AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Er det ikke rart at leger skriver ut slankesprøyter til folk som ikke er interessert i å trene samtidig? Min nabo er overvektig og fikk Wegovy. Hun jobber 2 dager i uken. Men ellers er det mye sitting i sofaen. Nå har hun gått på Wegovy i 1 år og har gått ned en del. Men helsen er ikke mye bedre. Kanskje hvis hun hadde trent litt styrke så hadde helsen blitt litt bedre også? Dette er bare noe jeg tror. Jeg er ikke lege Anonymkode: 6b53b...903
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Okei. Hvorfor legger du deg opp i denne naboens hverdag? Anonymkode: bc162...e98 6 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Selvsagt blir helsen bedre av å trene styrke, det gjelder jo alle helt uavhengig av om de bruker slankesprøyter. Så her slår du inn åpne dører. Anonymkode: 9907a...7f5 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Jeg har gått ned mye uten sprøyter. Jeg trener mye og jeg sitter mye i sofaen. Håper inderlig at naboen ikke følger med så mye at de har full oversikt over mine trenings- og hvilevaner... Anonymkode: e1905...db5 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Det er ikke alle som får til å leve slik som helseråd tilsier. Det er vel ganske allment kjent..? Da er det jo kjempebra at det likevel finnes noen hjelpemidler så vedkommende kan få noe bedre helse. Du bør se deg selv i speilet før du trer inn som moralens vokter for naboer og andre rundt deg. Naboen burde jo ikke ha tillit til å dele den informasjonen med deg, når du er så dømmende i tankegangen. Anonymkode: 321c6...5cd 1
mommyaka Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Du ser igjennom hennes vinduer 24 timer i døgnet? Siden du ser henne sitter på sofaen hele tiden? Du ser at du ikke går ut døren for å gå tur? Hvorfra sitter du hjemme i huset hele dagen? 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Nei, det er ikke spesielt rart. Anonymkode: f9299...efe
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Jeg er overvektig, skal starte med slankesprøyte i dag, og trener styrke og utholdenhet to ganger i uken. Jeg jobber også 100%. Jeg håper virkelig ikke at det er noen av naboene som følger med på om jeg drar hjemmefra med treningstøy på. Anonymkode: 941b4...df8 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har gått ned mye uten sprøyter. Jeg trener mye og jeg sitter mye i sofaen. Håper inderlig at naboen ikke følger med så mye at de har full oversikt over mine trenings- og hvilevaner... Anonymkode: e1905...db5 Vi snakker mye sammen så jeg vet at hun trener 0 timer i uken Anonymkode: 6b53b...903
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Det er ikke trening som er det viktigste for å gå ned i vekt, det er maten. Anonymkode: 491a1...3e1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Wegovy er godkjent behandling for fedme og virker på biologisk appetittregulering. Effekten er uavhengig av treningsnivå. Vektnedgang oppnås primært gjennom redusert energiinntak, ikke fysisk aktivitet. Vekttap gir dokumenterte helsegevinster også uten trening. Mange med fedme har fatigue, smerter eller sykdom som gjør strukturert trening urealistisk. Manglende treningskapasitet er derfor ikke et medisinsk argument mot behandling. Å gjøre trening til et krav for farmakologisk behandling er faglig ubegrunnet og i strid med moderne forståelse av fedme som kronisk, biologisk sykdom. Anonymkode: 390c7...303
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå