Anonym941 Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Er det noen som kan tipse meg om noen gode hudpleie produkter + foundation jeg kan bruke for at huden min skal se «fuktig» ut og at sminken ikke legger seg i rynkene under øynene mine? Gjerne noe litt rimelig da jeg ikke har så god råd tusen takk
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Skrevet 9. januar Bruk mindre sminke. Pudder foundation fra By terry som inneholder hyaluronsyre. Koreanske hudpleieprodukter. Setting spray fra Urban decay. Fukter også huden litt. Bruk gode ansiktsmasker. Anonymkode: 9da8a...6f9 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Skrevet 9. januar Smør ansiktet med fuktighetskrem først. Ikke typ RETT før, for da blir det kliss. Jeg pleier å smøre ansiktet med én gang jeg står opp, og så sminker jeg meg etter dusj, mat etc. Anonymkode: 525ff...d66
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Skrevet 9. januar Ikke bruk sminke rett under øynene. Bruk mye fuktighet. Se på videoer på nett som viser å sminke "eldre" eller når man har rynker. Anonymkode: c869b...b56
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Skrevet 9. januar Først sparkel for å jevne ut flatene, så en god grunning. Etterpå så kan du male med hva du vil 😊 Anonymkode: 44f32...ffe 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Skrevet 9. januar Skinprep blir å gjøre mye mer for deg enn noe sminke eller primer blir å gjøre. Og det kommer jo litt an på hvilken hudtype du har. Jeg har både fuktfattig og fettfattig hud, så min rutine blir nok ikke å passe for så mange. Men generelt sett vil jeg si at noe eksfolierende og et fuktserum kommer du langt med. Primer er også fint, men påføringsteknikk er også viktig. Mange bruker mye pudder for at det ikke skal samle seg i rynker, men personlig synes jeg man da lett kan se tørr ut som da fremhever rynkene. Så mitt råd der er å bruke så lite produkt som overhodet mulig. Anonymkode: baac7...65f 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Skrevet 9. januar Fuktighet og mindre dekkende sminke. Jeg tar på fuktighetskrem og CC krem rett etterpå. Det gjør holdbarheten kortere, men foundation på tørr hud etter 40 ser ikke ut. I dagslys Anonymkode: d58f6...b3a 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Dropp sminken. Har du rynker er nok ikke hudkvaliteten heller noe særlig, og en slik hud vil aldri se bra ut sminket. Hvilken hudpleierutine har du? Anbefaler regelmessig microneedling, det øker både kollagen og elastisitet, og kan også dempe rynker litt. Anonymkode: 12156...c82 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fuktighet og mindre dekkende sminke. Jeg tar på fuktighetskrem og CC krem rett etterpå. Det gjør holdbarheten kortere, men foundation på tørr hud etter 40 ser ikke ut. I dagslys Anonymkode: d58f6...b3a Jeg er enig i dette. De som sier primer og foundation er neppe over 40 år. Jeg bruker hudpleieprodukter som gir god fukt og en farget dagkrem (BB/CC) - men ikke under øynene. Jeg må heller fokusere på god hudpleie enn å prøve å dekke over, for det blir virkelig ikke pent lenger. Anonymkode: dd35d...c40 2
Roci Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar Anonym941 skrev (17 timer siden): Er det noen som kan tipse meg om noen gode hudpleie produkter + foundation jeg kan bruke for at huden min skal se «fuktig» ut og at sminken ikke legger seg i rynkene under øynene mine? Gjerne noe litt rimelig da jeg ikke har så god råd tusen takk Vet du omtrent hvilken hudtype du har, TS? Det finnes mye bra hudpleie til en rimelig pris, men du får best resultat dersom du bruker produkter som passer til hudtypen din😊
AprilLudgate Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar Jeg ville droppet foundation og gått for en skintint. For eksempel Loreal sin skintint. Har ikke prøvd Elf soft glam concealer selv enda, men denne skal visst være fin også for moden hud. Så er to ting viktig: Godt preppet hud (hva bruker du nå?) Og la sminken sitte i noen minutter - for du smiler godt også med øynene og går over med en liten børste eller qtips der du ser det har creaset. Om du ila dagen merker at denne basen gir for mye glans kan du neste dag ta litt settingspray (mange gode rimelige) på en liten kost og sette concealeren med dette istedetfor pudder. Maybelline fit me setting pudder og One Size (denne selges bare på svenske sephora på nett) får ganske gode omtaler. Om basen ser litt tørr ut må du tilsette mer fukt og fett i hudpleien og droppe pudderet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 23.23): Bruk mindre sminke. Pudder foundation fra By terry som inneholder hyaluronsyre. Koreanske hudpleieprodukter. Setting spray fra Urban decay. Fukter også huden litt. Bruk gode ansiktsmasker. Anonymkode: 9da8a...6f9 Urban Decay fukter ikke. En en settingspray som fukter er Fix+ fra Mac. Fuktfattig hud må få fukt, så fukt godt, spesielt om natten. Det hjelper dårlig med primer om du ikke bruker produkter som fukter huden. Cicaplast fra La Roche Posay er det eneste som funker for meg når huden er tørr og irritert. Anonymkode: bf464...f76
