AnonymBruker Skrevet 10. januar #41 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja det er det jeg har hatt i tankene, altså holde slusa åpen for å kunne holde et øye med sinnstilstanden hans, om han har planlagt noe eller lignende å samtidig for å kunne legge frem hvor ille det er, men problemet er at det har slitt meg ut. Å lese så mange grusomme meldinger hver dag, det må jeg innrømme tar på. Å har ikke klart å la være lese det heller av grunnene over (at jeg føler jeg må følge med for beskyttelse).. Anonymkode: 15faf...4d6 Enig i dette, men veldig slitsomt. Hvis det er fare for hans eller andres liv, kan han tvangsinnlegges. Han må da vurderer av to leger, ofte blir de kjørt av politiet når det er slik. Politiet kjører de til legevakten og legevakten vurderer innleggelse på tvang. Han kan bli tvangsinnlagt og tvangsmedisinert, sannsynligvis for resten av livet. Hold tlf åpen mtp sikkerhet for deg og barnet. For å følge med. Du vil ikke ha han på døra. Sikre bevis, særlig hva angår liv og helse, trusler og vrangforestillinger som drapet. Ring politiet og forklar, få det loggført. Ring barnevern og forklar, få det loggført. Samtidig, dessverre, for å opprettholde sikkerhet, prøv å ikke bli uvenner. Besøksforbud kan hjelpe, men det kan også trigge, dessverre, bare sier det som det er med psykose. Anonymkode: 2764f...04c 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #42 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du vist meldingene han sender deg til fastlegen hans? En jeg kjenner ble psykotisk på samme måte. Han ble tvangsinnlagt. Han var på lukket avdeling i flere måneder. Anonymkode: ab794...474 Nei hvordan skal jeg få vist det? Han er ikke min fastlege. Da må jeg isåfall få tak i han og avtale et møte? Vet ikke hvordan det fungerer jeg. 🤯 Anonymkode: 15faf...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #43 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har jeg gjort.. Det er mer råd rundt hva jeg skal gjøre for å skjerme meg selv og barnet. Jeg har gjort det jeg kan for å hjelpe han i dette Anonymkode: 15faf...4d6 Politiet er riktig instans for å rådføre om dette. De kan ilegge besøk/kontaktforbud, og håndheve dette. De kan også vurdere om dere har behov for beskyttelse. Anonymkode: d6240...310 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #44 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Enig i dette, men veldig slitsomt. Hvis det er fare for hans eller andres liv, kan han tvangsinnlegges. Han må da vurderer av to leger, ofte blir de kjørt av politiet når det er slik. Politiet kjører de til legevakten og legevakten vurderer innleggelse på tvang. Han kan bli tvangsinnlagt og tvangsmedisinert, sannsynligvis for resten av livet. Hold tlf åpen mtp sikkerhet for deg og barnet. For å følge med. Du vil ikke ha han på døra. Sikre bevis, særlig hva angår liv og helse, trusler og vrangforestillinger som drapet. Ring politiet og forklar, få det loggført. Ring barnevern og forklar, få det loggført. Samtidig, dessverre, for å opprettholde sikkerhet, prøv å ikke bli uvenner. Besøksforbud kan hjelpe, men det kan også trigge, dessverre, bare sier det som det er med psykose. Anonymkode: 2764f...04c Takk. Skal gjøre det. Men jeg stiller jo veldig spørsmål til hvordan han klarer å oppføre seg mer oppegående hos legen, dersom han har en ekte psykose? altså ville en ekte psykotisk person klart å skille mellom hvem han bør fortelle tankene sine til og ikke? Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #45 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Han har en forestilling om at han har drept noen å har derfor delt «hemmeligheten» med barnet. Anonymkode: 15faf...4d6 Ville bare fortelle at dette skjedde meg i 10 års alderen fordi min Pappa hadde brukt så mye amfetamin og ikke sovet på flere uker/mnd, at han beskrev et drap han var vitne til og da i grove detaljer. Han påsto han hadde kamera i tennene og at meg og han hadde telepatiske evner så vi kunne kommunisere bare med å se på hverandre fordi vi hadde så nært far/datter forhold. Den gangen var han 35 år og nå er han 60. Han er tung narkoman. Min Mor var ikke streng nok mot han så jeg har enda kontakt den dag i dag med faren min, og det har vært TØFT!!! Mitt råd er og ikke ta et valg som blir sånn midt imellom fordi du skal være snill og fordi du ønsker mye godt. Ta et standpunkt om at han aldri får ha noe med gutten å gjøre hvis han ikke får behandling og blir frisk. Du og barnet kommer til å skjønne at dette bare er starten. Dere kommer til å få livet ødelagt. Min mamma prøvde familie kontoret og alt dette som vi alle har hørt om. De var tilogmed i samtale med en prest. Det har aldri hjulpet noe som helst noe! Ta kontakt med fastlegen hans og snakk med kanskje en advokat? Og viktig at du dokumenterer helst alt han sier og gjør. Trist å lese da det tross alt er barnefar. Tenk å på at hvis du finner deg en ny partner og han blir som pappa for deres barn så kan det klikke for dette mennesket, og han vil prøve å ødelegge samt legge dårlig samvittighet over på deg at du ikke ønsker han skal få ha med barnet å gjøre å bytta han ut for en annnen ‘’pappa’’ osv. ønsker deg lykke til ❤️ Anonymkode: b4390...94b 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #46 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres ut som den jevne barnefar det her. Burde nok valgt en annen til far. Anonymkode: 4584d...fdf Å ha null peiling, med behov for å slenge dritt.. Hvem som helst kan gå i psykose, sånn at du vet det. Anonymkode: 250f1...b59 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar #47 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville bare fortelle at dette skjedde meg i 10 års alderen fordi min Pappa hadde brukt så mye amfetamin og ikke sovet på flere uker/mnd, at han beskrev et drap han var vitne til og da i grove detaljer. Han påsto han hadde kamera i tennene og at meg og han hadde telepatiske evner så vi kunne kommunisere bare med å se på hverandre fordi vi hadde så nært far/datter forhold. Den gangen var han 35 år og nå er han 60. Han er tung narkoman. Min Mor var ikke streng nok mot han så jeg har enda kontakt den dag i dag med faren min, og det har vært TØFT!!! Mitt råd er og ikke ta et valg som blir sånn midt imellom fordi du skal være snill og fordi du ønsker mye godt. Ta et standpunkt om at han aldri får ha noe med gutten å gjøre hvis han ikke får behandling og blir frisk. Du og barnet kommer til å skjønne at dette bare er starten. Dere kommer til å få livet ødelagt. Min mamma prøvde familie kontoret og alt dette som vi alle har hørt om. De var tilogmed i samtale med en prest. Det har aldri hjulpet noe som helst noe! Ta kontakt med fastlegen hans og snakk med kanskje en advokat? Og viktig at du dokumenterer helst alt han sier og gjør. Trist å lese da det tross alt er barnefar. Tenk å på at hvis du finner deg en ny partner og han blir som pappa for deres barn så kan det klikke for dette mennesket, og han vil prøve å ødelegge samt legge dårlig samvittighet over på deg at du ikke ønsker han skal få ha med barnet å gjøre å bytta han ut for en annnen ‘’pappa’’ osv. ønsker deg lykke til ❤️ Anonymkode: b4390...94b Takk for dette! kan jeg spørre deg om du når du var barn, ønsket kontakt med han? Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #48 Skrevet 10. januar Ring politi og psykisk legevakt. Fastlege har som oftest ikke det som skal for å diagnostisere en psykose. Og de kan sende henvisning, men vanskelig å få tvangsinnlagt. Anbefaler politi og velferdssjekk. Legevakt ber deg nok om å få personen til å møte opp Anonymkode: 7564e...972 1 1
katties Skrevet 10. januar #49 Skrevet 10. januar Enten er han blitt gal og bør ikke ha barnet, og da kontakter man familievernkontor, barnevern og politi, eller så ønsker han ikke samvær med barnet, men heller ikke betale barnebidrag og tror at dette er en måte å komme unna på. I alle fall så skal man aldri sende barnet til noen som driver slik. Ta i alle fall kontakt med alle de nevnte og ta vare på alt av meldinger, skriv ting ned. 2
got2go Skrevet 10. januar #50 Skrevet 10. januar Jeg vil bare skyte inn én ting her; en mann som er i psykose er nok ikke i stand til å forstå begrepet besøksforbud. Bare så du har det i bakhodet. 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar #51 Skrevet 10. januar got2go skrev (25 minutter siden): Jeg vil bare skyte inn én ting her; en mann som er i psykose er nok ikke i stand til å forstå begrepet besøksforbud. Bare så du har det i bakhodet. Ja du sier noe der.. Men det er det jeg ikke forstår. Hvordan klarer han å ta seg sammen fremfor legen? Når han er åpenbart veldig syk ellers Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #52 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er det jeg har hatt i tankene, altså holde slusa åpen for å kunne holde et øye med sinnstilstanden hans, om han har planlagt noe eller lignende å samtidig for å kunne legge frem hvor ille det er, men problemet er at det har slitt meg ut. Å lese så mange grusomme meldinger hver dag, det må jeg innrømme tar på. Å har ikke klart å la være lese det heller av grunnene over (at jeg føler jeg må følge med for beskyttelse).. Anonymkode: 15faf...4d6 Det er selvsagt slitsomt. Det er derfor du trenger å møte fastlegen hans fysisk, det samme med politet. Du må få framlagt alt han sender til de, slik at de faktisk får se hvor ille det er. De tenker at du bare er hysterisk og overdriver når du skriver eller ringer inn til de og sier han sender så så mange meldinger og skriver ditt og datt. Kvinner blir alltid undervurdert!!! Du MÅ stå på krava. Besøks- og kontaktforbud må du kreve av politiet, og at fastlegen gjør noe for han er tydeligvis ikke ved sinne fulle fem. Det kan omså være en akutt sykdom hos han. Det er uansett ikke noe du kan leve med på sikt. I verste fall må du faktisk flytte til en ukjent adresse for han for å rømme om ingen instanser ønsker å ta tak i dette. Du må jo gjøre det som skal til for å beskytte barnet og deg. Han høres jo klinkokos ut. Du kan slå av alt av varslinger fra han, slik at du slipper å få varslingene og kan heller gå inn og lese det når du selv velger. Anonymkode: 606e0...0b0
AnonymBruker Skrevet 10. januar #53 Skrevet 10. januar katties skrev (45 minutter siden): Enten er han blitt gal og bør ikke ha barnet, og da kontakter man familievernkontor, barnevern og politi, eller så ønsker han ikke samvær med barnet, men heller ikke betale barnebidrag og tror at dette er en måte å komme unna på. I alle fall så skal man aldri sende barnet til noen som driver slik. Ta i alle fall kontakt med alle de nevnte og ta vare på alt av meldinger, skriv ting ned. Den var ny.. har du hørt om noe lignende før, siden du tenkte på det? Sykt isåfall. Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #54 Skrevet 10. januar Ta skjermbilder/eksporter alt, og anmeld det til politiet. Ikke ta kontakt med legen hans eller barnevernet før du har snakket med politiet. Anonymkode: b4a38...632 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #55 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er selvsagt slitsomt. Det er derfor du trenger å møte fastlegen hans fysisk, det samme med politet. Du må få framlagt alt han sender til de, slik at de faktisk får se hvor ille det er. De tenker at du bare er hysterisk og overdriver når du skriver eller ringer inn til de og sier han sender så så mange meldinger og skriver ditt og datt. Kvinner blir alltid undervurdert!!! Du MÅ stå på krava. Besøks- og kontaktforbud må du kreve av politiet, og at fastlegen gjør noe for han er tydeligvis ikke ved sinne fulle fem. Det kan omså være en akutt sykdom hos han. Det er uansett ikke noe du kan leve med på sikt. I verste fall må du faktisk flytte til en ukjent adresse for han for å rømme om ingen instanser ønsker å ta tak i dette. Du må jo gjøre det som skal til for å beskytte barnet og deg. Han høres jo klinkokos ut. Du kan slå av alt av varslinger fra han, slik at du slipper å få varslingene og kan heller gå inn og lese det når du selv velger. Anonymkode: 606e0...0b0 Sant. De kommer isåfall til å måtte bruke tre dager på å lese gjennom dette materialet..det er mye for å si det slik. Han sa igår at han skulle ta med barnet til en sekt for å vise henne hva kjærlighet er for noe å hun skulle aldri være redd. Halleluja. Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #56 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta skjermbilder/eksporter alt, og anmeld det til politiet. Ikke ta kontakt med legen hans eller barnevernet før du har snakket med politiet. Anonymkode: b4a38...632 Ok takk. Hvorfor politiet først? Av nysgjerrighet Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #57 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok takk. Hvorfor politiet først? Av nysgjerrighet Anonymkode: 15faf...4d6 Barnevernet og fastlege har ingen virkemidler i denne type sak. Politiet kan straffeforfølge og slikt. Og så er det veldig kjekt at politiet allerede er på banen før barnevernet skulle bli involvert. Anonymkode: b4a38...632 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #58 Skrevet 10. januar Men i alle dager. 1. Du ringer fastlegekontoret hans, kort beskriver og understreker at du er svært bekymret for hans mentale helse. Be om en time for å legge frem dokumentasjon. 2. Du ringer politiet, i vanlig åpningstid (ikke 112) og melder fra saklig om barnefar, mengden meldinger på alle plattformer og beskriver galskapen. Om det er riktig, så understreker du hvor lenge dette har pågått og at du ser en forverring over tid. Stå på til du blir tatt på alvor, helst bør du inn for en samtale slik at du får vist frem alt. 3. Du sørger for at barnet ikke har kontakt i det hele tatt 4. Du melder fra til familien hans om hans mentale tilstand. Enten vet de det eller så har han trukket seg unna og de ikke har innsikt i alvorlighetsgraden. Forhåpentligvis tar de over jobben med å få han innlagt. Målet er innleggelse, det er ganske åpenbart at han er i en psykose, og det kan utvikle seg til å bli faktisk farlig om han ikke får hjelp. Anonymkode: abc36...69b 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #59 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnevernet og fastlege har ingen virkemidler i denne type sak. Politiet kan straffeforfølge og slikt. Og så er det veldig kjekt at politiet allerede er på banen før barnevernet skulle bli involvert. Anonymkode: b4a38...632 Ok skjønner. Jeg skal avtale møte med politiet på mandag og legge frem. Men hvordan gjøre det? Forslag? Hvis jeg skal skrive det ut blir det enormt mange ark. Eventuelt må jeg levere mobilen min inn til de? Anonymkode: 15faf...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar #60 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Målet er innleggelse, det er ganske åpenbart at han er i en psykose, og det kan utvikle seg til å bli faktisk farlig om han ikke får hjelp. Anonymkode: abc36...69b Da tar man kontakt med politiet først, så beslutter de tvungen undersøkelse i samråd med lege. Anonymkode: b4a38...632 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå