AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:06 #1 Skrevet lørdag kl. 14:06 Hei. Jeg trenger noen gode råd. Barnefar har mistet det helt. Jeg snakker HELT. Han er virkelig på en annen planet og han krever samvær med barnet vårt. Han skal melde meg til politi, barnevern, familievernkontor ol. Han sender meg 200 meldinger PER DAG hvor han skjeller meg ut, snakker om romvesener, kjærlighet, hat og vold. Han sender meg bøker, bibelvers og e-poster lange som et vondt år. Jeg er utslitt av å forholde meg til dette, å skulle møte han på en forståelsesfull måte? Jeg har oppfordret han til å søke hjelp, forsøkt å svare kort på noe av det for at han ikke skal flippe enda mer men ingenting hjelper. Han har tralassert meg daglig i TRE MÅNEDER. Jeg blir gal jeg også snart. Er så innmari lei. Han har også brølt til barnet vårt i telefonen, å ikke nok med det, han har snakket til hen om… hold fast! … DRAP! Hva i alle dager gjør jeg her? Anonymkode: 15faf...4d6 4 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:10 Populært innlegg #2 Skrevet lørdag kl. 14:10 Melder bekymring yil fastlegen hans. Deretter kontakter du både fvk og politi og rådfører deg om hvordan du skal forholde deg til dette. Anonymkode: 5d4f9...e68 37 3 24
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:10 #3 Skrevet lørdag kl. 14:10 Hva mener du snakket om drap? Truet barnet? Eller selvmord? I første tilfelle ringer man politiet. Kan du kontakte hans familie? Anonymkode: 8349c...393 8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:10 #4 Skrevet lørdag kl. 14:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg trenger noen gode råd. Barnefar har mistet det helt. Jeg snakker HELT. Han er virkelig på en annen planet og han krever samvær med barnet vårt. Han skal melde meg til politi, barnevern, familievernkontor ol. Han sender meg 200 meldinger PER DAG hvor han skjeller meg ut, snakker om romvesener, kjærlighet, hat og vold. Han sender meg bøker, bibelvers og e-poster lange som et vondt år. Jeg er utslitt av å forholde meg til dette, å skulle møte han på en forståelsesfull måte? Jeg har oppfordret han til å søke hjelp, forsøkt å svare kort på noe av det for at han ikke skal flippe enda mer men ingenting hjelper. Han har tralassert meg daglig i TRE MÅNEDER. Jeg blir gal jeg også snart. Er så innmari lei. Han har også brølt til barnet vårt i telefonen, å ikke nok med det, han har snakket til hen om… hold fast! … DRAP! Hva i alle dager gjør jeg her? Anonymkode: 15faf...4d6 Du ringer fastlegen med en bekymringsmelding, du snakker med familien hans om bekymringene dine, du tar kontakt med en advokat, melder han til barnevernet (mtp bekymring for samvær) og så, aller viktigst, SKJERMER DU BARN FRA DETTE MENNESKET. Anonymkode: 6355d...284 20 1 18
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:12 #5 Skrevet lørdag kl. 14:12 Jeg anbefaler deg å ta kontakt med barnevernet. De kan gi deg råd i situasjonen. Jeg har fått hjelp av dem selv angående en far som ikke skjønte barnets beste. Anonymkode: d3467...b1f 10 1 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:13 #6 Skrevet lørdag kl. 14:13 Du må kontakte politiet. Han må få kontaktforbud. også bør du blokkere han. Anonymkode: 00b87...6d0 14 1 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:17 #7 Skrevet lørdag kl. 14:17 Du melder bekymring til både lege og politi. Anonymkode: 67bc6...e0b 7 1 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:17 #8 Skrevet lørdag kl. 14:17 Du kontakter barnevernet og politiet med en gang! Vis dem alle meldinger og meld bekymring til fastlegen hans. Pass på å ikke ta telefonen, slik at alt forblir skriftlig. Han har helt klart utviklet en diagnose her, men det er ikke ditt problem å skulle fikse. Vern barnet. Ta kontakt med bv og politi i dag og legen på mandag! Anonymkode: 250f1...b59 14 2 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:18 #9 Skrevet lørdag kl. 14:18 Husk å dokumenter. Om dette stemmer, kan du ta det helt med ro. Anonymkode: 81df8...931 11 1 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:19 #10 Skrevet lørdag kl. 14:19 Kontakt fastlege/ psykiatrilegevakten og meld d in bekymring. Meld gjerne til politiet og barnevernet også. Han er syk og trenger innleggelse/ medisiner. Kan være lurt å reise bort en stund med barna, bo hos slekt/ venner. Anonymkode: 4600f...c49 5 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:23 #11 Skrevet lørdag kl. 14:23 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva mener du snakket om drap? Truet barnet? Eller selvmord? I første tilfelle ringer man politiet. Kan du kontakte hans familie? Anonymkode: 8349c...393 Nei. Han har en forestilling om at han har drept noen å har derfor delt «hemmeligheten» med barnet. Anonymkode: 15faf...4d6 3 4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:25 #12 Skrevet lørdag kl. 14:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Han har en forestilling om at han har drept noen å har derfor delt «hemmeligheten» med barnet. Anonymkode: 15faf...4d6 Psykose. Du bør melde bekymring til fastlegen, rart du ikke har gjort det før. Anonymkode: 0ee82...c1f 28 1 11
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:26 #13 Skrevet lørdag kl. 14:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husk å dokumenter. Om dette stemmer, kan du ta det helt med ro. Anonymkode: 81df8...931 Ja jeg har alt svart på hvitt. Det er helt absurd. Tenk deg! 200 meldinger, daglig. Han kontakter meg også på alle medier (Snapchat, e-post, Messenger, WhatsApp). Det er liksom flere samtaler samtidig med «seg selv» siden jeg kun svarer på en brøkdel av det. Anonymkode: 15faf...4d6 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:26 #14 Skrevet lørdag kl. 14:26 Denne høres psykotisk ut. Jeg ville kontaktet politiet. Vis frem all dokumentasjon. Jeg ville også dratt et sted med barnet inntil noen har kontroll på denne mannen. Ikke bruk krefter på å involvere hans familie. Beskytt barnet og deg. Anonymkode: 5a3cb...474 8 1 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:26 #15 Skrevet lørdag kl. 14:26 Jeg syns det er hårreisende at du vet dette om eksmannen din og ikke har kontakt noen instanser i det hele tatt, men sitter på Kvinneguiden… Logg av internett - pass på ungene dine! Anonymkode: 6355d...284 11 1 14
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:26 #16 Skrevet lørdag kl. 14:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Psykose. Du bør melde bekymring til fastlegen, rart du ikke har gjort det før. Anonymkode: 0ee82...c1f Det har jeg gjort.. Det er mer råd rundt hva jeg skal gjøre for å skjerme meg selv og barnet. Jeg har gjort det jeg kan for å hjelpe han i dette Anonymkode: 15faf...4d6 3 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:27 #17 Skrevet lørdag kl. 14:27 Ikke slett meldinger,ta vare på alt. Anonymkode: 8cd28...3b6 4 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:34 #18 Skrevet lørdag kl. 14:34 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du ringer fastlegen med en bekymringsmelding, du snakker med familien hans om bekymringene dine, du tar kontakt med en advokat, melder han til barnevernet (mtp bekymring for samvær) og så, aller viktigst, SKJERMER DU BARN FRA DETTE MENNESKET. Anonymkode: 6355d...284 Dette. Drapstrusler (eller i vårt tilfelle, faktisk drapsforsøk) må du få meldt fra om og dokumentert med en gang. Det er veldig viktig å ha handlet på dette, for dette kommer garantert opp igjen på et punkt. Anonymkode: cf190...501 3 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:39 #19 Skrevet lørdag kl. 14:39 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette. Drapstrusler (eller i vårt tilfelle, faktisk drapsforsøk) må du få meldt fra om og dokumentert med en gang. Det er veldig viktig å ha handlet på dette, for dette kommer garantert opp igjen på et punkt. Anonymkode: cf190...501 Han har ikke gjort det altså. Han TROR han har gjort det. Jeg er sikker.. personen er langt fra død 🫣 Anonymkode: 15faf...4d6 3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:40 #20 Skrevet lørdag kl. 14:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har ikke gjort det altså. Han TROR han har gjort det. Jeg er sikker.. personen er langt fra død 🫣 Anonymkode: 15faf...4d6 Poenget er st mannen vet ikke forskjell på virkelighet og fantasi, er derfor potensielt ekstremt farlig. Anonymkode: 6355d...284 6 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå