AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Skrevet 12. januar Min datter dro ifra brusa i frysen. Da jeg tok den ut fikk jeg åpnet den men begynte å poppe. Av redsel hev jeg den ut i snøen. Den ligger dernnå åpen! Hva fjlr jeg? 😂 tips ! Anonymkode: 27c87...2d0
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Skrevet 12. januar Hva ser du for deg at du skal «gjøre» med dette, ts? Det er en brus. Den er trolig tom. Så da går du ut, tar brusen, heller ut det som eventuelt er igjen i den, og dersom du griset til innkjørsel e.l. og det er til bry for noen så må du skylle det vekk. Kan noe fryse til is av dette og det er et sted folk går så må du håndtere isdannelsen med salt eller sand. Og så panter du boksen eller flasken, naturligvis. Neste gang: ta brusen ut av fryseren. Sett den til side. Åpne den når den er delvis eller helt tint. Frossent vann er ekspandert vann, som vi alle lærte et sted i tidlig barneskole. Det var ikke din datter som valgte seg ukloke handlinger - det var du. Anonymkode: 9be9a...5f6 3 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva ser du for deg at du skal «gjøre» med dette, ts? Det er en brus. Den er trolig tom. Så da går du ut, tar brusen, heller ut det som eventuelt er igjen i den, og dersom du griset til innkjørsel e.l. og det er til bry for noen så må du skylle det vekk. Kan noe fryse til is av dette og det er et sted folk går så må du håndtere isdannelsen med salt eller sand. Og så panter du boksen eller flasken, naturligvis. Neste gang: ta brusen ut av fryseren. Sett den til side. Åpne den når den er delvis eller helt tint. Frossent vann er ekspandert vann, som vi alle lærte et sted i tidlig barneskole. Det var ikke din datter som valgte seg ukloke handlinger - det var du. Anonymkode: 9be9a...5f6 Åpne den når den tas ut funker og. Har prøvd. Anonymkode: c264b...f44
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min datter dro ifra brusa i frysen. Da jeg tok den ut fikk jeg åpnet den men begynte å poppe. Av redsel hev jeg den ut i snøen. Den ligger dernnå åpen! Hva fjlr jeg? 😂 tips ! Anonymkode: 27c87...2d0 Trykket er borte, bare hent den igjen du Anonymkode: c264b...f44
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åpne den når den tas ut funker og. Har prøvd. Anonymkode: c264b...f44 Jeg åpnet den nå iallefall, men ligger rett utenfor her å piper. Jeg er jo livredd eksplosjon. Den er ikke tom, den er nesten full. Jeg aner ikke slikt jeg? Derfor jeg spør 😱😅 Anonymkode: 27c87...2d0
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trykket er borte, bare hent den igjen du Anonymkode: c264b...f44 Okei så den kan ikke eksplodere når den er åpnet? Guds lykke at det ikke skjedde noe da jeg åpnet den i panikk. Anonymkode: 27c87...2d0
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg åpnet den nå iallefall, men ligger rett utenfor her å piper. Jeg er jo livredd eksplosjon. Den er ikke tom, den er nesten full. Jeg aner ikke slikt jeg? Derfor jeg spør 😱😅 Anonymkode: 27c87...2d0 Eksplosjon? Var ikke dette en smule overdramatisk? 😅 Anonymkode: 176cf...07e 11 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eksplosjon? Var ikke dette en smule overdramatisk? 😅 Anonymkode: 176cf...07e Absolutt ikke! Brusflasker kan fort eksplodere ved frysing, da is tar større plass enn vann. Og sammen med kullsyre kan det bli en artig liten bombe Anonymkode: 550aa...c1b
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg åpnet den nå iallefall, men ligger rett utenfor her å piper. Jeg er jo livredd eksplosjon. Den er ikke tom, den er nesten full. Jeg aner ikke slikt jeg? Derfor jeg spør 😱😅 Anonymkode: 27c87...2d0 Du får vel åpne den ute da! Anonymkode: d881c...af8
AnonymBruker Skrevet 12. januar #10 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt ikke! Brusflasker kan fort eksplodere ved frysing, da is tar større plass enn vann. Og sammen med kullsyre kan det bli en artig liten bombe Anonymkode: 550aa...c1b Jess. det skjedde meg på tur med boblevann i motsatt temp i syden. Korken fløy rett forbi hodet og trykket ble enormt. Derfor er jeg redd dette. Nå gikk det heldigvis greit, kanskje fordi den lå nede i frysen. Anonymkode: 27c87...2d0
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får vel åpne den ute da! Anonymkode: d881c...af8 Jeg har åpnet Anonymkode: 27c87...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #12 Skrevet 12. januar Ts har sikkert sett den ikkesaken om han som la brusen I minikjøleskap og den frøs. Ts, har du noen gang hørt om personskader etter uhell med brus i fryseren? Hva får deg til å handle i panikk, i stedet for plukke fryseren, gå ut av rommet og Google deg frem til løsningen? Hvis en frossen brus gir slik absolutt panikk, bør du gjøre noen pusteøvelser 😂 I verste fall måtte du ha vasket vegger og tak. Det er ikke grunnlag til panikk Anonymkode: d9eb0...06e 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts har sikkert sett den ikkesaken om han som la brusen I minikjøleskap og den frøs. Ts, har du noen gang hørt om personskader etter uhell med brus i fryseren? Hva får deg til å handle i panikk, i stedet for plukke fryseren, gå ut av rommet og Google deg frem til løsningen? Hvis en frossen brus gir slik absolutt panikk, bør du gjøre noen pusteøvelser 😂 I verste fall måtte du ha vasket vegger og tak. Det er ikke grunnlag til panikk Anonymkode: d9eb0...06e Reiner med jeg hadde ødelagt hånden? Nå som den ligger der ute da, kan jeg hive den i søpla nå siden den er åpen? 🤓 Anonymkode: 27c87...2d0
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts har sikkert sett den ikkesaken om han som la brusen I minikjøleskap og den frøs. Ts, har du noen gang hørt om personskader etter uhell med brus i fryseren? Hva får deg til å handle i panikk, i stedet for plukke fryseren, gå ut av rommet og Google deg frem til løsningen? Hvis en frossen brus gir slik absolutt panikk, bør du gjøre noen pusteøvelser 😂 I verste fall måtte du ha vasket vegger og tak. Det er ikke grunnlag til panikk Anonymkode: d9eb0...06e Ja jeg så den saken igår 😅 Anonymkode: 27c87...2d0
AnonymBruker Skrevet 13. januar #16 Skrevet 13. januar Plasten er elastisk så det skal mye til at en plastflaske sprekker og gjør skade. Men er du bekymret for det, la den bare ligge til den har tint. Ellers vil jeg si at det var en tabbe å åpne den. Hadde du latt den tine i fred uten å åpne, ville sikkert brusen vært fin igjen. Men nå er den nok tom for kullsyre. Anonymkode: 3714b...c67 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #17 Skrevet 13. januar HJelpes, dette har da skjedd mange ganger. Da setter vi den i vasken til den delvis tiner, åpner den og drikker. Er da virkelig ikke noe å krisemaksimere så til de garder over. Anonymkode: 43b07...3bd 9
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): HJelpes, dette har da skjedd mange ganger. Da setter vi den i vasken til den delvis tiner, åpner den og drikker. Er da virkelig ikke noe å krisemaksimere så til de garder over. Anonymkode: 43b07...3bd Er det vi gjør og Anonymkode: 4f82a...816 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #19 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Min datter dro ifra brusa i frysen. Da jeg tok den ut fikk jeg åpnet den men begynte å poppe. Av redsel hev jeg den ut i snøen. Den ligger dernnå åpen! Hva fjlr jeg? 😂 tips ! Anonymkode: 27c87...2d0 Du tømmer den også panter du den, er vel ikke så mye annet å gjøre? Anonymkode: 38984...a32 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 13. januar #20 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Min datter dro ifra brusa i frysen. Da jeg tok den ut fikk jeg åpnet den men begynte å poppe. Av redsel hev jeg den ut i snøen. Den ligger dernnå åpen! Hva fjlr jeg? 😂 tips ! Anonymkode: 27c87...2d0 Nå var ikke kjemi mitt fag på skolen, men jeg tror ikke brusprodusentene har hatt eksplosiver i brusen 🧪 🧨💣 Det verste som kan skje er at den bruser over. 🌋 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå