AnonymBruker Skrevet 10. januar #61 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok skjønner. Jeg skal avtale møte med politiet på mandag og legge frem. Men hvordan gjøre det? Forslag? Hvis jeg skal skrive det ut blir det enormt mange ark. Eventuelt må jeg levere mobilen min inn til de? Anonymkode: 15faf...4d6 Jeg ville eksportert all kontakten hans til en minnepinne. Anonymkode: b4a38...632 2 1
katties Skrevet 10. januar #62 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Den var ny.. har du hørt om noe lignende før, siden du tenkte på det? Sykt isåfall. Anonymkode: 15faf...4d6 Det er visst noen som har prøvd seg. Kriteriene for bidrag er bate at man har et barn og betalingsevne, så hvis inntekt blir påvirket så kan man slippe. Noen ganger synes folk synd på en person med slike problemer og lat være å kreve noe. I alle fall så skal ikke en slik person ha et barn tilgjengelig. Hadde han villet ha det hos seg hadde jeg ringt politiet og stått der klar med meldingene.
AnonymBruker Skrevet 10. januar #63 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville eksportert all kontakten hans til en minnepinne. Anonymkode: b4a38...632 Ok takk. Skal sette meg ned nå ikveld å få det overført. Anonymkode: 15faf...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #64 Skrevet 10. januar katties skrev (2 minutter siden): Det er visst noen som har prøvd seg. Kriteriene for bidrag er bate at man har et barn og betalingsevne, så hvis inntekt blir påvirket så kan man slippe. Noen ganger synes folk synd på en person med slike problemer og lat være å kreve noe. I alle fall så skal ikke en slik person ha et barn tilgjengelig. Hadde han villet ha det hos seg hadde jeg ringt politiet og stått der klar med meldingene. Han har klaget over barnebidrag ja. Å snakket om mer samvær i den forbindelse, da sa jeg nei. Men tror det blir for sykt altså. At han skulle «spille» psykotisk for noe sånt. I tillegg så er han jo sint nå fordi jeg har satt ned foten for helgesamværene Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #65 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for dette! kan jeg spørre deg om du når du var barn, ønsket kontakt med han? Anonymkode: 15faf...4d6 ☺️ Ja jeg ønsket veldig kontakt med han, men jeg gråter nå i skrivende stund fordi det ble feil uansett. De voksne pratet mye om Pappa når jeg var til stede og dette var overhodet ikke bra. Nå er det ikke sikkert du og dine nærmeste snakker mye om Far med barnet tilstede, men sånn ble det i vår familie fordi det var et tema støtt og stadig ettersom det alltid var krangling og telefonsvarer meldinger fra han, der han var rasende fordi han ville ha med meg å gjøre. Da min mor sa tydelig ifra at så lenge du ruser deg kan du ikke ha med henne å gjøre så var det en overdrivelse fra hennes side. Han mente selvfølgelig at alle andre tok feil og han var en såret pappa som elsket barnet sitt osv. Truslene ble verre med tiden og det kunne være alt fra å komme på døra å ringe på ringeklokka 50 ganger eller si jeg kommer til å kidnappe henne fra skolegården og ta henne med meg hvis jeg ikke kan få ha samvær med mitt eget kjøtt og blod. Husker at da var jeg redd og usikker på pappa og hadde angst på skolen og spesielt på SFO da jeg var der. Samtidig har jo et barn uendelig kjærlighet til Far fordi båndene allerede er knytta og man har gener fra mennesket og alt sånnt…du skjønner…Så uansett om det var frykt i bildet som barn så var det en stor sorg og tvil på hvem jeg skulle tro på. Husker at disse følelsene og tankene kom i allerede 5 års alder. Jeg kunne gråte meg i søvn fordi jeg syntes alle var stygg imot Pappa som ‘’ikke hadde gjort noe galt’’ Min mamma sier den dag i dag at hun havnet i et håpløst dilemma fordi hennes redsel var at jeg skulle hate HENNE da jeg ble større fordi hun var den som nektet meg å se han. Hun sier jeg stort sett ville se han og ble overlykkelig når jeg så han. Da hun så meg hoppe i armene på Pappa så smelta hjertet og hun kjente på en stor sorg og selvbebreidelse og nå var hun den ‘’store stygge ulven’’ og ikke han. På et tidspunkt kontaktet hun instanser som satte i gang besøks forbud og hele pakka men det ble hvertfall ikke noe bedre og det var for sent på sett og vis. Karusellen hadde allerede fått gå rundt og rundt i åresvis . Vi hadde hemmelig telefon nummer og slike ting. Han ga seg ikke av den grunn. Han bygde opp et raseri mot samfunnet, lovverket og familien på min mors side ++ Problemet var åsså at alle var veldig glad i han fordi han var en skikkelig godgutt som dessverre ble veldig syk. Jeg kommer fra en veldig følsom familie. Spesielt min mamma var (er) et veldig følsomt menneske som fort syntes synd i både meg, seg selv og pappa som var blitt så syk. Å la følelsene og hjertet styre ble galt og førte bare til at jeg som barn ble blandet inn. Hensikten til Mamma var aldri at jeg skulle bli blanda inn, men jo verre det ble jo vanskeligere ble det å skåne meg. Når en Mor ser barnet gråte etter Far og bare spør etter Pappa hele tiden så er det lett og føle seg helt forferdelig. Det er skikkelig tøft vil jeg tro, fordi Far allerede har fått overtaket på følelsene til ikke bare de voksne i situasjonen men barnet å. Han kunne foreksempel si til meg at vi ikke kunne være sammen for det har din Mamma og hennes foreldre sørga for. Husker han ofte sa til meg at en dag skal vi få være sammen K******* bare du vent å se …Pappa skal ordne dette. De skal ikke få lov å splitte oss og en dag skal vi få være sammen. Det ble nesten som et slags kjærlighets forhold bare at det er far og datter det handler om. Men kjærligheten mellom barn og forelder er der uansett fordi barn tilgir og kan ikke skille fra rett og galt som jo du åsså vet. Det er noe som heter at det man ikke vet har man ikke vondt av, og i dette tilfellet blir det jo litt på samme viset. Hadde jeg aldri fått se han og heller ikke måtte høre om han en eneste dag i oppvekst , samt få lov å ha stefaren min som forbilde i fred og ro istedefor? Ja da hadde det vært mye bedre for min psykiske helse i oppvekst. Håpet var at hvis man behandlet han med sympati +++ så kanskje han kunne bli bedre og at hvis han fikk ha meg annen vær helg med samvær,så kanskje han ble bedre hvis han fikk den tilliten. Dessverre hadde dopet tatt over og man kunne ikke stole på han. Nå er det gått langt over 30 År og man føler han har tatt og stjelt noe så utrolig mye med tid og energi og krefter og vanskelige følelser samt bekymring fordi han begynte med heroin og har den dag i dag overdoser årlig. Egentlig bare helt utrolig at han enda lever i alder av 60. Mye tårer , natte våking og fravær fra skole fordi jeg ikke klarte å fokusere som barn på min egen værdag. Jeg utviklet i tilegg en utrolig empati for min Mamma i barneårene så ville alltid passe på henne fordi jeg elska henne like høyt som Pappa. Merka at hun ikke var seg selv og at hun hadde nerver. Jeg Ble midt imellom alt. I tenårene fikk jeg en dyp depresjon og ville ta selvmord som 14 åring. I alderen 16-20 dro jeg på besøk ofte til han og endte opp med å ruse meg sammen med han. Vi var veldig like i humor og hadde mange ting til felles så jeg var bare så glad for at meg og pappa endelig hadde noe til felles og kunne få henge sammen på en annen måte fordi jeg var blitt (ung) voksen. Da jeg ble 23 dro jeg på avrusning fordi jeg ikke ville ende opp som Pappa. Klarte å være i nesten 1 år på klinikk og har ikke rusa meg etter det, men kunne gått mye verre. Du spurte ikke om alt dette så beklager hvis du syntes det ble i overkant mye info😳 Blir veldig engasjert som du ser og jeg vil så gjerne at andre skal slippe å bruke 10-20-30 År på et menneske som bare kunne hjulpet seg selv og ikke minst ønsket hjelpen/ sett realiteten av sin egen situasjon da barnet var liten. Jeg mener ikke at alt dette blir å skje dere eller at din situasjon er lik, men følte for å dele og er redd for å komme med noe råd om hva du skal gjøre, samtidig som jeg innerst inne ville sakt få en stopper på det og skjerm barnet totalt fra han. Si at den dagen du er blitt 18 år og myndig kan du selv ta en avgjørelse om du vil oppsøke faren din. Samtidig kan det skje et mirakel at exen din drar på klinikk eller lignende og blir frisk en dag ,og det håper jeg, for ingenting er bedre enn det, men enn så lenge ? Gi dere selv fred og ro og tid til en lykkelig hverdag og barndom uten noen konspirasjoner og psykoser og meldinger og galskap. Kan jeg spørre hvordan alder dere er i ? tenker på både deg, barnefar og gutten ( det er en gutt dere har ? ) Uansett, ønsker deg lykke til ❤️ Følg logikken og fornuften her!! Helst ikke hjertet og følelsene i altfor stor grad. Kan fort bli en tragedie som varer i åresvis. Klem❤️ Anonymkode: b4390...94b 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #66 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Han har en forestilling om at han har drept noen å har derfor delt «hemmeligheten» med barnet. Anonymkode: 15faf...4d6 Dette er omsorgssvikt og ikke noe barn skal oppleve. Bekymring til fastlege, bv, politi og skaff barnet en fagperson å snakke med. Dersom du selv er utslitt ville jeg vurdert å spurt om sykmelding til du og barnet får litt ro. Høres ut som han er alvorlig syk. Anonymkode: 53d74...8c4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #67 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Sant. De kommer isåfall til å måtte bruke tre dager på å lese gjennom dette materialet..det er mye for å si det slik. Han sa igår at han skulle ta med barnet til en sekt for å vise henne hva kjærlighet er for noe å hun skulle aldri være redd. Halleluja. Anonymkode: 15faf...4d6 Så han truer med å kidnappe barnet?!? Det høres ut som du bør få fart på sakene og kontakte alle instanser asap. Politet først! Anonymkode: 606e0...0b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #68 Skrevet 10. januar Mannen min har hart mye mildere psykoser enn dette, men det har blitt reagert raskt fra fastlege/dps når jeg har meldt bekymring. De har også vært nære på å bruke tvangsinnleggelse, siden han var litt av og på ift om han tok medisinene sine eller ikke. Høres veldig rart ut at han er ute i det fri i den tilstanden du beskriver. Psykose er en sykdom som eskalerer uten behandling, både akutt (psykosen blir verre og verre) og langsiktig (fremtidige psykoser blir hyppigere og mer alvorlig om denne psykosen ikke behandles). Han bør være innlagt og medisinert. Psykotiske personer er ikke i stand til å vurdere sitt eget beste. Anonymkode: 71fb0...afb 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar #69 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så han truer med å kidnappe barnet?!? Det høres ut som du bør få fart på sakene og kontakte alle instanser asap. Politet først! Anonymkode: 606e0...0b0 Enig! Dette er dypt bekymringsverdig. I min jobb, hadde jeg hørt dette, ville det utløst meldeplikten Anonymkode: 53d74...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #70 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mannen min har hart mye mildere psykoser enn dette, men det har blitt reagert raskt fra fastlege/dps når jeg har meldt bekymring. De har også vært nære på å bruke tvangsinnleggelse, siden han var litt av og på ift om han tok medisinene sine eller ikke. Høres veldig rart ut at han er ute i det fri i den tilstanden du beskriver. Psykose er en sykdom som eskalerer uten behandling, både akutt (psykosen blir verre og verre) og langsiktig (fremtidige psykoser blir hyppigere og mer alvorlig om denne psykosen ikke behandles). Han bør være innlagt og medisinert. Psykotiske personer er ikke i stand til å vurdere sitt eget beste. Anonymkode: 71fb0...afb Kan det være at det ikke er psykose han har da? Kanskje han «bare» er rusa på noe sterke saker? Eller at han er … psykopat? Lurer på om jeg skulle ha lagt ut et utdrag av noe av det han skriver. Jeg tror ikke han er her inne uansett? Å så lenge han ikke kan gjenkjennes av andre, er det lov? Bare sånn for at dere kan gjøre en formening om dette er psykose eller annet? Eller jeg kan sende på innboks til deg ? Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #71 Skrevet 10. januar Er dette virkelig, Ts? Jeg spør, fordi jeg synes det er mer enn merkelig at du ikke allerede har kontaktet både politi og barnevern. Hva i all verden er det som har gjort at du ikke har kontaktet politiet og barnevernet før? Altså, om du har vært lenge i et forhold med barnefar, og det ikke er altfor lenge siden det ble slutt, så kan jeg forstå om du og barnet er blitt traumatiserte. Det kan kanskje forklare hvorfor du virker helt merkelig tafatt. Men nå må du slutte å utsette å handle!!! Ditt barns far forteller barnet i detaljer om at han har drept en annen person, en person jeg forstår du, og sikkert barnet, vet hvem er og kanskje til og med har et forhold til. Likevel kontaktet du ikke politi eller barnevernet for å beskytte barnet. I går - I GÅR!!! - truet far til ditt barn å kidnappe ditt barn og ta det med til en sekt. Og likevel... valgte du å ikke kontakte politiet da heller. Jeg greier ikke forstå hvorfor du har valgt å ikke kontakte politiet? Nå ser jeg at du skriver at du skal kontakte politiet mandag. Mandag er ikke tidlig nok!! Denne mannen er så psykotisk at han kan skade seg selv, andre eller til og med deg og ditt barn. Og det kan han finne på å gjøre I KVELD! Eller i natt, eller i morgen tidlig, eller i morgen ettermiddag, eller i morgen kveld, eller i morgen natt, eller mandag morgen.... Jeg skriver ikke dette for å skremme deg, men fordi dette er en helt reell risiko! Så psykotisk som han er + at han er sint fordi du holdt barnet borte fra ham + at han har detaljerte tanker om drap = langt større, reell risiko for at denne mannen kan bli alvorlig farlig i løpet av helgen. Har du råd til å ta sjansen på at han ikke kan komme til å gjøre noe i helgen? Det eneste riktige å gjøre nå, det er at du HER OG NÅ må kontakte politiet, fortelle hvor psykotisk han er, og at du er ALVORLIG BEKYMRET for hva han kan komme til å gjøre mot seg selv eller andre i løpet av helgen! Kontakt politiet HER OG NÅ, slik at de kan få tatt en velferdssjekk. Pass på å fortelle at han sender alvorlige meldinger til deg 200 ganger pr. dag, at han har snakket med barnet om drap, at han har truet med å bortføre barnet til en sekt. POLITI - NÅ!!! Anonymkode: e7d4e...df4 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #72 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan det være at det ikke er psykose han har da? Kanskje han «bare» er rusa på noe sterke saker? Eller at han er … psykopat? Lurer på om jeg skulle ha lagt ut et utdrag av noe av det han skriver. Jeg tror ikke han er her inne uansett? Å så lenge han ikke kan gjenkjennes av andre, er det lov? Bare sånn for at dere kan gjøre en formening om dette er psykose eller annet? Eller jeg kan sende på innboks til deg ? Anonymkode: 15faf...4d6 Slutt nå! NÅ må du kontakte POLITIET!!! NÅ!!! Jo lenger du venter med å kontakte politiet, jo farligere kan det være for deg og barnet ditt. Politiet: ring tlf.nr 02800! NÅ!!! Om barnets far nærmer seg, ring 112! Anonymkode: e7d4e...df4 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #73 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slutt nå! NÅ må du kontakte POLITIET!!! NÅ!!! Jo lenger du venter med å kontakte politiet, jo farligere kan det være for deg og barnet ditt. Politiet: ring tlf.nr 02800! NÅ!!! Om barnets far nærmer seg, ring 112! Anonymkode: e7d4e...df4 Dette er det eneste riktige, TS. Logg av - pass på barna dine - varsle politiet. Anonymkode: 6355d...284 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar #74 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er det eneste riktige, TS. Logg av - pass på barna dine - varsle politiet. Anonymkode: 6355d...284 Okei. Takk. Jeg oppdaterer etter hvert. Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #75 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei. Takk. Jeg oppdaterer etter hvert. Anonymkode: 15faf...4d6 Hvorfor er du så opptatt med å oppdatere helt ukjente på internett? Hvorfor fokuserer du ikke på deg og barnet - 100% i stedet for å være mentalt borte på Kvinneguiden? SKjerp deg! Ring politiet, hold deg unna Kvinneguiden og fokuser på barnet.. Det er ufattelig at man skal måtte bedrive voksenopplæring på denne måten. Anonymkode: 9a935...b3e 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #76 Skrevet 10. januar Spar på alle bevis Få besøk og kontaktforbud. Kun ha barna med tilsyn. #haster. Anonymkode: bdeab...b25
katties Skrevet 10. januar #77 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Han har klaget over barnebidrag ja. Å snakket om mer samvær i den forbindelse, da sa jeg nei. Men tror det blir for sykt altså. At han skulle «spille» psykotisk for noe sånt. I tillegg så er han jo sint nå fordi jeg har satt ned foten for helgesamværene Anonymkode: 15faf...4d6 Hvis han ønsker mer samvær så er det jo familievernkontoret man går til, og det han gjør stiller han definitivt ikke i noe bedre posisjon til å få mer.
got2go Skrevet 10. januar #78 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja du sier noe der.. Men det er det jeg ikke forstår. Hvordan klarer han å ta seg sammen fremfor legen? Når han er åpenbart veldig syk ellers Anonymkode: 15faf...4d6 Ingen som er i psykose klarer å "ta seg sammen". En psykose kan derimot komme og gå, samt variere i hvor lenge den varer. Så det spørs om han har vært til legen en dag han var "normal". 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #79 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må kontakte politiet. Han må få kontaktforbud. også bør du blokkere han. Anonymkode: 00b87...6d0 Absolutt ikke blokker han. Meldinger han sender deg er dokumentasjon som gjør saken din sterkere. Anonymkode: 815a7...dc3
AnonymBruker Skrevet 10. januar #80 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er du så opptatt med å oppdatere helt ukjente på internett? Hvorfor fokuserer du ikke på deg og barnet - 100% i stedet for å være mentalt borte på Kvinneguiden? SKjerp deg! Ring politiet, hold deg unna Kvinneguiden og fokuser på barnet.. Det er ufattelig at man skal måtte bedrive voksenopplæring på denne måten. Anonymkode: 9a935...b3e Enig i det meste du skriver, men at hun er opptatt av å oppdatere ser jeg ikke noe galt i. Hadde blitt glad for å få vite hvordan det går. Man blir engasjert og bekymret selv om man ikke kjenner Ts. Ikke sikkert ts har så mange å støtte seg til og derfor er engasjert her inne på forumet. Anonymkode: b4390...94b 2 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå