AnonymBruker Skrevet 12. januar #21 Skrevet 12. januar Det er helt vanlig å vokse i forskjellige retninger. Spesielt om man har vært venner helt siden ungdomskolen. Alle vennskap er ikke ment til å vare livet ut. Dere har alle blitt voksne, men dere prioriterer livet forskjellig. Man blir ikke mindre voksen av å velge et liv uten barn. Om man har overskudd og lyst, så er det helt innafor å ha vennekvelder med spill og kos, selv om en har fått barn 😊 Anonymkode: 491ed...ae9 5 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar #22 Skrevet 12. januar Jeg forstår deg, ts, tror jeg. Jeg har helt andre prioriteringer og interesser nå enn før jeg fikk barn. Jeg er nok lite spennende for mine barnløse og single venner. Jeg vil jo helst være i seng til 22 - kan kanskje strekke det til 23 - og drikker minimalt. Det er nødvendig når dagen etterpå gjerne starter klokka 5 og man ikke setter seg ned igjen før barna er i seng 20:00. Jeg har løst dette ved å investere mest i venner med barn. Jeg prøvde med de vennene uten barn, men jeg merket at jeg er kjedeligere i deres øyne nå. Anonymkode: 0a905...bc6 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #23 Skrevet 12. januar Jeg drev ikke å drikk meg full når jeg fikk barn. Men det forventet ikke dem heller. Men jeg var ung når jeg fikk barn. Først av alle. Så vi sklei litt fra hverandre. Dem studerte og var opptatt med det. Jeg barn. Mann. Hus. Et helt annen ståsted for å si det slik. Men kan ta venne gjengen til min datter. Hun er voksen. Dem inkluderer mye hun venninnen som fikk barn. Dem har spillekvelder. Dem går på kafe på dagtid. Dem er flink til å spørre om hun blir med på ting. Nettopp fordi jeg sa å få litt tid med venner når man har små barn gjør så godt. Man blir sliten av å bare være samme med familien og kun snakke med et barn å. Anonymkode: d134c...4bc 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #24 Skrevet 12. januar Her blir jeg litt flau på TS sine vegne. Ja, det er klart at man utvikler seg fra ungdomstiden til voksen alder, men man kan da ha egne interesser utenfor dette og faktisk kose seg med venner og spill uansett? De jeg kjenner som ikke hadde noen egen personlighet eller interesser før de fikk familie og barn, har kun dette å snakke om nå og har druknet helt i familielivet og er dørgende kjedelige å tilbringe tid med. Andre har ikke endret verken interesser, samtaletemaer eller ønsket om å henge med venner etter at de fikk barn, og er fortsatt helt seg selv. Det å "bli voksen" handler ikke om å leke hus, men å utvikle seg som person - det har ingenting med formering å gjøre. Anonymkode: d1454...716 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #25 Skrevet 12. januar Det beste med å komme til hjemplassen, er å treffe barndomsvenner! Vi er 3 som møtes fast en dag i romjula. Da ser vi på en gammel julefilm - som vi har sett sammen hvertfall 20 ganger, spiser grandiosa - for det var pizzaen vi hadde den gang også, brettspill. Glemte å si at vi har passert 40 år. 2 av 3 har barn. Anonymkode: e0a47...907 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #26 Skrevet 12. januar Livet er for kjedelig hvis man ikke kan finne på noe med vennene sine bare fordi man har fått barn. Anonymkode: a80eb...e46 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #27 Skrevet 12. januar Når ble hobbyer aldersbetinget? Anonymkode: e3820...9af 3
Knirke Skrevet 12. januar #28 Skrevet 12. januar Ikke tvihold på venner bare fordi dere hadde ungdomstiden sammen, hvis dere ikke lengre har noe felles. Jeg var med i en gjeng for 20 år siden som gjerne hadde filmkvelder, spilte brettspill eller gikk ut på byen. Har ingen kontakt med dem i dag, både fordi vi har flyttet hvert til vårt og jeg er ikke lengre interessert i de tingene. Ikke er jeg interessert i å høre om bæsjebleier og kolikk heller, så småbarnsforeldre har blitt faset ut rimelig kjapt. 1
AprilLudgate Skrevet 12. januar #29 Skrevet 12. januar Mener du bokstavelig talt at dere nå må møtes med barna - og at dere ikke kan ha en kveld sammen uten unger? 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #30 Skrevet 12. januar Har både samboer og barn (ungdommer nå), likevel inviterte vi på spillkveld i jula med litt drinker. Jeg har også deltatt på fester og quiz-kvelder tidligere juler, men rakk ikke noe sånt i år. Selvsagt endrer man seg med årene og blir mer voksen og moden, men det betyr ikke at folk bare sitter hjemme hver eneste kveld med familien sin. Jeg tror også at det er veldig sunt for parforholdet å finne på andre ting innimellom. Anonymkode: 53dac...7cd 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #31 Skrevet 12. januar Selv om jeg har barn så kan jeg allikevel treffe venninner. Jeg gidder riktignok ikke seine netter lenger og er nok heller ikke like fleksibel. Anonymkode: a964b...f07 1
HMK Skrevet 12. januar #32 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det har vært jul og vi har vært hjemme. Mange av vennene våre er nå etablert og gjengen som hang sammen fra ungdomsskole og gjennom studietid er ikke på samme stadiet vi var. Flere av oss har barn, men det virker som et par single i flokken fortsatt mener at vi andre skal være som vi var. Å spille brettspill eller se filmer sammen som vennegjeng er ikke like interessant lenger. Nå vil vi jo gjerne være sammen med familiene våre her hjemme. Jeg går gjerne en tur eller går på kafe ila jula med de gamle vennene våre, men hvordan møter dere andre venner som forventer at vi ikke skal forandre oss? Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå som vi er voksne. Sier takk for alle innspill og erfaringer. Anonymkode: d1775...1fc Syns du fikk mye ufortjent kritikk her! For meg, som nå er godt voksen på 46, som har barn og barnebarn, vil jeg si at jula overhodet ikke handler om å henge med venner for å se film eller spille brettspill. Først og fremst handler jula om familie. Som voksen handler jula også mye om å forberede selskap og mat. Og om å finne tid til å roe ned mellom slagene. Tid til ettertanke. Tid til å sove litt ut når man kan. Tid til å gå tur før neste middagsselskap. Slike ting. Nyttårsaften derimot. Det er gjerne mer vennepreget. Leker og selskapsspill. Vente på midnatt og raketter. 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar #33 Skrevet 12. januar Jeg sklei gradvis fra tenåringsvenninnene da jeg begynte å studere. Jeg følte at vi var på ulikt sted i livet. Det gjaldt særlig de som ble boende i hjembygda, fikk seg en jobb der, stiftet familie tidlig. Og fortsatte å snakke om lærerne vi hadde på videregående.. Og så var jeg jo tilreisende i ferier - og var jo ikke hjemme hver ferie heller, og ofte ble det få dager. Selv uten barn ville jeg bruke tid med familie foran venner. Mine beste venninner i dag er de jeg har møtt gjennom studier, så senere jobb, og så de som har barn i samme alder, eller deler en felles hobby. For meg er det naturlig at vennskap er dynamiske gjennom livet, og utvikler seg sammen med en selv. Anonymkode: 5995e...cac 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #34 Skrevet 12. januar HMK skrev (26 minutter siden): Syns du fikk mye ufortjent kritikk her! For meg, som nå er godt voksen på 46, som har barn og barnebarn, vil jeg si at jula overhodet ikke handler om å henge med venner for å se film eller spille brettspill. Først og fremst handler jula om familie. Som voksen handler jula også mye om å forberede selskap og mat. Og om å finne tid til å roe ned mellom slagene. Tid til ettertanke. Tid til å sove litt ut når man kan. Tid til å gå tur før neste middagsselskap. Slike ting. Nyttårsaften derimot. Det er gjerne mer vennepreget. Leker og selskapsspill. Vente på midnatt og raketter. Men TS sier ikke at hun ikke kan møte dem, hun møter dem gjerne for å gå en tur eller gå på kafe. Men film og brettspill er visstnok ikke "voksent nok" lenger. Anonymkode: ea6bf...0b1 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar #36 Skrevet 12. januar Legg merke til at TS ikke deltar i tråden, den avvikende skrifttypen og skriftstørrelsen i hovedinnlegget, og uttrykk som ikke funker på norsk: « Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå som vi er voksne.» Vedder 2,50 på at dette er enten et kopiert innlegg oversatt fra engelsk, og/eller AI-generert. Begynner å bli mye av det her, når en først begynner å legge merke til det. Sannsynligvis postet for å sørge for at det stadig er ferskt innhold i forumet, av noen som ønsker å holde besøkstall og engasjementrate høye på KG? Anonymkode: 8527e...806 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #37 Skrevet 12. januar Akkurat det å se film sammen med venner gjør jeg aldri mer. Som barnløs student var jeg så mye sammen med venner og hadde så mye fritid at det var en fin aktivitet. Nå vil jeg snakke med venner når vi treffes fordi det er sjeldnere. Brettspill er supert fortsatt. Vi er faktisk stadig på jakt etter folk som liker å spille lenge 😄 Anonymkode: 27a97...015 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #38 Skrevet 12. januar For det første må jeg understreke at jeg har lest alle innleggene og grublet på dem. Til det siste svaret først: Innlegget er skrevet av meg og dersom du googler «Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå», vil du finne ut at jeg parafraserer filosofen Heraklit. Det jeg mente var at som elva er i forandring er vi mennesker det, og min situasjon er ikke slik den var for tjue år siden eller mer. Jeg har ofte brukt det som mitt levesitat, så det er en fare for at noen forstår hvem jeg er nå, men det får heller være når jeg beskyldes for å ikke være genuin., jeg har studert filosofi i min ungdom. Herkaklit sa også at alt flyter, uten at det har noen forbindelse til dette, men det får være …. Jeg er glad i vennene mine, men jeg har verken tid eller krefter til å være slik vi var da vi var unge. Alt har faser, derav gjerne kafebesøk eller en tur. Takk til alle som er enige og uenige, og alles erfaringer tas med, selv dere som fremstår mobbete eller sår tvil rundt meg. Anonymkode: d1775...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #39 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det første må jeg understreke at jeg har lest alle innleggene og grublet på dem. Til det siste svaret først: Innlegget er skrevet av meg og dersom du googler «Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå», vil du finne ut at jeg parafraserer filosofen Heraklit. Det jeg mente var at som elva er i forandring er vi mennesker det, og min situasjon er ikke slik den var for tjue år siden eller mer. Jeg har ofte brukt det som mitt levesitat, så det er en fare for at noen forstår hvem jeg er nå, men det får heller være når jeg beskyldes for å ikke være genuin., jeg har studert filosofi i min ungdom. Herkaklit sa også at alt flyter, uten at det har noen forbindelse til dette, men det får være …. Jeg er glad i vennene mine, men jeg har verken tid eller krefter til å være slik vi var da vi var unge. Alt har faser, derav gjerne kafebesøk eller en tur. Takk til alle som er enige og uenige, og alles erfaringer tas med, selv dere som fremstår mobbete eller sår tvil rundt meg. Anonymkode: d1775...1fc Men hva er forskjellen på f.eks å spille et brettspill eller gå en tur? Anonymkode: ea6bf...0b1 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #40 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For det første må jeg understreke at jeg har lest alle innleggene og grublet på dem. Til det siste svaret først: Innlegget er skrevet av meg og dersom du googler «Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå», vil du finne ut at jeg parafraserer filosofen Heraklit. Det jeg mente var at som elva er i forandring er vi mennesker det, og min situasjon er ikke slik den var for tjue år siden eller mer. Jeg har ofte brukt det som mitt levesitat, så det er en fare for at noen forstår hvem jeg er nå, men det får heller være når jeg beskyldes for å ikke være genuin., jeg har studert filosofi i min ungdom. Herkaklit sa også at alt flyter, uten at det har noen forbindelse til dette, men det får være …. Jeg er glad i vennene mine, men jeg har verken tid eller krefter til å være slik vi var da vi var unge. Alt har faser, derav gjerne kafebesøk eller en tur. Takk til alle som er enige og uenige, og alles erfaringer tas med, selv dere som fremstår mobbete eller sår tvil rundt meg. Anonymkode: d1775...1fc Og dersom det hadde vært oversatt fra engelsk eller ki ville da språket vårt dårligere enn det er. Noe det altså ikke er. Anonymkode: d1775...1fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå