AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Jeg la merke til små brune prikker bak øret, noen som vet hva det kan være? Spoiler Anonymkode: 9c9d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Masse tette porer/blackheads. Hadde gått til hudpleier el. lignende. Anonymkode: 137d1...b5f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Kan se ut som noen tette porer? Om du tar en real hårvask og gnir godt med sjampo og så skrubber med en ansiktsskrubb se hva som skjer? Eller pilk ut gugga om du liker å klemme sånt 😁 Anonymkode: 5be4c...225
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Masse tette porer/blackheads. Hadde gått til hudpleier el. lignende. Anonymkode: 137d1...b5f Men hvordan kan det komme så mye på ett område? Anonymkode: 9c9d7...b8d
Million Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvordan kan det komme så mye på ett område? Anonymkode: 9c9d7...b8d Det er porer i huden som er tettet av talg, rett og slett. Talget blir svart i kontakt med oksygen, derfor er de svarte på den delen som er øverst i huden. Noen ganger blir det bare mange på ett område, helt tilfeldig. Du vil ikke klare og komme til skikkelig på egenhånd og få klemt de ut, siden de sitter bak øret, så jeg ville gått til en hudpleier for å få det gjort. Det var ganske mange, så jeg ville fått dem fjernet. De kan kanskje komme tilbake senere da, når tomrommet etter de utskviste hudormene fylles opp på nytt med ny talg/hudfett... Endret 10. januar av Million 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hvordan kan det komme så mye på ett område? Anonymkode: 9c9d7...b8d Mye skitt, svette og hudoljer over tid. Noen får lettere tette porer enn andre. Anonymkode: 137d1...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men hvordan kan det komme så mye på ett område? Anonymkode: 9c9d7...b8d Det så litt oljete ut der (mener ingenting vondt med det) - holde området tørt og rent er nok en fordel Anonymkode: 5be4c...225
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar Omg kom hit så kan jeg klemme de ut ut pimple popper style!! 😍 Anonymkode: 300d5...0eb 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Million skrev (2 timer siden): Det er porer i huden som er tettet av talg, rett og slett. Talget blir svart i kontakt med oksygen, derfor er de svarte på den delen som er øverst i huden. Noen ganger blir det bare mange på ett område, helt tilfeldig. Du vil ikke klare og komme til skikkelig på egenhånd og få klemt de ut, siden de sitter bak øret, så jeg ville gått til en hudpleier for å få det gjort. Det var ganske mange, så jeg ville fått dem fjernet. De kan kanskje komme tilbake senere da, når tomrommet etter de utskviste hudormene fylles opp på nytt med ny talg/hudfett... Er det farlig eller utrygt å ha så mange tette porer over lengre tid? AnonymBruker skrev (1 time siden): Det så litt oljete ut der (mener ingenting vondt med det) - holde området tørt og rent er nok en fordel Anonymkode: 5be4c...225 Jeg bruker eksemkrem på det området så kanskje derfor? Jeg klødde bak ørene veldig mye før jeg begynte med kremen. Anonymkode: 9c9d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar Jeg klemmer dem gjerne ut for deg🫣 Diggeste stedet å klemme ut hudormer. Anonymkode: 2a0c2...92a 2
Pawn Hearts Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar Jeg klikket meg inn i håp om at TS hadde en rev bak øret – men så var det bare orm. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Million skrev (7 timer siden): Er det farlig eller utrygt å ha så mange tette porer over lengre tid? Nei, dette er bare et kosmetisk problem Anonymkode: 2d5fb...49b
AnonymBruker Skrevet 10. januar #13 Skrevet 10. januar Pawn Hearts skrev (3 timer siden): Jeg klikket meg inn i håp om at TS hadde en rev bak øret – men så var det bare orm. Rev bak øret? Usikker om det er orm, er jo ikke svart Anonymkode: 9c9d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Skrevet 10. januar Rester etter gjeller Noen få av dem ennå. Anonymkode: 7ef87...fbd
Pawn Hearts Skrevet 10. januar #15 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Rev bak øret? Usikker om det er orm, er jo ikke svart Anonymkode: 9c9d7...b8d Har du aldri hørt uttrykket? Da kan du lære noe nytt i dag: https://sprakradet.no/spraksporsmal-og-svar/rev-bak-oret/
Million Skrevet 10. januar #16 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det farlig eller utrygt å ha så mange tette porer over lengre tid? Jeg bruker eksemkrem på det området så kanskje derfor? Jeg klødde bak ørene veldig mye før jeg begynte med kremen. Anonymkode: 9c9d7...b8d Nei, det er ikke farlig med hudormer, men det kan virke litt udelikat. Det er som nevnt talg i porene som tettes igjen. Og de svarte prikkene er talgens topp som er utsatt for oksygen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar #17 Skrevet 10. januar Million skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke farlig med hudormer, men det kan virke litt udelikat. Det er som nevnt talg i porene som tettes igjen. Og de svarte prikkene er talgens topp som er utsatt for oksygen. Bare synes det er rart at mine er brune og ikke svarte Anonymkode: 9c9d7...b8d
Million Skrevet 10. januar #18 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare synes det er rart at mine er brune og ikke svarte Anonymkode: 9c9d7...b8d Ja, mørke da. De blir mørke i kontakt med oksygen. Det er uansett ikke et farlig "problem", de er bare ansett for å være litt udelikate å se på. Ikke noe farlig, ikke i det hele tatt. Så den delen kan du ta med ro.
AnonymBruker Skrevet 10. januar #19 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Bare synes det er rart at mine er brune og ikke svarte Anonymkode: 9c9d7...b8d Dette er blackheads/hudormer ja! Her er det bare å begynne å poppe. Hvis du ønsker kan du gå til hudlege først og få kremer/medisiner for å forsøke å forhindre det videre. Og så klemmer du ut all sjiten (det er gøy), og fortsetter behandling foreskrevet av lege. Disse er så store og poppeklare at det er ikke vits i å prøve å smøre de vekk/bruke antibiotika osv. Det må du heller gjøre for å forebygge etter at du har klemt ut de du har. Helt vanlig å finne mye rart bak øret, det er tydeligvis et sted man produserer en del talg. Husk å vaske å tørke deg godt bak ørene når du dusjer. Anonymkode: 2d285...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #20 Skrevet 10. januar Vil tro det er hudormer ja, som kommer av tette porer pga. av overflødig olje osv. Jeg legger også merke på bildet at du ser svett ut/håret ser veldig oljete ut, så jeg vil tro de tingene henger sammen. Svetter du mye/vasker håret sjeldent? Om svaret er ja på en av delen ville jeg begynt der med å dusje oftere så du ikke samler opp så masse som kan tette porene. Anonymkode: 24878...90c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå