Blackbird Skrevet 11. januar #81 Skrevet 11. januar Husk, ta skjermbilder fra messenger eller andre meldingstjenester der han han blokkere deg. Gjør kan det, forsvinner hele samtalen.. Støtter dette med å kontakte politi og akutt/ambulant psykiatrisk team ved legevakten for vurdering av hans psykiske helse. Deretter, Skjerm deg selv og barnet mest mulig fra galskapen og konsentrer deg om å skape et rolig og trygt miljø rundt familien. Masse lykke til med alt! 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #82 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei. Jeg trenger noen gode råd. Barnefar har mistet det helt. Jeg snakker HELT. Han er virkelig på en annen planet og han krever samvær med barnet vårt. Han skal melde meg til politi, barnevern, familievernkontor ol. Han sender meg 200 meldinger PER DAG hvor han skjeller meg ut, snakker om romvesener, kjærlighet, hat og vold. Han sender meg bøker, bibelvers og e-poster lange som et vondt år. Jeg er utslitt av å forholde meg til dette, å skulle møte han på en forståelsesfull måte? Jeg har oppfordret han til å søke hjelp, forsøkt å svare kort på noe av det for at han ikke skal flippe enda mer men ingenting hjelper. Han har tralassert meg daglig i TRE MÅNEDER. Jeg blir gal jeg også snart. Er så innmari lei. Han har også brølt til barnet vårt i telefonen, å ikke nok med det, han har snakket til hen om… hold fast! … DRAP! Hva i alle dager gjør jeg her? Anonymkode: 15faf...4d6 Dette er som om du skrev historien om livet mitt. Jeg råder deg til å dokumentere alt. Bytte telefon nummer. Logge av fra sosiale medier og opprette nye lukkede kontoer under kalle navn. Så ber du dine aller nærmeste om hjelp. Så går du til en advokat som både kan strafferett og familierett. Så er sannsynligvis neste skritt å be politiet sammen med advokaten om besøk og kontaktforbud ovenfor deg og barnet. Så jobber du mot en løsning med samvær under tilsyn. I starten kan du evt ønske en i familien som du stoler på. Sannsynligvis vil barnefar si nei men stå på ditt og gjør alt korrekt i samsvar med advokaten. Dette vil høyst sannsynlig havne i retten. Forbred deg og beskytt barnet ditt. Les deg opp om lignende saker og hva dommer fokuserer på i barnefordelingssaker. Be om samvær under tilsyn. Lykke til. Dette vil koste deg tid og penger men vil bli bedre på sikt. Men du må sette en grense på denne oppførselen og beskytte barnet. En syk foreldre er skadelig. Skolen må også informeres. De kan ikke gjøre noe mot at far dukker opp hvis det ikke foreligger besøksforbud eller dom fra retten. Har du god kontakt med fars familie? Jeg fikk ingen støtte og hjelp fra de heller det motsatte. Dessverre blir dette værre før det blir bedre. Anonymkode: 30682...c46 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #83 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk. Skal gjøre det. Men jeg stiller jo veldig spørsmål til hvordan han klarer å oppføre seg mer oppegående hos legen, dersom han har en ekte psykose? altså ville en ekte psykotisk person klart å skille mellom hvem han bør fortelle tankene sine til og ikke? Anonymkode: 15faf...4d6 Min mann gikk liksom litt inn og ut av dette, og oppførte seg ikke bekymringsverdig nok for lege i første omgang. Samtalene var ikke lange nok til at ting kom frem der, helt til han skulle fylle ut et skjema, og i fullt alvor svarte ja på en del spørsmål, og begrunnet det med en vanvidds logikk. Han virket fremdeles rolig og avbalansert der og da i forhold til hvordan jeg opplevde ham stadig oftere, med vanvittig redsel for helt merkelige ting og kom med påstander som var borti natta, samt gjerne hadde dialoger med seg selv der jeg tidde stille, men likevel ble beskyldt for å ha sagt ting han selv nettopp hadde sagt. Trodde tydeligvis 100% på alt det som han fryktet/sa også. Det nyttet ikke å protestere, da ble han bare enda mer oppaset og sint/fortvilet. Husker blikket til legen da hun et kort øyeblikk smilte og antagelig trodde han spøkte, liksom tullet sarkastisk angående begrunnelsen for hvorfor jeg hadde dratt ham dit, for så å bli fryktelig hektisk og alvorlig da hun skjønte at han ikke tullet. Hun fullførte ikke skjemaet engang da, men trykket på alle knappene, mens han fortsatte sin beretning om helt irrasjonelle tanker og opplevelser. I fullt alvor. Han gikk så inn i dette at han merket visst ingenting angående at legen gikk fra mildt lyttende til alvorlig bekymret. Alt han fortalte om var jo virkelig for ham. Ja jeg var med ham, for vi var fremdeles et