galt med den. Anonymkode: 451ea...127
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar Det skjedde meg også med den nye ingefæren vi kjøpte etter nyttår. Jeg skar litt ekstra av men brukte mesteparten - den smakte helt fint. Anonymkode: 2e558...dd6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå