AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Hel, hjelp meg. Jeg har nå en Helly Hansen dunkåpe , men jeg fryser. På kalde dager har jeg to ullgensere på men er likevel kald på overkroppen. Er en skiklelig frysepinne . Hva har dere som lett fryser? Og evt hvordan kan jeg lese meg opp på beskrivelsen av kåpa om den faktisk er varmere enn vanlig. Helst ikke dyrere enn ca 1000kr Anonymkode: d4d65...ba8
enkefru Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Denne har andre sagt er god og varm, finnes i blå og svart https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/dameklar/fritidsklar/fritidsjakker/vinterjakke-dame-031428/ 1
Leo Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Det hjelper ikke hvor varm kåpa er hvis du har så mye under at den blir på grensen til for trang. Da sirkulerer ikke luften og du fryser nesten uansett hva du har på deg. 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar Anbefaler at du heller undersøker om elektriske varmevester kan være noe for deg. Du får neppe tak i noe varmere enn dunkåpe, og i hvert fall ikke til budsjett på 1000 kr. Det du evt bør se etter for dunkåper er mengden dun i kåpa. Det skal stå oppgitt. Husk også at det er luften som varmer - kler du deg for ‘stappa’ så mister du isolasjonsevnen plaggene skulle hatt. Det kan være bedre med bare en ullskjorte og en ullgenser oppå, og især genseren bør være romslig, ikke kroppsnær. Du bør kanskje også kjøpe kåpe en størrelse eller to større enn du ellers ville gjort. Men sjekk elektriske varmevester med batteri. Høres ut som du kan trenge tilført varme. Anonymkode: 373fc...7ae
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar Leo skrev (4 minutter siden): Det hjelper ikke hvor varm kåpa er hvis du har så mye under at den blir på grensen til for trang. Da sirkulerer ikke luften og du fryser nesten uansett hva du har på deg. Hei, jeg mente ullgensere som er tynne, ulltrøyer. Så det er ikke pga for lite lutft lnni kåpa at jeg fryser. Anonymkode: d4d65...ba8
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anbefaler at du heller undersøker om elektriske varmevester kan være noe for deg. Du får neppe tak i noe varmere enn dunkåpe, og i hvert fall ikke til budsjett på 1000 kr. Det du evt bør se etter for dunkåper er mengden dun i kåpa. Det skal stå oppgitt. Husk også at det er luften som varmer - kler du deg for ‘stappa’ så mister du isolasjonsevnen plaggene skulle hatt. Det kan være bedre med bare en ullskjorte og en ullgenser oppå, og især genseren bør være romslig, ikke kroppsnær. Du bør kanskje også kjøpe kåpe en størrelse eller to større enn du ellers ville gjort. Men sjekk elektriske varmevester med batteri. Høres ut som du kan trenge tilført varme. Anonymkode: 373fc...7ae Takk , skal se etter elektrisk varmevest. Kåpa er stor nok så er ikke liten plas inni. Jeg er slank så fryser lett inne også og går med flere lag også innendørs i forhold til hvordan resten av familien kler seg , men håpet på en vidunderkåpe hehe Anonymkode: d4d65...ba8 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Den her er litt dyrere. Men synes det er billig med tanke på at den er lang, og innhold av dun. https://www.ellos.no/ahkka/dunfrakk-gold-long-down-coat-matte/7023150-01 Anonymkode: 2608c...af8
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg mente ullgensere som er tynne, ulltrøyer. Så det er ikke pga for lite lutft lnni kåpa at jeg fryser. Anonymkode: d4d65...ba8 To tynne ulltrøyer holder ikke, du må ha ulltrøye, et lag som er vindavvisende, og en tykkere ullgenser. Jeg bruker tynn bommull innerst, så en tynn ulltrøye, så en fleecegenser, og så en relativt tynn dunkåpe, og da er det faktisk litt kjølig om det er så kaldt som -10. Så jeg trenger egentlig en ekstra ullgenser utenpå. Det som også betyr noe er om du har skalket lukene. Har du åpning i halsen og ved håndleddene, så trekker det der. En ullhals, og ullvanter som går litt oppover håndleddet, eventuelt håndleddsvarmere hjelper. Du må også ha lue. Anonymkode: ef5d9...068 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar DNT's tips til å kle seg (for tur) om vinteren: https://fb.watch/Eye2DMihwo/ Anonymkode: ef5d9...068
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): To tynne ulltrøyer holder ikke, du må ha ulltrøye, et lag som er vindavvisende, og en tykkere ullgenser. Jeg bruker tynn bommull innerst, så en tynn ulltrøye, så en fleecegenser, og så en relativt tynn dunkåpe, og da er det faktisk litt kjølig om det er så kaldt som -10. Så jeg trenger egentlig en ekstra ullgenser utenpå. Det som også betyr noe er om du har skalket lukene. Har du åpning i halsen og ved håndleddene, så trekker det der. En ullhals, og ullvanter som går litt oppover håndleddet, eventuelt håndleddsvarmere hjelper. Du må også ha lue. Anonymkode: ef5d9...068 Pleier å ha noe utenpå ull, liker ikke å gå i trange klær. Har alltid lue, votter på også. Og skjerf. Varme støvler med ulll på føtter. Men skal sjekke litt ang kåper ja. Tror jeg som sagt desverre fryser litt lett også. Anonymkode: d4d65...ba8
Luckiness Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar Jeg pleier å ha ulltrøye, strikkegenser (tykkere ull altså) og dunkåpe. Holder meg alltid varm.
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hel, hjelp meg. Jeg har nå en Helly Hansen dunkåpe , men jeg fryser. På kalde dager har jeg to ullgensere på men er likevel kald på overkroppen. Er en skiklelig frysepinne . Hva har dere som lett fryser? Og evt hvordan kan jeg lese meg opp på beskrivelsen av kåpa om den faktisk er varmere enn vanlig. Helst ikke dyrere enn ca 1000kr Anonymkode: d4d65...ba8 Da må du ut på bruktmarkedet, du får ikke en ny veldig varm til under 1000 dessverre Anonymkode: 8b0b9...461 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #13 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må du ut på bruktmarkedet, du får ikke en ny veldig varm til under 1000 dessverre Anonymkode: 8b0b9...461 Det er masse flott brukt da: https://www.finn.no/recommerce/forsale/search?price_to=1000&q=dunkåpe Anonymkode: ef5d9...068
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Skrevet 10. januar Jeg har en tykk, lang dunkåpe fra Monel, det er umulig å fryse i den! men den koster ikke 1000kr. Anonymkode: 3ec68...83a
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15 Skrevet 10. januar Kjøpte nettopp denne og jeg bruker bare tskjorte under 🙂 Fryser ikke når jeg bruker den. https://www.getinspired.no/klaer/jakker/fritidsjakker/twentyfour-mode-milla-parka-tf-12982-sort Anonymkode: 38882...845
AprilLudgate Skrevet 10. januar #16 Skrevet 10. januar Du kler deg for tynt om du kun bruker tynne ulltrøyer under. Jeg tar tynn ulltrøye(eventuelt medium tykkelse)+strikket ullgenser (ull). Så en hals fra Petiteknit som dekker endel av rygg og bryst - denne gir overraskende god effekt. Terrazzo neck heter den. Du kan få den strikket så langt ned du ønsker egentlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå