Smoothie Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Jeg er plaget med kalde hender, nesten alltid! Når jeg tar noen i handa merker jeg at de er mye varmere enn meg...får veldig fort blåe hender når jeg er ute når det er kalt Er det noe galt?
Latee Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Nei det er normalt, tror det har noe med dårlig blodsirkulasjon å gjøre.
Gjest BagLady Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 Høres ut som det kan være Raynauds fenomen, uten at det dermed er sikkert. Det er ikke farlig, men plagsomt. Hvis du er veldig plaget kan du få medisiner
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 Jeg har det også sånn, merker det spesielt om jeg har spist dårlig er trøtt og sliten. Man blir kald i hendene om blodsirkulasjonen er dårlig. Er jo en grunn til at man ofte kjenner på hender og føtter til gamle døende mennesker.. Nå mente jeg ikke at du er døende Men det har en sammenheng med sirkulasjonen og gjøre. Ikke noe farlig
Malama Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Har kalde fingre jeg også (og tær for den del, men den pakker jeg inn i varme ulltøfler) Min samboer ga meg pulsvarmere for noen år siden, og det hjelper. Jeg er fortsatt ikke akkurat VARM på fingrene, men i det minste så rykker han ikke nødvendigvis til om jeg tar i ham, og jeg sitter ikke lenger på mine egne hender på bussen, i sofaen etc, slik jeg alltid gjorde før, for å varme dem...
salsera Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Er også en istapp; har kalde hender, føtter, nese og rumpe! Har dere "bare" kalde hender, eller er det jeg som er helt unormal med alle de kalde kroppsdelene mine?
Stinemor! Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Bare nesen min som er kald! Den er veldig liten da stakkar...Søsteren min er veldig kald hele tiden, på ønskelista hennes til jul sto det: Varme gensere Varme tøfler Varme sokker Varme votter Varmt skjerf osv
Majka Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 (endret) Jeg var mye plaget av kalde fingre da jeg var yngre. Det var slik at helsesøster ikke fikk ut blod når hun stakk meg i fingeren. For å få igang blodsirkulasjonen kan enkle fysiske øvelser være bra. Ett triks jeg lærte var å ta noen lette knebøy mens armene svinger frem og tilbake. Satte iallfall igang systemet mitt Endret 6. april 2006 av Majka
Ladyen Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 (endret) Er ikke spesielt kald i hendene, men jeg har en tendens til å våkne med stive/litt hovne fingre... Ikke alltid at jeg har sovet på hendene heller. Må gjøre oppmykings-øvelser for å få dem i gang. Likeså om jeg går lange turer. Fingrene blir oppblåste og det prikker/svir i dem. Hva kan det være ? Dårlig sirkulasjon det også ? Eller....alderen...? Iiiik ! Endret 6. april 2006 av Elmaand
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2006 #10 Skrevet 6. april 2006 Er ikke spesielt kald i hendene, men jeg har en tendens til å våkne med stive/litt hovne fingre... Ikke alltid at jeg har sovet på hendene heller. Må gjøre oppmykings-øvelser for å få dem i gang. Likeså om jeg går lange turer. Fingrene blir oppblåste og det prikker/svir i dem. Hva kan det være ? Dårlig sirkulasjon det også ? Eller....alderen...? Iiiik ! ← Begynnende leddgikt?
kvick Skrevet 6. april 2006 #11 Skrevet 6. april 2006 Er også en istapp; har kalde hender, føtter, nese og rumpe! Har dere "bare" kalde hender, eller er det jeg som er helt unormal med alle de kalde kroppsdelene mine? ← Nei, jeg er kald på akkurat de samme kroppsdelene.
Smoothie Skrevet 6. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. april 2006 (endret) Det var bra at noen andre også har disse plagene.... Veldig sjelden at jeg har varme hender... Når jeg har vært inne lenge kan jeg føle at jeg er varm på hendene, men så kommer noen som nettopp har vært ute og de har MYE varmere hender:P Irriterendes synes jeg:( Men, visst det ikke er noe farlig så Er varm alle andre steder, men bare ikke på beina og hendene... Endret 22. januar 2015 av Smoothie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå