AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Skrevet 12. januar Er det vanlig? Jeg og samboeren har et aktivt sexliv, vi er i 40-50åra. Bruker kun glidemiddel når de aller største dildoene skal frem. Er det vanlig i et a4 sexliv å bruke glidemiddel? Og evt hvorfor? Dersom man blir normalt våt i skjeden, hva er da poenget? Jeg dømmer ikke, jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 1d96e...773
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Skrevet 12. januar Jeg er ganske stor, så det hender vi bruker glidemiddel. Spesielt om vi bruker kondom er det veldig nyttig. Anonymkode: b7f16...90f
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Skrevet 12. januar Aldri brukt, heller ikke dildo. Hva er poenget? Anonymkode: 77f07...65d 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Skrevet 12. januar Det er relativt vanlig å ikke bli like våt som tidligere f.eks i forbindelse med overgangsalder eller andre hormonelle endringer. Man kan også ha tilstander som lichen sclerosis, hvor ekstra glud kommer godt med. Det er ikke spesielt uvanlig å bruke. Anonymkode: 21f9a...ac8 7 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ganske stor, så det hender vi bruker glidemiddel. Spesielt om vi bruker kondom er det veldig nyttig. Anonymkode: b7f16...90f Aha, så kondom er litt avgjørende her? Har ikke brukt det på over 20 år pga fast forhold, så har ikke mye erfaring der. Anonymkode: 1d96e...773
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er relativt vanlig å ikke bli like våt som tidligere f.eks i forbindelse med overgangsalder eller andre hormonelle endringer. Man kan også ha tilstander som lichen sclerosis, hvor ekstra glud kommer godt med. Det er ikke spesielt uvanlig å bruke. Anonymkode: 21f9a...ac8 Ja, selvfølgelig og da er det jo helt supert at det finnes. Men har litt inntrykk av at det er vanlig hos unge, friske mennesker. Anonymkode: 1d96e...773
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Skrevet 12. januar Jeg elsker en kjapp en, og da rekker jeg ikke bli våt. Typen er stor og da kan det blir tørt og ubehagelig etter en stund (han holder veldig lenge), selv om jeg blir våt. Jeg har opplevde å bruke medisin som gjør meg tørr. Ikke alle blir rennende våte, og noen har store penis er. Jeg synes det blir bedre med glid Anonymkode: 74b33...ece 4 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det vanlig? Jeg og samboeren har et aktivt sexliv, vi er i 40-50åra. Bruker kun glidemiddel når de aller største dildoene skal frem. Er det vanlig i et a4 sexliv å bruke glidemiddel? Og evt hvorfor? Dersom man blir normalt våt i skjeden, hva er da poenget? Jeg dømmer ikke, jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 1d96e...773 Kan bruke det eller olje for å gi en handjob. Ellers er det vel mer vanlig å bruke hvis man ikke opplever å bli våt nok? F.eks på grunn av bivirkning av medisiner, ettervirkninger av kreftbehandling, overgangsalder, osv. Vanlig at kvinner får plage med tørr skjede når de er i midten av førtiårene. Anonymkode: 51dd5...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #10 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Aha, så kondom er litt avgjørende her? Har ikke brukt det på over 20 år pga fast forhold, så har ikke mye erfaring der. Anonymkode: 1d96e...773 Er også i et fast forhold, men bruker kondom av og til fordi vi ikke bruker noen prevansjon. Kondom skaper mer friksjon (og ikke på en god måte), så glidemiddel gir helt klart en mer behagelig opplevelse. Anonymkode: b7f16...90f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Skrevet 12. januar Helt utelukket å ha sex uten. Anonymkode: 97fa3...c13 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #12 Skrevet 12. januar Jeg blir ikke våt som gravid og 1-1,5 år etter fødslene. Vet ikke hvorfor, sikkert hormonelt. Så vi har sånn sett brukt glidemiddel de siste 10 åra - give or take Anonymkode: 724b7...809 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er det vanlig? Jeg og samboeren har et aktivt sexliv, vi er i 40-50åra. Bruker kun glidemiddel når de aller største dildoene skal frem. Er det vanlig i et a4 sexliv å bruke glidemiddel? Og evt hvorfor? Dersom man blir normalt våt i skjeden, hva er da poenget? Jeg dømmer ikke, jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 1d96e...773 Eeeeeeelsker glidemiddel. Normal lubrikasjon har aldri vært noe problem, men ekstra glidemiddel er utelukkende en bonus. Foretrukket det fra jeg var ung. Jeg bruker ikke dildoer da. For meg er dildoer meningsløst. For meg så er spørsmålet ditt litt som «hvorfor drikke god vin når du uansett kan drikke vann». Anonymkode: b77d8...99d 8 1
Mardina Skrevet 12. januar #14 Skrevet 12. januar Jeg blir ikke nødvendigvis våt ved å knipse i fingrene, så noen ganger må det glidemiddel til 😊 Vi bruker det også på vibratoren 😁 Jeg er 46. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Skrevet 12. januar Vi bruker ofte glid, brukes i forbindelse med fisting og store dildoer 😂 hun er 44 og er som vanlig våt, men brukes i rompa hennes Anonymkode: 512d9...c9e 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Skrevet 12. januar Overgangsalderen var brutal mot meg. Sexlysten forsvant nesten fullstendig og slimhinnene ble ekstremt tørre. Det hjalp ikke akkurat at mannen ble satt på medisiner som gjorde det strevsomt å mobilisere en fungerende ereksjon, slik at forsøk på sex med irriterende og nokså håpløse. Vi kunne ikke ha det sånn, så vi tok grep. Han fikk hjelp av legen og ereksjonen er tilbake, hardere enn noensinne. Jeg kombinerte lokal hormonbehandling (vaginal) med fuktighetsgivende krem før samleie, og deretter testet vi ut det meste av glidekrem (den vanlige grønne Aqua'en danker ut det meste i glatthet og vi trengte mye glatthet). Vi har brukt haugevis av tuber. Likevel var det noe som løsnet. Hans gode ståpikk hjalp min innstilling (og hans seksuelle selvtillit), og økt godfølelse kombinert med veldig flink oral innsats fra hans side, gjorde at vi nå kan ha sex uten å bruke glid. Kanskje litt underveis, men ofte helt uten. Og dersom vi kjenner at det trengs fra starten av, bare gjør vi det. Vi ler av remediene våre: Tadalafil, krem, glidekrem og Lelo-utstyrsparken. Men sexlivet er aktivt, humøret er godt og nytelsen der den skal være. Livet kan by på litt av hvert og overgangsalder, sykdom og aldring rammer ulikt. Men å gi opp er feil. Det er hjelpemidler til alt og det er bare dumt å la være å bruke dem på grunn av misforstått stolthet. Anonymkode: 95050...a0f 7 5 1
Langline Skrevet 12. januar #17 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Overgangsalderen var brutal mot meg. Sexlysten forsvant nesten fullstendig og slimhinnene ble ekstremt tørre. Det hjalp ikke akkurat at mannen ble satt på medisiner som gjorde det strevsomt å mobilisere en fungerende ereksjon, slik at forsøk på sex med irriterende og nokså håpløse. Vi kunne ikke ha det sånn, så vi tok grep. Han fikk hjelp av legen og ereksjonen er tilbake, hardere enn noensinne. Jeg kombinerte lokal hormonbehandling (vaginal) med fuktighetsgivende krem før samleie, og deretter testet vi ut det meste av glidekrem (den vanlige grønne Aqua'en danker ut det meste i glatthet og vi trengte mye glatthet). Vi har brukt haugevis av tuber. Likevel var det noe som løsnet. Hans gode ståpikk hjalp min innstilling (og hans seksuelle selvtillit), og økt godfølelse kombinert med veldig flink oral innsats fra hans side, gjorde at vi nå kan ha sex uten å bruke glid. Kanskje litt underveis, men ofte helt uten. Og dersom vi kjenner at det trengs fra starten av, bare gjør vi det. Vi ler av remediene våre: Tadalafil, krem, glidekrem og Lelo-utstyrsparken. Men sexlivet er aktivt, humøret er godt og nytelsen der den skal være. Livet kan by på litt av hvert og overgangsalder, sykdom og aldring rammer ulikt. Men å gi opp er feil. Det er hjelpemidler til alt og det er bare dumt å la være å bruke dem på grunn av misforstått stolthet. Anonymkode: 95050...a0f Herlig innstilling når dere opplever at det buttet litt i mot!
AnonymBruker Skrevet 12. januar #18 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det vanlig? Jeg og samboeren har et aktivt sexliv, vi er i 40-50åra. Bruker kun glidemiddel når de aller største dildoene skal frem. Er det vanlig i et a4 sexliv å bruke glidemiddel? Og evt hvorfor? Dersom man blir normalt våt i skjeden, hva er da poenget? Jeg dømmer ikke, jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 1d96e...773 Ja det er fint med glidemiddel. Men nå har jeg ikke helt a4 sexliv lenger. Brukte masse glidemiddel før også, Likte det fordi jeg likte å kjøre på før jeg ble våt. men nå blir jeg våt før jeg rekker å tenke. Anonymkode: 26d5f...ec9
Ruspus Skrevet 12. januar #19 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Overgangsalderen var brutal mot meg. Sexlysten forsvant nesten fullstendig og slimhinnene ble ekstremt tørre. Det hjalp ikke akkurat at mannen ble satt på medisiner som gjorde det strevsomt å mobilisere en fungerende ereksjon, slik at forsøk på sex med irriterende og nokså håpløse. Vi kunne ikke ha det sånn, så vi tok grep. Han fikk hjelp av legen og ereksjonen er tilbake, hardere enn noensinne. Jeg kombinerte lokal hormonbehandling (vaginal) med fuktighetsgivende krem før samleie, og deretter testet vi ut det meste av glidekrem (den vanlige grønne Aqua'en danker ut det meste i glatthet og vi trengte mye glatthet). Vi har brukt haugevis av tuber. Likevel var det noe som løsnet. Hans gode ståpikk hjalp min innstilling (og hans seksuelle selvtillit), og økt godfølelse kombinert med veldig flink oral innsats fra hans side, gjorde at vi nå kan ha sex uten å bruke glid. Kanskje litt underveis, men ofte helt uten. Og dersom vi kjenner at det trengs fra starten av, bare gjør vi det. Vi ler av remediene våre: Tadalafil, krem, glidekrem og Lelo-utstyrsparken. Men sexlivet er aktivt, humøret er godt og nytelsen der den skal være. Livet kan by på litt av hvert og overgangsalder, sykdom og aldring rammer ulikt. Men å gi opp er feil. Det er hjelpemidler til alt og det er bare dumt å la være å bruke dem på grunn av misforstått stolthet. Anonymkode: 95050...a0f Hva fikk han av hjelp fra legen?
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Skrevet 12. januar Jeg blir kjempetørr i 3-4 dager i uken før mensen. Og når jeg blir tørr så skjer det inni før vi oppdager det utenpå, om jeg kan forklare det sånn. Så for å være føre var, bruker vi glid da Eller om vi ikke har helt tid til å varme opp meg 🙈 I forrige forhold brukte vi aldri det, vi hadde ikke sex like ofte, og hvis vi hadde sex hadde vi alltid tid til god oppvarming. Anonymkode: 70b85...a8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå