AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Hei alle sammen. Håper det er på rett underforum. Jeg har begynt å lage litt mer fancy matpakke, men agurk og slikt mister "crisp" om den ligger rett på skiva i matboksen. og sylteagurk lekker bare over alt annet om det ligger rett i matboksen. Er det noen som har noe forlag til små bokser jeg kan bruke til å ha småtomat, skivet agurk, rødbeter etc i, slik at jeg kan legge dette på skiva når jeg skal spise. Helst noe rimelig men ikke engangsbruk. Tar også i mot gode forlag til hva jeg kan ha på skiva Helst noe som kan lages kvelden før. Anonymkode: 7034d...b13
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei alle sammen. Håper det er på rett underforum. Jeg har begynt å lage litt mer fancy matpakke, men agurk og slikt mister "crisp" om den ligger rett på skiva i matboksen. og sylteagurk lekker bare over alt annet om det ligger rett i matboksen. Er det noen som har noe forlag til små bokser jeg kan bruke til å ha småtomat, skivet agurk, rødbeter etc i, slik at jeg kan legge dette på skiva når jeg skal spise. Helst noe rimelig men ikke engangsbruk. Tar også i mot gode forlag til hva jeg kan ha på skiva Helst noe som kan lages kvelden før. Anonymkode: 7034d...b13 Hva med de som selges på Obs? Tilbud nå til og med. Anonymkode: 1a647...a08 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar Ble plutselig anonym. De på posten fra Obs kundeavis. Matboks med flere rom. Anonymkode: 1a647...a08
Grønnsaksvaffel Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar Sistema har småbokser og bokser med flere rom.
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar Selges små bokser (med lokk i ulike farger) fra Xtra-merket hos en del større Coop-butikker. Kommer i en pose og henger ofte på sånne strimler rundt matoppbevaring og matpapir og sånt. Anonymkode: cbe91...380 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selges små bokser (med lokk i ulike farger) fra Xtra-merket hos en del større Coop-butikker. Kommer i en pose og henger ofte på sånne strimler rundt matoppbevaring og matpapir og sånt. Anonymkode: cbe91...380 Små som i på størrelse med boksene du får soyasaus og wasabi oppi når du bestiller take-away fra sushisteder. Bare ikke engangskvalitet. Anonymkode: cbe91...380
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Skrevet 11. januar Dropper alle disse små boksene siden alle er laget av plast. Har prøvd å kvitte oss med plast i hele kjøkkenet. Anonymkode: e67d9...10d
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dropper alle disse små boksene siden alle er laget av plast. Har prøvd å kvitte oss med plast i hele kjøkkenet. Anonymkode: e67d9...10d Hva bruker du da? Anonymkode: ce4f3...0fe
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva bruker du da? Anonymkode: ce4f3...0fe Matboks i stål med oppdelte rom. Men gremmes over prisene som har blitt på matbokser. Virkelig en sjuk utvikling. Anonymkode: e67d9...10d
AnonymBruker Skrevet 12. januar #12 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dropper alle disse små boksene siden alle er laget av plast. Har prøvd å kvitte oss med plast i hele kjøkkenet. Anonymkode: e67d9...10d Du får i deg plast fra drikkevannet, og maten du spiser, hver eneste dag. Betydelig mer enn fra en hardplastbeholder. Fatter ikke at butikker og produsenter av kjøkkenutstyr har klart å lure alle trill rundt på den måten... Anonymkode: 4ad7c...ead
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Skrevet 12. januar Clas Ohlson, europris og Ikea osv har små matbokser i glass. Mange av de har 2 rom. Anonymkode: be968...50e
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Skrevet 12. januar Tar vare på små glass etter gele, tomatpuré osv. Brukes til oppkuttet grønnsaker, dressing til salat, osv. Har ikke noe forslag til pålegg, da jeg er elendig på matpakkesmøring. Her går det i rugsprø, og så tar jeg med cottage cheese eller kremost, og topper det med oppskåret frukt og grønt. Anonymkode: 2e6ac...fd8 1
MarianneE Skrevet 12. januar #15 Skrevet 12. januar Det hender vi kjøper ferdig guacamole, de boksene dette kommer i sparer jeg på for de er perfekt for dette formålet TS nevner. Pluss at lokket sitter godt på.
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Skrevet 12. januar MarianneE skrev (1 minutt siden): Det hender vi kjøper ferdig guacamole, de boksene dette kommer i sparer jeg på for de er perfekt for dette formålet TS nevner. Pluss at lokket sitter godt på. Det var noen i tråden som var redd for plast. (selv bryr jeg meg ikke). Mat som har ligget i mykplastbokser i dager eller uker, inneholder mer plastrelaterte stoffer enn mat som bare ligger i plast noen timer. Det samme gjelder for eksempel tomater som er pakket i plast, ost som kommer i plast, etc. Likevel får jeg inntrykk av at mange her inne tar maten ut av plastbeholderne og legger den over i en upraktisk matboks av glass 😜 Anonymkode: 4ad7c...ead
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Skrevet 12. januar Jeg har disse fra Rusta. De er i glass. Anonymkode: c0975...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #18 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du får i deg plast fra drikkevannet, og maten du spiser, hver eneste dag. Betydelig mer enn fra en hardplastbeholder. Fatter ikke at butikker og produsenter av kjøkkenutstyr har klart å lure alle trill rundt på den måten... Anonymkode: 4ad7c...ead Det er ikke butikker og produsenter. Det er forskning. Og vi kutter det vi kan, spesielt for barna. Anonymkode: e67d9...10d
AnonymBruker Skrevet 12. januar #19 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke butikker og produsenter. Det er forskning. Og vi kutter det vi kan, spesielt for barna. Anonymkode: e67d9...10d Men du kjøper agurk, og ost. Tar av mykplasten det har ligget i over flere uker, som har hatt kontakt med hele overflaten. Kutter opp. Tar brødet ut av plastposen. For så å legge over i glass for 3-4 timers oppbevaring? Snakk om at produsentene har lyktes når det gjelder markedsføring for å få folk til å bytte ut en rekke kjøkkenredskaper og matbokser 😜 Anonymkode: 4ad7c...ead 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Skrevet 12. januar Jeg har disse fra ikea. synes de er kjempe kjekt å ha, man får en beholder i alle størrelse til en billig penge. PRUTA matbeholder med lokk, 17 deler, grønn - IKEA Anonymkode: 0b96d...b7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå