Gå til innhold

Erfaring med testosterotilskudd som kvinne?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg tar tostran gel to ganger i uken(ett pump hver gang), gjort i snart en mnd, merker ikke noe særlig enda, men håper på det på sikt! skal undersøke med gynekologen min om jeg kan trappe opp med fler dager om det ikke endres noe i løpet av ett par mnd eller noe.

Anonymkode: e0960...ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg måtte gnåle, ja. Gråte, til og med!! Jeg byttet gynekolog og fikk en helt annen opplevelse. Han støtter behandling som involverer testosteron. Og er ikke rigid på tall, han ser symptomer 

Anonymkode: c7dda...d1b

Såpass. Jeg fikk Novofem av fastlegen, har ikke vært hos gynekolog. 

Anonymkode: 3d090...e2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan fikk du tak i? Fastlegen min ville ikke gi meg, hun ville bare prakke på meg østrogen, som jeg føler jeg ikke trenger. 

Anonymkode: 02161...061

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg spurte legen min om det da jeg begynte på Novofem, han sa nei. Nå har jeg gått på dem et år, jeg sover bedre om nettene og svetter ikke som en gris om natten lengre, men sexlysten har ikke blitt bedre. 
Til dere som har fått testosteron, måtte dere «gnåle»? 

Jeg spurte om henvisning til gynekolog. Det gjaldt opprinnelig for pms-plager (PMDD), men hun oppdaget at jeg var i begynnende overgangsalder i tillegg.

Jeg begynte med østrogen og progesteron. Spurte selv om å få prøve testosteron, og hun var heldigvis ikke vond å be. Hun bare informerte om at man har lite forskning på langtidseffekter på kvinner. 

Anonymkode: 0957a...99b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg spurte legen min om det da jeg begynte på Novofem, han sa nei. Nå har jeg gått på dem et år, jeg sover bedre om nettene og svetter ikke som en gris om natten lengre, men sexlysten har ikke blitt bedre. 
Til dere som har fått testosteron, måtte dere «gnåle»? 

Neida, jeg bare sa at jeg hadde lyst til å ha lyst og at jeg hadde hørt på Kaveh Rashidi sin podcast og at han anbefaler testosteron for økt sexlyst. Fikk det tvert. 

Anonymkode: ae94d...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

jeg tar tostran gel to ganger i uken(ett pump hver gang), gjort i snart en mnd, merker ikke noe særlig enda, men håper på det på sikt! skal undersøke med gynekologen min om jeg kan trappe opp med fler dager om det ikke endres noe i løpet av ett par mnd eller noe.

Syns det høres lite ut, og rart med en intervall på to ganger i uka. Trenger vi ikke litt hver dag?Men vi responderer så ulikt på hormonbehandling. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær forsiktige. Jeg tok 5 mg hver dag i 3 uker. Tok kontrollblodprøve og hadde da testisteronverdi på 13.7. Sluttet med en gang selvsagt. 

Anonymkode: 4b491...33a

Men så tok du jo mer enn du skulle. Men hvorfor sluttet du - du kunne jo bare ha nedjustert dosen. Fikk du ikke effekt?

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Altså, om gyn anbefalte to ggr i uken vil jeg påstå hen har litt lite peiling. Selv var jeg hos hormonspesialist - som ba meg ta 1 pump annenhver dag. Jevn tilførsel er viktig, da det forsvinner raskt ut av kroppen. Det tok meg 3 uker fra jeg starta til jeg merka bra endring. I perioder merker jeg at jeg kan bli litt "småirritert" , og da nedjusterer jeg bare til en 3/4 pump , men fremdeles annenhver dag.

Endret av Skogshuldra
la til informasjon
AnonymBruker
Skrevet
Skogshuldra skrev (50 minutter siden):

Men så tok du jo mer enn du skulle. Men hvorfor sluttet du - du kunne jo bare ha nedjustert dosen. Fikk du ikke effekt?

Hvordan kan du vite hvor mye jeg skulle ta? Er du gynekologen min? Jeg tok så mye som gynekologen sa jeg skulle ta. Delte en pose på 10 dager. Har tydeligvis super absorpsjon gjennom huden. Orker ikke hår i trynet og andre bivirkninger som kan komme. Må i hvertfall ta en laaaang pause for å få ned igjen verdiene. 

Anonymkode: 4b491...33a

AnonymBruker
Skrevet

Gynekologen min sier :det er din kropp og du kjenner din kropp best. Prøv deg litt frem og så navigerer vi etter symptomlindring- men jevnlige blodprøver, selvfølgelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at dere er klar over at det ikke finnes noe forskning på hva kunstig testosteron gjør med kroppen på sikt. Det har aldri tidligere vært noen forventning om sexlyst hos kvinner etter overgangsalderen. 

Anonymkode: 1f8ee...6bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med at dere er klar over at det ikke finnes noe forskning på hva kunstig testosteron gjør med kroppen på sikt. Det har aldri tidligere vært noen forventning om sexlyst hos kvinner etter overgangsalderen. 

Anonymkode: 1f8ee...6bd

Det finnes lite forskning på det, det er riktig.
Tilskudd av testosteron til kvinner når man ikke lenger produserer noe selv, har vist seg å være gunstig og viktig for veldig mye annet enn sexlysten. Jeg ka bare snakke for meg selv, og jeg er villig til å være egen forsøkskanin ut over de to årene det visstnok er forsket på. Tilskuddet gjør så mye godt for meg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja tok en sånn tube med daglig dose for menn, fordelt på en uke. Litt hver dag altså. Ga veldig mye mer sexlyst.

Anonymkode: bde28...83b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...