AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Godt gift par i slutten av 40 årene. Jeg sliter med at vi i det daglige har for lite omtanke og nærhet for hverandre noe som ender opp i at vi har lite kos og nærhet og kommuniserer lite om annet enn akkurat hverdagslige gjøremål. Vi tar lite på hverandre. Det er akkurat som om vi kun kan gjøre dette når vi skal ha sex den ene gangen innimellom. jeg ønsker mer nærhet, forsøker ofte gi henne en dette sammen med komplimenter, men føler ofte hun trekker seg litt vekk. Det blir sjeldent gjengjeldet. Prøver jeg å ta det opp får jeg oftest til svar at hun er enig men vet ikke helt hvorfor det er slik, for deretter avslutte samtalen og få videre. I praksis har jeg gitt opp at vi skal få det annerledes. Jeg er avhengig av bekreftelser for å styrke selvtilliten. Denne bygges gradvis nedover på grunn av avvisninger. hvordab ville dere gått frem? Anonymkode: 59916...d9d
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Dette er ganske tungt å holde på med hvis det kun er ene parten som drar lasset. Jeg har vært både i din og hennes båt. Spør henne rett ut om hun synes forholdet er liv laga. For min del handlet det om at jeg var ferdig og ønsket ikke å gjøre dette med han. Jeg drømte om å gjøre det med andre men ikke han. Men småbarnslivet og stress ellers hadde kverket all lidenskap jeg en gang hadde for han. Det ble slutt og vi er begge glad for det. I tilfellet hvor jeg var i din båt viste det seg at min eks var ferdig med meg, og derfor ikke gadd gjøre noen innsats. Fikk høre av kompiser av han at han ikke turte ta steget selv og ventet på at jeg skulle gå lei og gjøre det slutt. Så snakk med henne. Har dere for ulike behov så er ikke forholdet liv laga uansett. Du kommer til å slite deg ut og det vil gå ut over selvfølelsen og alt hvis du fortsetter sånn som dette. Anonymkode: 6f902...66e 2
exictence Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Begynt med å gi hverandre kyss på kinnet når dere sier hade og hei. Smil til hverandre Berør hverandre på skulder, ta vekk håret på hverandre, berør hånden når dere går forbi hverandre. Komplimenter hverandre Bl flinkere til å spørre om du kan gjøre noe for den andre
Sparkling_Pink Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar Det å invitere til samtale… forslag kan være å si at du trenger å prate med henne om noe som er viktig for deg på et tidspunkt hvor alt viktig praktisk er ryddet unna og dere har klær på dere. Så er det å presentere tema, som her er nærhet, kos og kroppskontakt. Det er fornuftig å beskrive hvordan det fungerer i dag - altså hva dere gjør og så hvordan dette får deg til å føle. Og så hva du ønsker og trenger fra henne. Det bør og være slik at hun har noe konstruktivt å si om saken. Jeg for eksempel er glad i kos, men en kan ikke komme overraskende på meg med kroppskontakt. Hadde det vært meg, måtte du ha fått kontakt med meg først, og spurt med ord eller kropsgester om du kunne nærme deg, ventet på svar og så tatt fysisk på meg etter å ha fått samtykke. Det vil aldri bli i orden for meg å bli overraskende tatt på. 1
Strigiformes Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt gift par i slutten av 40 årene. Jeg sliter med at vi i det daglige har for lite omtanke og nærhet for hverandre noe som ender opp i at vi har lite kos og nærhet og kommuniserer lite om annet enn akkurat hverdagslige gjøremål. Vi tar lite på hverandre. Det er akkurat som om vi kun kan gjøre dette når vi skal ha sex den ene gangen innimellom. jeg ønsker mer nærhet, forsøker ofte gi henne en dette sammen med komplimenter, men føler ofte hun trekker seg litt vekk. Det blir sjeldent gjengjeldet. Prøver jeg å ta det opp får jeg oftest til svar at hun er enig men vet ikke helt hvorfor det er slik, for deretter avslutte samtalen og få videre. I praksis har jeg gitt opp at vi skal få det annerledes. Jeg er avhengig av bekreftelser for å styrke selvtilliten. Denne bygges gradvis nedover på grunn av avvisninger. hvordab ville dere gått frem? Anonymkode: 59916...d9d Hadde tenkt at dere må være villig til å jobbe for dette begge to ved kommunikasjon og terapi. Vil hun ikke det så må du nesten ta et oppgjør med deg selv. Er det slik du ønsker å leve resten av ditt liv? Hva gjør deg lykkelig? Livet er for kort til å være ulykkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar Jeg tenker at hennes manglende ønske om fysisk kontakt/kos/kjærtegn handler om at hun føler det mangler emosjonell nærhet. Dette henger veldig sammen. Hun trenger også bekreftelse, men kanskje ikke samme type bekreftelse som du. Her bør du fokusere på emosjonell nærhet. Altså å snakke sammen, komplimenter, vise takknemmelighet over det hun gjør, ønske om å være sammen, glede over å se henne igjen, fortelle det når du ser hvordan hun har det ("Nå har du jobbet lenge, sett deg å slapp av litt" eller " det ser ut som du gleder deg" eller "var det koselig å treffe Kari idag?") eller vis at du er interessert i hennes følelser ved å f.eks spør hva hun tenker/føler/synes om noe. Men timing er også viktig. Hun tenker sannsynligvis mye på både det som må gjøres i huset, handles, planlegges, barna osv. Dette må du også møte henne på og vise at du ser/bryr deg om dette også. Nytter ikke å initere dype samtaler mens hun er midt i husvasken eller driver med middagsplanlegging. Å gi henne komplimenter samtidig som du tar på henne fysisk har nok motsatt effekt. Når min mann gjør dette er det et veldig dårlig skjult forsøk på å få sex. Men hvis hun føler at du genuint bryr deg om henne, kommer nok mer kos/kjærtegn etter hvert. Anonymkode: 80e2a...de5 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Jeg kunne vært kona di. Etter mange år der mannen er null interessert i hvordan jeg faktisk har det, null interessert i mine meninger, og når jeg forsøker å ha en samtale så venter han bare på å få snakke selv, lytter ikke. Han mener selv han er en god lytter og når jeg forsøker å si at jeg ikke opplever det, så tar jeg feil (han tar aldri feil). Han har aldri bedt om unnskyldning for noe, verken til meg eller barna. Det er årevis siden jeg fikk et kompliment. Han ser ikke hva som må gjøres av husarbeid (eller han bryr seg ikke), og det meste med barns faller på meg (det tredje skiftet). Grunnen til at jeg ikke går er at han er en god far og jeg vil ikke at barna skal måtte ha to hjem. Anonymkode: 814f4...a21 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg kunne vært kona di. Etter mange år der mannen er null interessert i hvordan jeg faktisk har det, null interessert i mine meninger, og når jeg forsøker å ha en samtale så venter han bare på å få snakke selv, lytter ikke. Han mener selv han er en god lytter og når jeg forsøker å si at jeg ikke opplever det, så tar jeg feil (han tar aldri feil). Han har aldri bedt om unnskyldning for noe, verken til meg eller barna. Det er årevis siden jeg fikk et kompliment. Han ser ikke hva som må gjøres av husarbeid (eller han bryr seg ikke), og det meste med barns faller på meg (det tredje skiftet). Grunnen til at jeg ikke går er at han er en god far og jeg vil ikke at barna skal måtte ha to hjem. Anonymkode: 814f4...a21 Lignende opplevelse her også. Jeg var blitt en del av interiøret og alt som kom ut av munnen min var enten mas eller ubrukelig informasjon. Men de gangene han havnet i "uføret" pga han ikke hadde hørt etter denne ubrukelige informasjonen, fikk jeg kjeft fordi jeg ikke hadde gitt beskjed og hadde gjort at han skjemte seg ut. Jeg fikk mye oppmerksomhet og komplimenter fra alle andre, aldri fra han. Som gjorde at jeg tok til meg den oppmerksomheten og hadde meg på si. Tilpass åt mannen. Vi er skilt nå, men til hans store undring, for han skjønner fortsatt ikke hva han gjorde "galt". Og,nei jeg er ikke feilfri heller, men jeg ga og ga til denne utakknemlige mannen og ble behandlet som en dørmatte tilbake. Good fucking riddance👏🏻 Bitter kanskje, men det er fordi jeg brukte mine beste år med dette vesenet. Anonymkode: 5bcb6...860 3
AprilLudgate Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Print ut denne plakaten fra Bufetat og si du vil dere skal prøve å fokusere på minst en av disse tingene 3 gg i uka. Og at dette skal gjøres over 3 mnd. Om det fortsatt virker som en stor bøyg - noe man egentlig ikke har lyst til, så ønsker du at dere tar kontakt med samlivsterapeut. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Grunnen til at jeg ikke går er at han er en god far og jeg vil ikke at barna skal måtte ha to hjem. Klassisk, og dårlig unnskyldning. Anonymkode: 2b3f3...1d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2026 den 15.28): Klassisk, og dårlig unnskyldning. Anonymkode: 2b3f3...1d3 Nei Anonymkode: ffb42...887
Soft mann Skrevet 12. januar #12 Skrevet 12. januar exictence skrev (På 10.1.2026 den 11.16): Begynt med å gi hverandre kyss på kinnet når dere sier hade og hei. Smil til hverandre Berør hverandre på skulder, ta vekk håret på hverandre, berør hånden når dere går forbi hverandre. Komplimenter hverandre Bl flinkere til å spørre om du kan gjøre noe for den andre Dette var det vi fekk beskjed om når vi søkte hjelp, både første, andre og tredje gangen. Men min x ville ikke prøve, selv om hun var enig på terapitimen. ende med skilsmisse for vår del
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 10.57): Jeg er avhengig av bekreftelser for å styrke selvtilliten. Anonymkode: 59916...d9d Du bør finne hjelp til å hjelpe deg selv. Anonymkode: 912f6...d1f
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Skrevet 12. januar Gjennom dagen må du prøve å komme inn på henne følelsesmessig. Spør hvordan hun har det. Spør hvordan hun føler seg. Spør hvordan hun sov. Osv.. Når dere har samtaler om sex eller annet viktig, spør hva hun tenker om det. Spør hva hun føler når du sier "sånn og sånn.." Jeg har en mann som er god på dette, og det fører til mye fint i forholdet. Ta på henne uten å legg opp til noe mer. Fortell henne noe om henne som du liker og finner tiltrekkende, Hennes hår, rumpeform, armer,.. hva det enn er Anonymkode: c57dc...dad
AnonymBruker Skrevet 13. januar #15 Skrevet 13. januar Ta ut søpla, pass unger, lytt til hva hun ber deg om og gjør det. Uansett om du synes det er idiotisk å tørke bordet så ofte eller å male kjøkkenet. Det er enten store irritasjoner for henne (les sexbrems) eller symboler på at hun føler seg sviktet og urettferdig behandlet (sexbrems). Vask deg, pynt deg, klipp deg og kle deg. Anonymkode: 07f6a...edb 1
Mardina Skrevet 13. januar #16 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei Anonymkode: ffb42...887 Jo
AnonymBruker Skrevet 13. januar #17 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 10.57): Godt gift par i slutten av 40 årene. Jeg sliter med at vi i det daglige har for lite omtanke og nærhet for hverandre noe som ender opp i at vi har lite kos og nærhet og kommuniserer lite om annet enn akkurat hverdagslige gjøremål. Vi tar lite på hverandre. Det er akkurat som om vi kun kan gjøre dette når vi skal ha sex den ene gangen innimellom. jeg ønsker mer nærhet, forsøker ofte gi henne en dette sammen med komplimenter, men føler ofte hun trekker seg litt vekk. Det blir sjeldent gjengjeldet. Prøver jeg å ta det opp får jeg oftest til svar at hun er enig men vet ikke helt hvorfor det er slik, for deretter avslutte samtalen og få videre. I praksis har jeg gitt opp at vi skal få det annerledes. Jeg er avhengig av bekreftelser for å styrke selvtilliten. Denne bygges gradvis nedover på grunn av avvisninger. hvordab ville dere gått frem? Anonymkode: 59916...d9d Ville latt henne være. Hvis dere ikke har for vane å kysse eller klemme hverandre i hverdagen eller kose og stryke på hverandre i sofaen, så er det sikkert ikke hun vil det nå. Kjenner meg litt igjen når mannen ville gi meg en klem (med baktanke om sex selvfølgelig) så ble jeg helt uvel. Fordi jeg visste hva han ville og det var ikke det jeg ville. Jeg ville at han så meg, hørte meg, ga meg omsorg og støtte. Jeg tenker du må la henne komme til deg. Viss hun savner nærhet og intimitet (som hun har sagt seg enig i), så vil hun kanskje våkne viss du er mindre på. Om det ikke virker, så ta den klassiske at du har behov og vil ikke hun være med på det, så får dere åpne forholdet. Eller så får hun si hva som er problemet og gjøre noe med det. Eller dere sammen gjør noe med det. Og ikke noe bullshit. Gå i parterapi og er enige der for å være uenige hjemme fungerer ikke. Nå sitter dere på hvert deres nes og savner ting i forholdet, du nærhet og sex, hun kanskje omsorg og sex. Anonymkode: 5bcb6...860 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 10.57): Jeg er avhengig av bekreftelser for å styrke selvtilliten. Du bør jobbe litt med deg selv ang dette. Anonymkode: a943d...7e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå