Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal til Trondheim snart, og skal spise på restaurant i alle fall en gang i løpet av oppholdet. Vil gjerne ha gode anbefalinger til hyggelige steder med god mat og god service. Gjerne til en ikke alt for stiv pris. Det trenger ikke være kinarestaurant-billig, men vi vil heller ikke blakke oss.

Venter spent på tips :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

De har god mat på Credo. I andre etasje (baren) serverer de en kjøtt- og en fiskerett fra restaurantmenyen til 99 kr, og det er skikkelig bra greier.

Ellers Sushi ved Ravnkloa. Og utover det har jeg ikke spist så mye i Trondheim.

Gjest Gjest
Skrevet

Frati (italiensk) i Munkegata er populær. Ikke kjempedyr og god mat.

Skrevet

Mojo på Nordre og Ajo Tapas på Solsiden har god tapas (mener de har noenlunde samme meny). Sist jeg var der var vi to stykk som spiste oss stappmette for omtrent 350 kroner tilsammen. Drakk vann da ;)

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Synes Chablis og Emilies er bra. Jeg ville heller gått på Kyoto for å spise sushi, enn den ved ravnkloa som var nevn over. Spise en tre-retter der for litt siden, tror det kostet omtrent 300 kr (men kan ta feil på det)

Endret av Tocogo
Skrevet

Frati er billig, bra og populær ja. Ellers går det jo an å spise i tyholttårnet, hvis man ønsker utsikt over byen. Det er en Egonresturant, det er ikke sånn eksklusiv resturant (familierestaurant), men jeg synes det er god mat. Og så er det jo mest for utsiktens del at man er der da. Jeg pleier å ta med meg besøket mitt dit, da det er en litt morsom måte å få oversikt over byen på :)

Gjest Gjest
Skrevet

Pinocchio i Prinsensgate (de har adr. Kongens, men inngang Prinsens :) )

Litt stive priser, men nyyydelig mat :D

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kan også anbefale Credo og Ajo på Solsiden. Credo er enestående med tanke på meny, råvarer og fornuftige priser. Egon i Tyholttårnet anbefales ikke hvis du har lett for å bli svimmel og bilsyk... Maten er også under pari etter min mening (standard taco, burgere osv.)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville heller gått på Kyoto for å spise sushi, enn den ved ravnkloa som var nevn over. Spise en tre-retter der for litt siden, tror det kostet omtrent 300 kr (men kan ta feil på det)

Heh - jeg visste ikke at det fantes to sushi-steder i byen:-) Sist jeg forhørte meg hadde det visstnok ikke blitt noe av den andre. Men da jkal jeg jammen sjekke den. Den førstnevnte var helt ok da jeg spsite der for et år siden, men ikke billig i forhold til hva man får.

Skrevet
Jeg kan også anbefale Credo og Ajo på Solsiden. Credo er enestående med tanke på meny, råvarer og fornuftige priser. Egon i Tyholttårnet anbefales ikke hvis du har lett for å bli svimmel og bilsyk... Maten er også under pari etter min mening (standard taco, burgere osv.)

Nå har jeg aldri smakt taco og burgere på Egon, men de har veldig god ovnsbakt laks og black and white er kjempegod. Og fajitasen.. Så kan man velge mellom ulikt tilberedte poteter som tilbehør på alle retter. Synes de har god mat jeg.

Gjest Fountain
Skrevet

Ristorantino Italiano har god mat og hyggelige priser.

Gjest Gjest
Skrevet

Må bare få anbefale Persilleriet som ligger ved siden av Trøndelag Teater (Erling Skakkesgate 39).

Var med en venninne dit sist jeg var i byen. Hun ville dit pga en som jobber der (gitarist i et kjent trønderband :roll: ) , maten var overraskende god. Og billig!

Det er ikke en fancy resturant, men dere kan stikke innom for lunsj en dag! :)

Se bilder av mat derfra: http://www.persilleriet.no/matbilder.html

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for alle tips. Vi endte til slutt på en indisk restaurant jeg ikke husker navnet på, og det var helt greit. Ikke noen super restaurant, men helt grei, og jeg har savnet indisk mat en stund. Skal nok ha denne tråden i bakhanda til neste gang jeg skal til Trondheim!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...