par, og jeg dro ham dit. Kunne ikke takle det alene lenger. Han er en stor mann, og jeg var redd. I ditt tilfelle ville jeg nok snakket med politiet. Vist meldingene og forklart redselen og stresset. De tar slikt på alvor etter min erfaring. Min kom hjem og fikk en ny psykose til tross for medisinering da, jeg ringte politiet og de hentet ham umiddelbart. Anonymkode: d3467...b1f 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #84 Skrevet 11. januar Støtter de som skriver over her. Kontakt legen din først og ta det derfra, legen din vet hvilke instanser og hvordan du skal manøvrere deg videre. Lagre all dokumentasjon. Men det kan være lurt å blokkere han også. Anonymkode: c7bd6...051 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #85 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Støtter de som skriver over her. Kontakt legen din først og ta det derfra, legen din vet hvilke instanser og hvordan du skal manøvrere deg videre. Lagre all dokumentasjon. Men det kan være lurt å blokkere han også. Anonymkode: c7bd6...051 Min lege? Eller hans? Anonymkode: 15faf...4d6
Maleficenta Skrevet 11. januar #86 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 15.06): Hei. Jeg trenger noen gode råd. Barnefar har mistet det helt. Jeg snakker HELT. Han er virkelig på en annen planet og han krever samvær med barnet vårt. Han skal melde meg til politi, barnevern, familievernkontor ol. Han sender meg 200 meldinger PER DAG hvor han skjeller meg ut, snakker om romvesener, kjærlighet, hat og vold. Han sender meg bøker, bibelvers og e-poster lange som et vondt år. Jeg er utslitt av å forholde meg til dette, å skulle møte han på en forståelsesfull måte? Jeg har oppfordret han til å søke hjelp, forsøkt å svare kort på noe av det for at han ikke skal flippe enda mer men ingenting hjelper. Han har tralassert meg daglig i TRE MÅNEDER. Jeg blir gal jeg også snart. Er så innmari lei. Han har også brølt til barnet vårt i telefonen, å ikke nok med det, han har snakket til hen om… hold fast! … DRAP! Hva i alle dager gjør jeg her? Anonymkode: 15faf...4d6 Ikke slett mld iallefall. Her har du jo klare bevis mot han om han skulle finne på å melde deg til noe sted. Da ser jo de at han er klin sprø. Vet ikke hva du kan gjøre. Han trenger åpenbart hjelp her. Så du bør vel ringe noen. Legevakt evt politi og opplyse om at du er redd han kan skade både andre og seg selv. Da spesielt han selv, deg eller barna. 1
Maleficenta Skrevet 11. januar #87 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 15.26): Det har jeg gjort.. Det er mer råd rundt hva jeg skal gjøre for å skjerme meg selv og barnet. Jeg har gjort det jeg kan for å hjelpe han i dette Anonymkode: 15faf...4d6 Du må blokkere han alle steder tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 12. januar #89 Skrevet 12. januar Hvordan går det, Ts? Hva sier politi og helsevesenet? Anonymkode: e7d4e...df4
AnonymBruker Skrevet 14. januar #90 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2026 den 17.06): Min lege? Eller hans? Anonymkode: 15faf...4d6 Vet du hva slags lege han bruker da? er vel ikke sikkert at dere bruker samme legekontor en gang? Du kan vel ta det opp med din egen fastlege, og så kan denne fastlegen (forhåpentligvis) ta dette videre i systemet - og sikkert finne ut hvem noen andre bruker som deres fastlege også. Anonymkode: 75aea...abf
AnonymBruker Skrevet 14. januar #91 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 15.06): Hei. Jeg trenger noen gode råd. Barnefar har mistet det helt. Jeg snakker HELT. Han er virkelig på en annen planet og han krever samvær med barnet vårt. Han skal melde meg til politi, barnevern, familievernkontor ol. Han sender meg 200 meldinger PER DAG hvor han skjeller meg ut, snakker om romvesener, kjærlighet, hat og vold. Han sender meg bøker, bibelvers og e-poster lange som et vondt år. Jeg er utslitt av å forholde meg til dette, å skulle møte han på en forståelsesfull måte? Jeg har oppfordret han til å søke hjelp, forsøkt å svare kort på noe av det for at han ikke skal flippe enda mer men ingenting hjelper. Han har tralassert meg daglig i TRE MÅNEDER. Jeg blir gal jeg også snart. Er så innmari lei. Han har også brølt til barnet vårt i telefonen, å ikke nok med det, han har snakket til hen om… hold fast! … DRAP! Hva i alle dager gjør jeg her? Anonymkode: 15faf...4d6 Her hadde jeg ringt legevakten med en gang og meddelt at jeg er redd han har en alvorlig psykose..! Anonymkode: 21a9b...bd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå