Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er gravid i uke 27 og har gått opp 15 kg. Før jeg ble gravid var jeg 1.65 høy og 55 kg - slank og sunn. 

Ganske tidlig i graviditeten ble jeg veldig kvalm og passiv, har ikke trent på flere mnd, har spist usunt og tidvis veldig mye! Det er ikke en overdrivelse - jeg har spist overdrevent mye. 

Gravidmagen er ikke sånn veldig stor, all vekt har lagt seg på: lår, rumpe, overarmer. 

Akkurat på dette stadiet føler jeg meg piggere, og jeg skal begynne å ha som rutine å dra på treningssenteret igjen og gå turer. I tillegg til å fokusere på sunn mat og sunne porsjoner (og nei, jeg skal ikke spise lite eller legge meg på et usunt nivå ift baby og svangerskap, for de som måtte tenke det). 

Er det noen andre som har rast opp i vekt, for også gå ned eller bremse dette ved å ta noen tiltak?☺️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vektnedgang burde være det siste en bryr seg om akkurat nå og kan faktisk være farlig når man er gravid. 

Du legger på deg på den «bra» stedene på kroppen for å samle opp et fettlager, dette er ene og alene for at kroppen din skal ha en god og vedvarende melkeproduksjon når babyen kommer. 

Har selv en 7 uker gammel baby, før graviditet var jeg 170 cm og 56 kg. Godt trent. La på meg 15/20 kg i svangerskapet 😊

Anonymkode: 1ba5d...c6e

• Liker 1
Skrevet

Jeg la på meg rundt 25 kg, og hadde sikkert gått opp rundt 20 kg på det punktet i graviditeten. Jeg hadde en BMI på 18,5 før graviditeten, trente og spiste sunt hele graviditeten, men slapp ikke unna. Jeg hadde absolutt prioritert styrketrening, for å føde er en jobb, men ikke å gå ned i vekt. Det er det ikke behov for, kroppen har en tendens til å fikse dette det første året etter du har vært gravid gitt at du går tilbake til din opprinnelige livsstil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo bare 70 kg :) tren rolig, gå turer og spis sunt. Så legger du ikke på deg mer enn nødvendig i hvertfall. Men dette høres helt normalt ut.

Anonymkode: 8b435...42e

Skrevet

Jeg gikk opp 20kg under svangerskapet 15 av de forsvant nesten med en gang etter fødselen. De siste 5 har jeg fortsatt etter 2 år😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var overvektig før graviditeten. Er i uke 21, og har klart å ikke gå opp noe. Men vil tro at det fremover er unngåelig mtp økt vekt på baby, fostervann osv. Spiser ikke i underskudd, men spiser nøyaktig det kroppen trenger, og ikke mer :) 

Anonymkode: c8f3c...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...