AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Skrevet 12. januar Har en sønn som nå har begynt å spare i BSU. Drømmen er jo å kjøpe seg noe etterhvert. Men, om boligdrømmen ikke skulle gå i oppfyllelse, man vet jo aldri, livet skjer... Om han blir værende på leiemarkedet, hvordan funker da dette? Skjønt man mister skattefradraget om man ikke bruker det til bolig, men er det bare det? Si han har hatt BSU i 15 år. og skattefradraget er på 2700-,i året? Vil det da si 2700,- * antall år han har hatt det stående ved uttak som han blir skattet? Bare så man har dette i bakhodet... Anonymkode: b6c49...dd4
Sniff76 Skrevet 12. januar #2 Skrevet 12. januar Han får skattefradrag i de årene har han har spart. Ikke i de årene hvor han ikke setter inn mer penger. Selv om han ikke er sikker på om han skal kjøpe bolig etterhvert, tenker jeg at det er såpass bra rente på BSU at det lønner seg uansett. Han vil uansett få de rentene, selv om han må betale tilbake skattefradraget. 2
Me0987 Skrevet 12. januar #3 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en sønn som nå har begynt å spare i BSU. Drømmen er jo å kjøpe seg noe etterhvert. Men, om boligdrømmen ikke skulle gå i oppfyllelse, man vet jo aldri, livet skjer... Om han blir værende på leiemarkedet, hvordan funker da dette? Skjønt man mister skattefradraget om man ikke bruker det til bolig, men er det bare det? Si han har hatt BSU i 15 år. og skattefradraget er på 2700-,i året? Vil det da si 2700,- * antall år han har hatt det stående ved uttak som han blir skattet? Bare så man har dette i bakhodet... Anonymkode: b6c49...dd4 Hvis han velger å ta ut innskuddet og ikke bruke det til boligformål må alt han har fått i skattefradrag betales tilbake, ja. For alle år han har fått fradrag.
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar Sniff76 skrev (16 timer siden): Han får skattefradrag i de årene har han har spart. Ikke i de årene hvor han ikke setter inn mer penger. Selv om han ikke er sikker på om han skal kjøpe bolig etterhvert, tenker jeg at det er såpass bra rente på BSU at det lønner seg uansett. Han vil uansett få de rentene, selv om han må betale tilbake skattefradraget. Takk. Var det jeg ville få bekreftet at det kun er skattefradraget som må betales tilbake i såfall. Men får håpe at han får brukt det på bolig, bare greit å vite hva som skjer hvis ikke Anonymkode: b6c49...dd4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå