AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Skrevet 12. januar Vi fikk vite om Flyttingen i god tid, men gjentatt etterspurt info om parkeringsmuligheter f.eks kom aldri før samme uka som Selve flyttingen. Ser nå at denne nye adressen velter om Hele hverdagslogistikken; jeg må reise tidligere hjemmefra og kan ikke levere barn som før, jobben er av en karakter som gjør at det ofte blir forventet overtid og jeg la ikke bare forlate eller gå til klokka. Fortsatt vet jeg ikke noe om hva som kommer til å skje med parkering på lag sikt-hva det kommer til å koste i måneden osv osv. hvor mye tilrettelegging har man egentlig krav på? barn under 10 år. Det gikk fint før - nå blir det bil og masse kø. Må reise hjemmefra før SFO åpner for å rekke det. Mannen må da endre sine tider og både følge og hente plutselig .. Må jeg gå ned i stilling som følge av at arbeidsstedet er endret? jeg har en nøkkelposisjon på jobben og det kommer til å bli krise om jeg slutter. Anonymkode: 0527f...e73
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Skrevet 12. januar Krav på tilrettelegging??? ..... Du må evt gå ned i stilling slik som oss vanlige dødelige eller bytte jobb. Anonymkode: 0f764...e22 7 14
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Skrevet 12. januar Og sorry at jeg sier dette; INGEN er uunværlig i en jobb, vi er alle utbyttbare. Anonymkode: 0f764...e22 12 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Skrevet 12. januar Du har ingen krav på tilrettelegging. Jobben kretser ikke rundt deg. De bytter deg ut. Anonymkode: 7b9c9...2c8 3 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Skrevet 12. januar Man har ikke "krav på" tilrettelegging i det hele tatt, fordi man har valgt å få barn. Det skulle tatt seg ut om Norges arbeidsplasser måtte innrette seg og arbeidstidene etter barna til alle de ansatte. Du blir nødt til å gjøre som så mange andre mens barna er relativt små; redusere arbeidstiden din noe og gå noe ned i lønn pga dette. Begynne noe senere hver morgen f.eks, en time eller hva det er du trenger for å rekke levering om morgenen. Mange gjør dette for å få kabalen til å gå opp i småbarns-årene. Det er forøvrig ikke noe du har krav på, dette med å gå ned litt i arbeidstid og redusere timene dine. Sjefen din og arbeidsplassen din er nødt til å godkjenne det, og de kan si nei i verste fall. Anonymkode: d0363...1de 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Og sorry at jeg sier dette; INGEN er uunværlig i en jobb, vi er alle utbyttbare. Anonymkode: 0f764...e22 Nå tar jeg utgangspunkt i at du ikke aner hva jeg jobber med. Men jeg tror ikke arbeidsgiver hadde syntes det var helt enkelt om jeg begynte å jobbe et annet sted -sånn, ble det greit forståelig for deg nå? Anonymkode: 0527f...e73 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå tar jeg utgangspunkt i at du ikke aner hva jeg jobber med. Men jeg tror ikke arbeidsgiver hadde syntes det var helt enkelt om jeg begynte å jobbe et annet sted -sånn, ble det greit forståelig for deg nå? Anonymkode: 0527f...e73 La meg gjette: hjernekirurg? Hvis ikke, er du erstattelig Anonymkode: 58c06...723 7 2
Flammen12 Skrevet 12. januar #8 Skrevet 12. januar 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nå tar jeg utgangspunkt i at du ikke aner hva jeg jobber med. Men jeg tror ikke arbeidsgiver hadde syntes det var helt enkelt om jeg begynte å jobbe et annet sted -sånn, ble det greit forståelig for deg nå? Anonymkode: 0527f...e73 Du har oppsigelstid av en grunn. Arbeidsgiver har ikke noe valg hvis du sier opp eller velger å gå ned i stilling. Med andre ord så finner han noen som tar over din stilling. 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå tar jeg utgangspunkt i at du ikke aner hva jeg jobber med. Men jeg tror ikke arbeidsgiver hadde syntes det var helt enkelt om jeg begynte å jobbe et annet sted -sånn, ble det greit forståelig for deg nå? Anonymkode: 0527f...e73 Men du begynner jo ikke imorgen om du hadde byttet jobb, de fleste har oppsigelsestid og på den tiden er det sjefen din sin oppgave å finne den som overtar for deg. Burde være null problem. Kanskje litt ekstra pes for sjefen din som må finne en ny men hei, det er jo en del av jobben til denne sjefen 😉 Så joda, jeg forstår godt. Men det blir faktisk ingen krise. Og om du fremdeles mener det blir krise; hv betyr mest? Sjefen din sin krise eller familien din sin krise med å få hverdagen til å gå opp? Anonymkode: 0f764...e22 3 5
Rotemor Skrevet 12. januar #10 Skrevet 12. januar Du har ikke krav på noe som helst. Hvorfor tror du det? Du bør selvsagt snakke med arbeidsgiver om løsning; det er alt du kan gjøre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi fikk vite om Flyttingen i god tid, men gjentatt etterspurt info om parkeringsmuligheter f.eks kom aldri før samme uka som Selve flyttingen. Ser nå at denne nye adressen velter om Hele hverdagslogistikken; jeg må reise tidligere hjemmefra og kan ikke levere barn som før, jobben er av en karakter som gjør at det ofte blir forventet overtid og jeg la ikke bare forlate eller gå til klokka. Fortsatt vet jeg ikke noe om hva som kommer til å skje med parkering på lag sikt-hva det kommer til å koste i måneden osv osv. hvor mye tilrettelegging har man egentlig krav på? barn under 10 år. Det gikk fint før - nå blir det bil og masse kø. Må reise hjemmefra før SFO åpner for å rekke det. Mannen må da endre sine tider og både følge og hente plutselig .. Må jeg gå ned i stilling som følge av at arbeidsstedet er endret? jeg har en nøkkelposisjon på jobben og det kommer til å bli krise om jeg slutter. Anonymkode: 0527f...e73 Du har ikke krav på tilrettelegging, men det vanlige er å ha en dialog med arbeidsgiver i forhold til arbeidet om det er mulig å tilrettelegge, om det er mulig ut fra arbeidets art. Tror kanskje heller ikke de ser på deg like mye som en nøkkelperson, som du selv gjør - for da hadde du allerede hatt mulighet til å påvirke dette. Å gå ned i stilling er en dårlig idé, da er det bedre å bytte jobb. Anonymkode: 15c91...712 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #12 Skrevet 12. januar Min arbeidsplass ligger litt knotete til, og vi er mange som har lang reisevei. Ingen er uerstattelige, men arbeidsgiver strekker seg langt for at hver og en av oss ska kunne ha en hverdag som går rundt. Noen har mer hjemmekontor, noen kommer senere inn/reiser tidigere hjemover osv. Noen slutter pga reiseveien – da ansettes det nye. Snakk med arbeidsgiveren din, det kan vel ikke være helt umulig å få til en grei løsning? Anonymkode: ca4b1...42e 9 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg har en nøkkelposisjon på jobben og det kommer til å bli krise om jeg slutter. Til og med statsministeren kan gå av, uten at det blir skikkelig krise. Det finnes alltid en løsning. Litt styr kanskje, men løsninger finnes. Skulle gjerne vite hvilken jobb du har, siden du mener at du er helt uunnværlig. Anonymkode: 2259c...185 10 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Skrevet 12. januar Tror arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for de med små barn. Hos oss forsøkte arbeidsgiver å få gjennom at de som kom senere pga levering av barn måtte ned i stilling, men det satte fagforbundet raskt en stopper for. Og ingen er uerstattelige, men om det er mye mer stress for arbeidsgiver å erstatte en person enn å tilrettelegge for levering av barn, så er jo det et enkelt mattestykke. TS, begynn med å sjekke lovverket og lokal tariffavtale. Anonymkode: ef72a...28f 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Skrevet 12. januar Generasjon X - den berettigede generasjon. Du er ikke en nøkkelperson. Har du ikke nylig vært ute i permisjon noen måneder? Du er jo ikke viktig nok til å få sentral informasjon om flyttingen en gang. Parkeringsplass er ikke en rettighet. Og arbeidsplassen står fritt til å flytte dit den vil. Du står fritt til å finne deg ny jobb. Det er lov å ha dialog med arbeidslivet når livet utenfor jobb krever sitt. Men tilpasning er ikke en rettighet man har. Det ville jo vært vanvittig dårlig gjort ovenfor de uten barn, som må stå på tidlig hver dag, aldri får ferier når de ønsker, må ta flere helgevakter, og alt mulig slikt. Man er selv ansvarlig for å få ting til å gå opp med små barn - for mange er løsningen deltid. Anonymkode: 06db7...9e3 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Skrevet 12. januar Men hva ønsker du? Parkeringsplass? Det er helt normalt å ikke ha tilgang på parkering. Eventuelt betale dette selv. Det er heller ikke tilrettelegging, men et gode. Anonymkode: 4317b...e41 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #18 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): La meg gjette: hjernekirurg? Hvis ikke, er du erstattelig Anonymkode: 58c06...723 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til og med statsministeren kan gå av, uten at det blir skikkelig krise. Det finnes alltid en løsning. Litt styr kanskje, men løsninger finnes. Skulle gjerne vite hvilken jobb du har, siden du mener at du er helt uunnværlig. Anonymkode: 2259c...185 Flammen12 skrev (1 time siden): Hva slags jobb er dette ts? Overrask meg. Hvorfor er dere så frekke? Anonymkode: fa195...30e 16 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #19 Skrevet 12. januar Dersom dette velter deres hverdagslogistikk, så anbefaler jeg at du søker på en ny jobb. Det er ikke ditt ansvar å sørge for at nøkkelpersonell blir i jobben sin til evig tid, og du skal derfor ikke ha noe som helst dårlig samvittighet over krisen som oppstår om du slutter. Men, du har jo forhandlingsmuligheter. Fortell sjefen at dette blir så problematisk for deg at du ser det nødvendig å finne en ny jobb nærmere hjemmet. Dersom sjefen er enig i at dette blir helt krise for jobben, så kan du jo forhandle frem ny lønn som da dekker inn tapet ved å gå ned til 80% stilling. Men om jobben hele tiden krever overtid, så er vel det også krise om du reduserer stillingen din.. Bytt jobb, det tjener du på i denne situasjonen. Anonymkode: b1f07...f46 7 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Skrevet 12. januar Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge, forbeksenpel ved redusert arbeidstid eller fleksibel arbeidstid. Fleksibel arbeidstid skal være mulig så lenge det ikke fører til vesentlige ulemper for arbeidsgiver. Anonymkode: ef72a...28f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå