Gå til innhold

Menn som velger ny dame foran voksne barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis er godt voksen og ble skilt fordi han var utro mot kona, og hadde et forhold med ei som var like gammel som hans eldste datter.

Dette forholdet tok slutt etter en stund, fordi hun ville gifte seg og få barn med en som ikke var like gammel som hennes far.

Forholdet til hans voksne barn ble sterkt preget av at han var utro mot moren, og så gikk fra henne.

Jeg forstår at han ønsket seg ut av ekteskapet fordi de hadde vokst fra hverandre og hadde ulike behov, men å være utro er veldig simpelt gjort mot sin partner.

Min kompis fant seg da en voksen dame, forlovet seg og flyttet sammen etter 5-6 mnd, uten at hans voksne barn hadde møtt henne, og han sier han fokuserer på sin egen lykke og tar ikke hensyn til de.

Før han møtte denne nye damen, hadde han bolig med plass til at barna kunne bo der hvis de ønsket det, men nå er det minimal kontakt.

Nå er ikke jeg i hans sko, og jeg mener at voksne barn i starten av tjueårene må respektere at foreldre får nye partnere, samtidig som foreldre også må respektere barnas reaksjoner.

Hva tenker dere?

Anonymkode: b7653...435

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både og..skjønner de steiler om far kommer hjem med noen på deres alder, det er store kameler å svelge.Hadde ikke klart å akseptere det selv heller.

Anonymkode: ad399...4ad

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En kompis er godt voksen og ble skilt fordi han var utro mot kona, og hadde et forhold med ei som var like gammel som hans eldste datter.

Dette forholdet tok slutt etter en stund, fordi hun ville gifte seg og få barn med en som ikke var like gammel som hennes far.

Forholdet til hans voksne barn ble sterkt preget av at han var utro mot moren, og så gikk fra henne.

Jeg forstår at han ønsket seg ut av ekteskapet fordi de hadde vokst fra hverandre og hadde ulike behov, men å være utro er veldig simpelt gjort mot sin partner.

Min kompis fant seg da en voksen dame, forlovet seg og flyttet sammen etter 5-6 mnd, uten at hans voksne barn hadde møtt henne, og han sier han fokuserer på sin egen lykke og tar ikke hensyn til de.

Før han møtte denne nye damen, hadde han bolig med plass til at barna kunne bo der hvis de ønsket det, men nå er det minimal kontakt.

Nå er ikke jeg i hans sko, og jeg mener at voksne barn i starten av tjueårene må respektere at foreldre får nye partnere, samtidig som foreldre også må respektere barnas reaksjoner.

Hva tenker dere?

Dette 😊😊

Samtidig forstår barna godt, i.o.m at han har vært utro mot mamma, vært samen med en ungjente. Og nå... velger bort barna.. 

Som barn hadde det vært tungt for meg å opprettholde et normalt forhold til far. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes at begge parter skal respektere hverandres valg, men det høres ikke ut som denne faren er særlig opptatt av å ha et forhold til barna sine?

Synes det er rart å utelukkende fokusere på egen lykke, selv om man har voksne barn.

Anonymkode: ef8d7...dbe

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd lignende. Min stefar over 30 år var utro mot mamma og fant seg ei på min alder og giftet seg. Han startet et nytt liv med henne og slettet meg søskenene mine på sosiale medier og vi finnes ikke mer. 
Patetisk oppførsel, jeg både savner han og hater han på en gang. Dette er nå 9 år siden, og barnebarna han var svært knyttet til finnes heller ikke lengre. Hans tap. 

Anonymkode: e6114...56a

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som midlivskrise. Kunne fort blitt min mann, om han ikke klarte å ta seg inn i tide. 

Barna har jo ikke noe valg her. De må akseptere  uansett hvor lite de ønsket eller respekterer. Dette er ikke oppførsel å respektere, så det kan ikke kreves av dem. Å akseptere at foreldre får ny partner kan respekteres, men ikke denne oppførsel til denne faren. 

Barns har derimot ikke gjort noe galt, bare måtte takle, så far bør virkelig respektere deres rett til å reagere på hans oppførsel. 

Mye kunne gått greit bare fremgangsmåte var bedre. Din kompis har gjort alt på gal måte. 

Anonymkode: 0aecf...642

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nordlysstøv skrev (1 time siden):

Dette 😊😊

Samtidig forstår barna godt, i.o.m at han har vært utro mot mamma, vært samen med en ungjente. Og nå... velger bort barna.. 

Som barn hadde det vært tungt for meg å opprettholde et normalt forhold til far. 

Han ønsker selvfølgelig å ha ukentlig kontakt med de som før, men lykken over å ha fått seg ny dame og forlove seg kjapt, fordi dama ønsket det sa han, trumfer kontakt med barna.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere?

Kan legge til at barna hans ikke har ønsket å møte den nye dama

Ts

Skrevet

Han må tåle at de var sinte for utroskapen.

Det rette er å prate med dem om hvorfor ting ble som de ble - å anerkjenne at det ikke var riktig måte å bryte opp ekteskapet og at han skulle gjort det annerledes, men at de med god sannsynlighet hadde vært skilt uansett. Og at folk skiller seg, og at barna tross alt har hatt begge foreldrene hele oppveksten. 

Nå er jo ikke denne «andre kvinnen» del av bildet lenger, og han har en ny partner som ikke har noe med skilsmissen å gjøre. Han er i sin fulle rett til å gifte seg på ny.

Vil barna ha en relasjon til faren sin, så må de klare å legge godviljen til overfor hans nye partner.

(Og nei, han er ikke pliktig å ha soverom stående klart til sine voksne barn…)

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånne menn skulle aldri fått ekte kjærlighet ei heller gått barn

Anonymkode: f8688...2ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som midlivskrise. Kunne fort blitt min mann, om han ikke klarte å ta seg inn i tide. 

Barna har jo ikke noe valg her. De må akseptere  uansett hvor lite de ønsket eller respekterer. Dette er ikke oppførsel å respektere, så det kan ikke kreves av dem. Å akseptere at foreldre får ny partner kan respekteres, men ikke denne oppførsel til denne faren. 

Barns har derimot ikke gjort noe galt, bare måtte takle, så far bør virkelig respektere deres rett til å reagere på hans oppførsel. 

Mye kunne gått greit bare fremgangsmåte var bedre. Din kompis har gjort alt på gal måte. 

Han sier han forstår at de reagerer og ikke ønsker å møte den nye dama, men håper det går seg til

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han sier han forstår at de reagerer og ikke ønsker å møte den nye dama, men håper det går seg til

Ts

Barnslig av "barna".

Anonymkode: 41435...65d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Da må han isåfall reparere, og ikke nedprioritere dem i forhold til alt spennende I sitt nye liv. 

Det er definitivt HAN som må reparere, og dess lengre tid før han gir det skikkelig innsats dess mer umulig blir det. Om han venter til nytt forhold ikke er nytt og spennende lenger kan det være for sent.

Han kan IKKE komme krypende til barna dersom denne lykken tar slutt. Gjør han det brenner han ikke bare alle broer (det har han gjort), men også brofestet man kan klare å bygge ny på.

Åh ja, så nå trenger han oss!

Det blir relasjonens punktum finale isåfall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette tenker jeg har flere sider. 
Hvis barna er over 20-22 år så er de voksne og han har ikke ansvar for å huse dem lenger. Ergo er det egentlig null problem at han bor i en leilighet uten plass til dem. 

Følelsemessig kan jeg også forstå begge parter. Sårt for barna, men også hans fulle rett å ha fokus på seg og sitt.  

Anonymkode: e2bc8...320

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som forelder til voksne barn, hadde uansett ikke innledet et forhold til noen som barna mine ikke kunne godkjenne eller like. Uansett, har man barn - store eller små - og ønsker å være familie, så tar man hensyn.

Anonymkode: ee97f...3b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Barnslig av "barna".

Det synes jeg ikke! De har også blitt berørt av utroskapen hans! Utilgivelig i mine øyne, om en av mine foreldre hadde forlatt den ene pga en annen! 

Anonymkode: ee97f...3b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Barnslig av "barna".

Dét er det IKKE! Far har ødelagt familien og da er det faktisk fullstendig greit at barna ikke vil ha særlig kontakt med faren!

Anonymkode: 75df1...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kan legge til at barna hans ikke har ønsket å møte den nye dama

Ts

Dette er da ganske essensielt. Hvis de ikke ønsker å møte den nye dama og heller ikke vil ha noe særlig/ikke noe i det hele tatt med sin far å gjøre, så forstår jeg valget hans. Min mann står i en lignende situasjon, men det er ikke utroskap. Det voksne barnet hans vil ikke besøke oss og later som det skal komme uten å faktisk dukke opp både hjemme her og ute. Det står ikke på antall invitasjoner og forsøk fra hans side, min side og begges side. Det har blitt så mange ganger og timer at vi til slutt har gitt opp å invitere fordi det voksne barnet aldri kommer og kun vil ha penger uten å ha en relasjon. Er barna voksne har de like stort ansvar til å opprettholde kommunikasjonen som det forelderen har. "Ghoster" de forelderen som har en ny partner, så straffer de ikke bare foreldreren men også seg selv. 

Anonymkode: 8ba0f...c67

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Men han må da kunne møte barna sine uten at «dama» er med, i hvert fall for å bygge opp igjen forholdet til barna sine? Det går ikke å bare håpe på at det går seg til og legge ansvaret på barna.

Anonymkode: ef8d7...dbe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva tenker dere?

Jeg tenker at man høster som man sår. Far har satt barna til live, ikke omvendt. Jeg kunne aldri gjort noe slikt mot mine barn, for jeg har alltid følt meg bortprioritert av min far - og delvis også min mor. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...