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Skrevet 12. januar AprilLudgate skrev (På 10.1.2026 den 21.06): Jeg ville droppet foundation og gått for en skintint. For eksempel Loreal sin skintint. Har ikke prøvd Elf soft glam concealer selv enda, men denne skal visst være fin også for moden hud. Mener du denne? https://www.vita.no/loreal-paris/science-at-heart/loreal-paris-true-match-nude-plumping-tinted-serum Eller hvilket produkt mente du fra L`oreal? Anonymkode: 78a57...288
AprilLudgate Skrevet 12. januar #15 Skrevet 12. januar (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Mener du denne? https://www.vita.no/loreal-paris/science-at-heart/loreal-paris-true-match-nude-plumping-tinted-serum Eller hvilket produkt mente du fra L`oreal? Anonymkode: 78a57...288 Jepp, den. Jeg må blande to lyseste og nest lyseste fordi midt imellom (må omtrent alltid det med andre og). Så om du kan swatche den i butikk er det greit Apropos MAC fix+ så er den absolutt ikke noe å rope hurra for mtp fukt synes jeg. Jeg velger heller fuktet nok base. Endret 12. januar av AprilLudgate 1
Thyra Skrevet 12. januar #16 Skrevet 12. januar Anonym941 skrev (På 9.1.2026 den 23.15): Er det noen som kan tipse meg om noen gode hudpleie produkter + foundation jeg kan bruke for at huden min skal se «fuktig» ut og at sminken ikke legger seg i rynkene under øynene mine? Gjerne noe litt rimelig da jeg ikke har så god råd tusen takk Kanskje ikke helt det du spør om, men jeg ville droppet sminke under øynene.
Roci Skrevet 13. januar #17 Skrevet 13. januar Anonym941 skrev (På 9.1.2026 den 23.15): Er det noen som kan tipse meg om noen gode hudpleie produkter + foundation jeg kan bruke for at huden min skal se «fuktig» ut og at sminken ikke legger seg i rynkene under øynene mine? Gjerne noe litt rimelig da jeg ikke har så god råd tusen takk Jeg tenker at et fuktserum for ekstra fukt og en god krem er en god start. Dette serumet gir godt med fukt, "plumper" huden, inneholder flere gode og pleiende ingredienser og kan også brukes under øynene. Et par gode budsjettkjøp er f.eks. Pure & Care Collagen Serum (fås kjøpt hos Normal, men ikke la det skremme deg, dette er danskproduserte produkter med gode ingredienser) eller Q + A Collagen Booster Serum. Kollagen i hudpleie er en svært god humektant, dvs. at den binder fukt til hudens overflate og skaper en slags fuktgivene "hinne" som gjør at huden framstår glattere fordi den blir "fylt" med fukt. I tillegg til serum kan du forsøke en fuktighetskrem som forsegler fukten i serumet, f.eks. Q +A Collagen Face Cream. Om du ønsker en litt lettere krem, er CeraVe Facial Moisturizing Lotion et godt alternativ. Avene Hydrance Light er også god, men litt dyrere. Alle serumene og kremene jeg har foreslått, kan brukes under øynene, men jeg er i grunnen enig med @Thyra at du kan forsøke å droppe sminke under øynene, det er vanskelig å unngå at den setter seg i rynkene hvis man ikke er veldig god på teknikk. Du kan forsøke en concealer spesielt beregnet for partiet under øynene, men de beste koster litt 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Skrevet 13. januar Linken til serumet virker ikke Roci, kan du være snill å legge inn ny eller skrive navnet på den? 😊 Anonymkode: 5a783...ca9
Roci Skrevet 13. januar #19 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Linken til serumet virker ikke Roci, kan du være snill å legge inn ny eller skrive navnet på den? 😊 Anonymkode: 5a783...ca9 Uff, beklager! Her er korrekt link: Medicube PDRN Pink Peptide Serum 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Skrevet 13. januar https://www.apotera.no/garnier-skinactive-bb-cream-classic-light-50-ml?_gl=1*cdyvs8*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAiA95fLBhBPEiwATXUsxIbae-8U_YxJ0B7J2o6oUyKBUejaRWmLulB9IqD7yOfXkVPlY8ExqhoCndgQAvD_BwE&gbraid=0AAAAACOHb9HlJiHI0uY-dfYg-Y0-dESac De har den i light, medium osv. Vanlig norsk blek hud på vinteren er som regel light. Solkrem, utjevning av farge og fuktighet i ett. Legger seg ikke i rynkene om du bruker et tynt lag og smører den utover som en fuktighetskrem. Denne holder i 2 måneder + så verdt pengene. Jeg tar også litt nedover halsen slik at det ikke blir noe skille. Anonymkode: e38cd...ce2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå