AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Dette kan høres veldig rart ut men jeg trenger tips til hvordan flørte med min kone, da hun har etterspurt det. Det jeg synes er vanskelig er at jeg ikke lenger klarer å flørte med min kone. Din første tanke er sikkert "har du ikke sosial intelligens, klarer du ikke å flørte med din egen kone", Mitt problem er at vi har fått en så annerledes relasjon etter vi fikk 2 tette barn de siste 4 årene at den flørtingen som var naturlig før barn ikke lengre er mulig. (Vi har to barn i barnehagealder) Eksempelvis har min kone uttrykt at hun ikke vil at jeg skal flørte ved å: Fysisk berøre henne, også på ikke seksuelle måter som på armen eller ryggen. Det gjelder også klemming, sitte inntil i sofaen, massasje, fysisk tulle med å kile eller "lekeslåss". Kommentarer som har noen som helst seksuell undertone. Heller ikke lov å insinuere. De samme reglene gjelder for meldinger og telefonsamtaler. Egentlig alt som har noe med seksualitet er ikke lov. Kyssing. Min kone er ikke så glad i å kysse Den andre tanken deres vil da sikkert vært hvorfor spør du ikke bare henne om hvordan hun vil bli flørtet med. Men det har jeg og da sa hun at det ødelegger alt hvis hun må fortelle meg hva jeg skal gjøre. Så hun ville ikke si noe eller gi tips. Det jeg gjør er å kjøpe blomster og gaver regelmessig. Jeg forsøker å gjøre tjenester for henne slik som å hente ting til henne og generelt gjøre hyggelige gester når vi er sammen på kveldstid. Jeg forteller henne regelmessig at hun er vakker, en utrolig bra kone og mor. Jeg prøver å tulle og le meg henne, og det gjør vi mye. Men med restriksjonene hun har pålagt føler jeg mer at jeg "kødder med en kompis" enn at vi flørter. Jeg har også sagt dette til henne, og da sier hun at det ikke er hennes problem og at jeg må finne løsninger. Jeg tar derfor imot råd og tips om hvordan å flørte med åpne armer Anonymkode: 75f38...44f 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Skrevet 9. januar Stikk ut og kom tilbake som innbruddstyv etter hun har lagt seg. No mercy. Anonymkode: 44f34...9fb 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stikk ut og kom tilbake som innbruddstyv etter hun har lagt seg. No mercy. Anonymkode: 44f34...9fb ? Anonymkode: 75f38...44f
AprilLudgate Skrevet 9. januar #4 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette kan høres veldig rart ut men jeg trenger tips til hvordan flørte med min kone, da hun har etterspurt det. Det jeg synes er vanskelig er at jeg ikke lenger klarer å flørte med min kone. Din første tanke er sikkert "har du ikke sosial intelligens, klarer du ikke å flørte med din egen kone", Mitt problem er at vi har fått en så annerledes relasjon etter vi fikk 2 tette barn de siste 4 årene at den flørtingen som var naturlig før barn ikke lengre er mulig. (Vi har to barn i barnehagealder) Eksempelvis har min kone uttrykt at hun ikke vil at jeg skal flørte ved å: Fysisk berøre henne, også på ikke seksuelle måter som på armen eller ryggen. Det gjelder også klemming, sitte inntil i sofaen, massasje, fysisk tulle med å kile eller "lekeslåss". Kommentarer som har noen som helst seksuell undertone. Heller ikke lov å insinuere. De samme reglene gjelder for meldinger og telefonsamtaler. Egentlig alt som har noe med seksualitet er ikke lov. Kyssing. Min kone er ikke så glad i å kysse Den andre tanken deres vil da sikkert vært hvorfor spør du ikke bare henne om hvordan hun vil bli flørtet med. Men det har jeg og da sa hun at det ødelegger alt hvis hun må fortelle meg hva jeg skal gjøre. Så hun ville ikke si noe eller gi tips. Det jeg gjør er å kjøpe blomster og gaver regelmessig. Jeg forsøker å gjøre tjenester for henne slik som å hente ting til henne og generelt gjøre hyggelige gester når vi er sammen på kveldstid. Jeg forteller henne regelmessig at hun er vakker, en utrolig bra kone og mor. Jeg prøver å tulle og le meg henne, og det gjør vi mye. Men med restriksjonene hun har pålagt føler jeg mer at jeg "kødder med en kompis" enn at vi flørter. Jeg har også sagt dette til henne, og da sier hun at det ikke er hennes problem og at jeg må finne løsninger. Jeg tar derfor imot råd og tips om hvordan å flørte med åpne armer Anonymkode: 75f38...44f Oj….. Jeg tror jeg hadde tatt en tur til parterapeut jeg? Er det en grunn til at hun er så restriktiv på ALL fysisk berøring selv ikke seksuell -men heller ikke forteller hva hennes kjærligjetsspråk er? 6 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Skrevet 9. januar AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Oj….. Jeg tror jeg hadde tatt en tur til parterapeut jeg? Er det en grunn til at hun er så restriktiv på ALL fysisk berøring selv ikke seksuell -men heller ikke forteller hva hennes kjærligjetsspråk er? Jeg kan høre men jeg tror ikke hun er åpen for parterapi. Jeg tror hun er "touched out" på fysisk kontakt fra barna. Jeg prøver i størst grad å avlaste henne så mye jeg klarer. Tar barna på tur så hun får hvile alene hjemme, tar de om morgenen i helger så hun får sove lenge. Jeg prøver ofte på dagtid å oppmuntre henne til å ta seg en time alene med et bad, legge seg på soverommet og scrolle eller trene. Men foreløpig har det ikke blitt noe endring. Jeg prøver aktivt å ta mest mulig husarbeid og sånt men usikker på hvordan fordelingen er prosentmessig Jeg presser heller ikke på sex. Vi har ikke hatt sex siden yngstemann ble født for litt over 1 år siden, men jeg har lagt det helt bort så hun ikke skal føle noe press. Har ikke initiert en gang, Jeg tror hennes kjærligshetsspråk er gaver og tjenester. Men jeg føler at jeg gjør dette og likevel får beskjed om at jeg ikke flørter bra nok Anonymkode: 75f38...44f 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Skrevet 9. januar Oj. Du er en tålmodig mann. Hun ber om noe komplekst, uten å forklare så veldig mye mer enn det. Jeg ville også bedt om parterapi. Det hører jo ut som om hun overhodet ikke vil ha flørting i det hele tatt, ut ifra "reglene" hun sette for spillet. Anonymkode: dd913...0a0 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Skrevet 9. januar Tror jeg heller hadde satset på å flørte med en annen kvinne Anonymkode: c0df9...e5e 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror jeg heller hadde satset på å flørte med en annen kvinne Anonymkode: c0df9...e5e Det er helt uaktuelt Anonymkode: 75f38...44f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Skrevet 9. januar Jeg ville tatt en prat om kjærlighetsspråk, det finnes tester tilgjengelig på nett og snakket om hvordan dere scorer på dette. Det kan være veldig bevisstgjørende på hva den andre setter pris på. Det er veldig lett å gjøre noe mot andre som man selv ville blitt glad for, uten at det nødvendigvis gir glede til den andre. For min del blir jeg feks veldig glad for blomster, men da må det vise at mannen min vet hvilke blomster jeg liker. Kjøper han noe jeg ikke syns er fint blir det sårt fordi han ikke kjenner meg slik jeg håper på (dvs dette er et sårt punkt hos meg fordi han i så mange situasjoner har misforstått mine behov, og veldig sjelden vet hva jeg liker.) Flørting krever overskudd og raushet. En partner som er sliten, kanskje litt småirriitert på partner og med "tom saldo" på kjærlighetskontoen er jo på ingen måte klar for flørt. Har dere gamle sår så må du reparere og vise at du mener alvor å å få hennes tillit tilbake. En glad og uthvilt partner derimot er jo mye enklere å flørte med, hva kan dere gjøre for at dere begge er der? Anonymkode: 89443...42d 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg ville tatt en prat om kjærlighetsspråk, det finnes tester tilgjengelig på nett og snakket om hvordan dere scorer på dette. Det kan være veldig bevisstgjørende på hva den andre setter pris på. Det er veldig lett å gjøre noe mot andre som man selv ville blitt glad for, uten at det nødvendigvis gir glede til den andre. For min del blir jeg feks veldig glad for blomster, men da må det vise at mannen min vet hvilke blomster jeg liker. Kjøper han noe jeg ikke syns er fint blir det sårt fordi han ikke kjenner meg slik jeg håper på (dvs dette er et sårt punkt hos meg fordi han i så mange situasjoner har misforstått mine behov, og veldig sjelden vet hva jeg liker.) Flørting krever overskudd og raushet. En partner som er sliten, kanskje litt småirriitert på partner og med "tom saldo" på kjærlighetskontoen er jo på ingen måte klar for flørt. Har dere gamle sår så må du reparere og vise at du mener alvor å å få hennes tillit tilbake. En glad og uthvilt partner derimot er jo mye enklere å flørte med, hva kan dere gjøre for at dere begge er der? Anonymkode: 89443...42d Dette handler ikke om kjærlighetsspråk eller slikt. Det handler om at hun har meldt seg ut av foholdet, og prøver å skylde på mannen og skal ha ham til å fikse det. All flørting er basert på en seksuell undertone, det er jo selve definisjonen, og når hun ikke vil det skal være en sekusell undertone i noe som helst kan han heller ikke "flørte" med henne. TS, finn deg ei elskerinne eller dump kona og start på nytt. Anonymkode: 76c33...fbb 4 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Skrevet 9. januar Flørte for meg inneholder alltid en seksuell tone. Å vise at man elsker noen er ikke nødvendigvis selsuellt, men en flørt er for meg alltid en viss grad seksuell. Så jeg har ingen tips til deg annet enn det du gjør med blomster, tjenester eller feks ta henne med på "dates" Skaff barnevakt, gå på kino, prøv å klare å møte hverandre til lunsj en vanlig hverdag på en god kafe, sørg for st hun får tid for seg selv. Send henne ut på shopping og middag alene en ettermiddag eller lørdag mens du tar ungene, tapp henne et bad osv. Men for meg er ikke dette flørting - det er å vise kjærlighet. Anonymkode: d5fc1...d28 3 4
AprilLudgate Skrevet 9. januar #12 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kan høre men jeg tror ikke hun er åpen for parterapi. Jeg tror hun er "touched out" på fysisk kontakt fra barna. Jeg prøver i størst grad å avlaste henne så mye jeg klarer. Tar barna på tur så hun får hvile alene hjemme, tar de om morgenen i helger så hun får sove lenge. Jeg prøver ofte på dagtid å oppmuntre henne til å ta seg en time alene med et bad, legge seg på soverommet og scrolle eller trene. Men foreløpig har det ikke blitt noe endring. Jeg prøver aktivt å ta mest mulig husarbeid og sånt men usikker på hvordan fordelingen er prosentmessig Jeg presser heller ikke på sex. Vi har ikke hatt sex siden yngstemann ble født for litt over 1 år siden, men jeg har lagt det helt bort så hun ikke skal føle noe press. Har ikke initiert en gang, Jeg tror hennes kjærligshetsspråk er gaver og tjenester. Men jeg føler at jeg gjør dette og likevel får beskjed om at jeg ikke flørter bra nok Anonymkode: 75f38...44f Jeg tenker du gjør klokt i å bare bestille en time på FVK og si at dere skal hit. Ganske normalt med lite kjærestetid (særlig ork) i den perioden, men nå må hun være med på et lagarbeid her. Og da får kanskje du mer å gjøre i det tredje skiftet (?), og ungene blir jo større. Er noe med å ta tak i ting før det raser helt. I den parterapien må begge beskrive - med en tredjepart tilstede. Jeg tror jeg skjønner hvor hun er nå: helt mettet og kvalt av fysisk klistermerke med småttiser. Men…..noen form for bonding må man finne. Skal du liksom flørte? Det går jo ikke? Vise oppmerksomhet går - men ikke flørting. Du får jo ikke anvende en eneste flørteteknikk i boka 😅 HUN må si konkret hva hun ønsker mer av, og hva hun tenker gi tilbake. Trenger ikke være sex, men hun må da se deg og i dette? 4
Trolltunge Skrevet 9. januar #13 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette handler ikke om kjærlighetsspråk eller slikt. Det handler om at hun har meldt seg ut av foholdet, og prøver å skylde på mannen og skal ha ham til å fikse det. All flørting er basert på en seksuell undertone, det er jo selve definisjonen, og når hun ikke vil det skal være en sekusell undertone i noe som helst kan han heller ikke "flørte" med henne. TS, finn deg ei elskerinne eller dump kona og start på nytt. Anonymkode: 76c33...fbb Det handler vel met om å prøve å få ham til å korrigere oppførsel som ikke påvirker henne positivt. Antagelig er de kommet til det at hun har gått lei av at all hans "flørt" er på de måter hun nå har bedt ham unngå. Så er det bestandig vanskelig å ha kommet til et punkt der partner har gått lei av noe, for det blir begrensende. Synes det er fint at ts spør, men det er selvfølgelig vanskelig for oss å svare. Inkludert for meg, siden jeg ikke har gått lei av at min mann har vært så ensformig i sin flørt at det er blitt noe negativt. Han har derfor fått beholde spekteret angående dette, men han har liksom aldri bare berørt meg som en forventning om sex. Det har aldri vært noe følelser av sexpress/høye forventninger i det, så da har jeg ikke kommet dit at "flørt" presser meg inn i en kjip situasjon der jeg må avvise. Han bare tuller, koser og erter både i ord og berøringer, uten at det gir noe forventningspress på meg der og da. Jeg er ikke i situasjonen, og det blir selvfølgelig meningsløst å anbefale ts å spole tilbake og sørge for at flørt og kos ikke bestandig oppleves som forventning om sex. Det beste er å ikke komme i denne situasjonen, men det hjelper jo ikke når de allerede er der. Så hva gjør han da? Min første tanke er at da er det vanskelig, men at han likevel bør ta henne seriøst. Prøve å skape hygge, tillit, trygghet, moro og oppvartning uten å legge seksuelle forventninger i det frem til hun slapper mer av med at all oppmerksomhet fra ham ikke er en forventning om sex. Hadde hun meldt seg ut av forholdet hadde hum ikke bedt ham om å korrigere dette. 2
Evot_i_skogen Skrevet 9. januar #14 Skrevet 9. januar (endret) For en vanskelig situasjon. Det jeg reagerer mest på er at hun ikke engang vil komme med et eneste forslag om hva hun faktisk ønsker. Bare at du (TS) må endre deg sånn som hun vil at du skal være. Altså hvordan skal du klare å finne ut av det? Jeg lurer på om jeg hadde laget et form for bingobrett med alle typer flørting og prøvd meg frem, kanskje hengt det opp i stua på pur f... Eller nei, jeg hadde satt meg på bakbeina og krevd ordentlig kommunikasjon, sånn som normale oppegående voksne mennesker klarer å gjøre! Det er som om hun har sendt deg ut på ekspedisjon i et fremmed land uten kart, tolk eller hjelpemidler.. At hun mener at det vil "ødelegge" flørtingen ved å gi deg tips/hinit/si ting rett ut sitter jo kun i hennes eget hode. Kan det hende at hun bruker dette som et skalkeskjul for å få deg til å føle deg ubrukelig og liten i forholdet? Hun virker til å ha gjort forholdet deres til et spill hvor kun hun kan vinne siden hun sitter på fasiten. Og dette er ikke en form for korrigering i et forhold, dette er på grensen til manipulering og nedtrykking. Hva om det hadde vært omvendt, at det var mannen i forholdet som sa noe sånt og nektet å gjøre noe mer med det? De fleste hadde jo oppfordret kvinnen til å gå ut av forholdet. Jeg oppfordrer deg ikke til å gå, men til å sette deg på bakbeina. Forklar at kommunikasjonen rundt dere som par nå er så dårlig at enten så får hun bli med til parterapeut, gå til egen terapeut eller så får hun ta konsekvensene. Og konsekvensene bør være at du rett og slett bygger opp deg selv og behandler henne som en venn (som det virker som at hun helst vil, når man leser mellom linjene) eller flytter ut. Livet er absolutt for kort til å lide seg gjennom noe som kan nøstes opp i gjennom kommunikasjon og innsats. Resultatet av en partner som ikke vil være med å bygge på forholdet (for det vil hun tydeligvis ikke, bare det overfladiske) er at du vil begynne å lide. Lidelsen kan være liten eller bli kjempestor, kommer mye an på personligheten din (hvor mye dritt tåler du og hvordan tenker du om deg selv). Jeg mener at alle par kan komme gjennom så og si alt sammen, men det krever en felles innsats hvor begge gjør så mye de kan. Endret 9. januar av Evot_i_skogen 4 3
Salamandra Skrevet 9. januar #15 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette kan høres veldig rart ut men jeg trenger tips til hvordan flørte med min kone, da hun har etterspurt det. Det jeg synes er vanskelig er at jeg ikke lenger klarer å flørte med min kone. Din første tanke er sikkert "har du ikke sosial intelligens, klarer du ikke å flørte med din egen kone", Mitt problem er at vi har fått en så annerledes relasjon etter vi fikk 2 tette barn de siste 4 årene at den flørtingen som var naturlig før barn ikke lengre er mulig. (Vi har to barn i barnehagealder) Eksempelvis har min kone uttrykt at hun ikke vil at jeg skal flørte ved å: Fysisk berøre henne, også på ikke seksuelle måter som på armen eller ryggen. Det gjelder også klemming, sitte inntil i sofaen, massasje, fysisk tulle med å kile eller "lekeslåss". Kommentarer som har noen som helst seksuell undertone. Heller ikke lov å insinuere. De samme reglene gjelder for meldinger og telefonsamtaler. Egentlig alt som har noe med seksualitet er ikke lov. Kyssing. Min kone er ikke så glad i å kysse Den andre tanken deres vil da sikkert vært hvorfor spør du ikke bare henne om hvordan hun vil bli flørtet med. Men det har jeg og da sa hun at det ødelegger alt hvis hun må fortelle meg hva jeg skal gjøre. Så hun ville ikke si noe eller gi tips. Det jeg gjør er å kjøpe blomster og gaver regelmessig. Jeg forsøker å gjøre tjenester for henne slik som å hente ting til henne og generelt gjøre hyggelige gester når vi er sammen på kveldstid. Jeg forteller henne regelmessig at hun er vakker, en utrolig bra kone og mor. Jeg prøver å tulle og le meg henne, og det gjør vi mye. Men med restriksjonene hun har pålagt føler jeg mer at jeg "kødder med en kompis" enn at vi flørter. Jeg har også sagt dette til henne, og da sier hun at det ikke er hennes problem og at jeg må finne løsninger. Jeg tar derfor imot råd og tips om hvordan å flørte med åpne armer Anonymkode: 75f38...44f For meg handler flørting i bunn og grunn om energi, ikke om hva man sier eller gjør, men "viben" din om du skjønner. Et blikk kan være nok. Men så er det sånn at alt som ikke kommer naturlig blir bare kleint og rart og feil, hvis noen prøver for hardt så blir det gæærnt det og. Men komplimenter som oppleves spontane og ektefølte er jo aldri feil, det kan gå på utseendet, men også på hvor vakkert det er å se henne med sovende baby på brystet, vise henne at du ser og setter pris på alt hun gjør for dere og barna. Litt kinkig situasjon for deg dette, sånne ting skal jo helst flyte naturlig i en romantisk relasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Skrevet 9. januar Trolltunge skrev (35 minutter siden): Det handler vel met om å prøve å få ham til å korrigere oppførsel som ikke påvirker henne positivt. Antagelig er de kommet til det at hun har gått lei av at all hans "flørt" er på de måter hun nå har bedt ham unngå. Så er det bestandig vanskelig å ha kommet til et punkt der partner har gått lei av noe, for det blir begrensende. Synes det er fint at ts spør, men det er selvfølgelig vanskelig for oss å svare. Inkludert for meg, siden jeg ikke har gått lei av at min mann har vært så ensformig i sin flørt at det er blitt noe negativt. Han har derfor fått beholde spekteret angående dette, men han har liksom aldri bare berørt meg som en forventning om sex. Det har aldri vært noe følelser av sexpress/høye forventninger i det, så da har jeg ikke kommet dit at "flørt" presser meg inn i en kjip situasjon der jeg må avvise. Han bare tuller, koser og erter både i ord og berøringer, uten at det gir noe forventningspress på meg der og da. Jeg er ikke i situasjonen, og det blir selvfølgelig meningsløst å anbefale ts å spole tilbake og sørge for at flørt og kos ikke bestandig oppleves som forventning om sex. Det beste er å ikke komme i denne situasjonen, men det hjelper jo ikke når de allerede er der. Så hva gjør han da? Min første tanke er at da er det vanskelig, men at han likevel bør ta henne seriøst. Prøve å skape hygge, tillit, trygghet, moro og oppvartning uten å legge seksuelle forventninger i det frem til hun slapper mer av med at all oppmerksomhet fra ham ikke er en forventning om sex. Hadde hun meldt seg ut av forholdet hadde hum ikke bedt ham om å korrigere dette. Hei, takk for utfyllende svar. Jeg håper ikke jeg har skapt et sexpress hos min kone, men mulig det har skjedd. Jeg har vel egentlig ikke "flørtet" på noen av de måtene hun nå ikke ønsker siden vi fikk vårt første barn hvertfall, muligens lengre også (yngste er litt over 1 år). Alt av fysisk kontakt har egentlig ligget på hylla det siste året +, og jeg har ei heller hintet til eller initiert sex. Men kanskje det er noe som henger fra tidligere. Jeg skal prøve å spørre henne, men tror ikke jeg får et svar Anonymkode: 75f38...44f 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar #17 Skrevet 9. januar Salamandra skrev (8 minutter siden): For meg handler flørting i bunn og grunn om energi, ikke om hva man sier eller gjør, men "viben" din om du skjønner. Et blikk kan være nok. Men så er det sånn at alt som ikke kommer naturlig blir bare kleint og rart og feil, hvis noen prøver for hardt så blir det gæærnt det og. Men komplimenter som oppleves spontane og ektefølte er jo aldri feil, det kan gå på utseendet, men også på hvor vakkert det er å se henne med sovende baby på brystet, vise henne at du ser og setter pris på alt hun gjør for dere og barna. Litt kinkig situasjon for deg dette, sånne ting skal jo helst flyte naturlig i en romantisk relasjon. Jeg er og enig i din definisjon av flørting. Min utfordring ligger i at jeg prøver å skape en flørtete atmosfære, der jeg samtidig må passe på at jeg ikke gjør noe på listen over ting som ikke er lov. Feks en gang tullet vi litt og da ble jeg giret og da strøk jeg kona på overarmen (selv om jeg vet det ikke er lov) og det likte hun ikke så da ble flørtingen umiddelbart over og stemningen dalte. Slikt gjør at jeg vegrer meg for å begynne å "flørte" i frykt for å glemme meg og da gjøre noe hun ikke setter pris på Anonymkode: 75f38...44f 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Skrevet 9. januar Dette er en tapt sak, er min mening som kvinne. Og man får ikke sexlyst av å gå i terapi. Mulig det har vært en greie tidligere at all type berøring har hatt en undertone eller blitt oppfattet som innledning til sex. Men dersom dere overhodet ikke kan berører hverandre, så øker jo avstanden bare enda mer. Som andre nevner; kjøpe blomster og gaver, passe barn og husarbeid er ting man gjør av kjærlighet og omtanke, men er på ingen måte innledning til sex. Og åpenbart virker det ikke inn på sexlysten heller, vil tro det er tvert i mot egentlig. Hun eier deg og du står med lua i hånda og med håp om at motta noen "smuler" som gjenytselse for din godhet (les: sex). Det er jo nettopp intimiteten i de små kjærtegnene, som stryk over ryggen, holde hender når dere går tur m/eller uten barn, et kyss før man haster ut døren eller som velkommen hjem. Et kompliment, som viser at man ser hverandre og legger merke en har pyntet seg, smiler litt ekstra. Vise interesse for hverandre i ord og handling. Alt det andre praktiske er bare hverdagstrivialiteter i familien AS. Å ha nærhet og aktivt samliv trenger ikke å bestå en hotellhelg uten barn eller masse alenetid eller flotte middager på restaurant. Det vil jo bare bli kunstig og iallefall være en slags påtvunget handling hvor man forventer at det skal oppstå sexlyst som følge av dette. Har dere ikke nærhet og intimitet i hverdagen, så er det lite sannsynlig at dere i det hele tatt skal ha sex helt ut av det blå. Kvinner som tror at de har all makt til å sette i forholdet,kan fort snu om de føler de mister kontroll. Les: sjalusi. Ingenting som vekker en kvinne ut av dvalen mer, enn trusselen om å miste deg til en annen kvinne. Jeg villle endret strategi. Fortsett å gjør det praktiske som kreves for familien AS og fordel byrdene så hun ikke "føler" seg alene om ansvaret. Mener ikke du skal flørte med andre damer, men bruk litt tid på å pleie deg selv. Dersom du vanligvis ikke handler klær selv, ville jeg startet med å ta turen alene, be om hjelp fra betjening til å freshe opp stilen litt, kjøp en god parfyme. Bytt fra eller til skjegg/ny frisyre. Og benytt gjerne evt. fritid til å gjøre noe annet enn det du vanligvis gjør. Snakk gjerne om andre kvinner, som. f.eks "dama i butikken var så hyggelig å behjelpelig", referer til samtalen med frisøren: "hun mente denne stilen ville kle meg bedre", "Grete på jobb kom med kake til meg idag/kommenterte jeg var fin på håret", "Tove og jeg løp om kapp på trening idag". Vær ekstra glad og plystre/nynne på en sang, smil litt lurt. Små uskyldige ting, hvor du ikke har gjort noe galt. Det vil garantert sette igang noe tankevirksomhet, hun vil se på det som en trussel at andre kan fatte interesse/se deg i et annet lys enn hun selv. Plutselige lurer det fristelser rundt og det blir reellt at hun faktisk ikke har deg "no matter what". Enten det, eller hun vii ikke reagere i det hele tatt og er likeglad. Da er løpet kjørt uansett og du må enten infinne deg i leve i sølibat eller finne andre løsninger. Sikkert upolitisk korrekt å si dette, men min mening er at man er gjensidig forpliktet til å oppretteholde sexlivet i et inngått samliv. I et samliv vil det gå opp og ned, lysten vil variere. Men den ene kan ikke bare bestemme at partneren skal leve i sølibat i all uoverskuelig fremtid og uten håp om fremtidig endring. Da har man i praksisk terminert kontrakten mellom partene. Det er ikke bare hennes behov som skal dekkes for at hun skal føle seg sett og bekreftet. En manns behov for nærhet og sex er jo også det som opprettholder hans varme følelser for henne. Når alt dette er fraværende øker avstanden og de blir fremmede for hverandre og forholdet dør en sakte død. Anonymkode: 474c1...23d 5 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar #19 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Stikk ut og kom tilbake som innbruddstyv etter hun har lagt seg. No mercy. Anonymkode: 44f34...9fb Bare jeg som ikke tar denne? Anonymkode: 75f38...44f
Trolltunge Skrevet 9. januar #20 Skrevet 9. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, takk for utfyllende svar. Jeg håper ikke jeg har skapt et sexpress hos min kone, men mulig det har skjedd. Jeg har vel egentlig ikke "flørtet" på noen av de måtene hun nå ikke ønsker siden vi fikk vårt første barn hvertfall, muligens lengre også (yngste er litt over 1 år). Alt av fysisk kontakt har egentlig ligget på hylla det siste året +, og jeg har ei heller hintet til eller initiert sex. Men kanskje det er noe som henger fra tidligere. Jeg skal prøve å spørre henne, men tror ikke jeg får et svar Anonymkode: 75f38...44f Ting et ikke bestandig enkelt, og mennesker er overkompliserte innimellom. For det jeg vet kan hun ha skapt sexpress hun kanskje føler på helt selv også, fordi hun tror du mener... når du... om det er tilfellet eller ikke, fordi HUN føler på at sexlivet sikkert er noe du er misfornøyd med. Nå skal man ikke kan være for ydmyk i forhold heller. Å ikke få svar på ting man trenger å vite bør man ikke akseptere. Bare ikke mas eller furt for å få det frem, men ta den voksne og trygge tilnærming til å ikke få svar. "Dette trenger jeg svar på. Du kan ikke bare kaste ut påstander og krav uten å begrunne dem, så du må snakke med meg og forklare dette." Jeg er kvinne selv, men blir fryktelig oppgitt av kvinner (og menn) som enten mener man skal bedrive tankelesning, eller er for feige til å si ting som de er. Er man voksen er man voksen, og kaster ikke ord opp i luften for at andre skal sette sammen betydningen ved dem for deg. "Spytt ut!" hadde min mann da fått beskjed om, og han er heldigvis like klar på at å lese mellom linjene i tåkeskyer ikke er aktuelt. For å være ærlig synes jeg din kone høres litt urimelig ut. Hun oppfører seg omtrent som en som har opplevd overgrep. Vel, ene varianten av å ha opplevd overgrep. Kanskje hun burde gå i terapi? Endret 9. januar av Trolltunge 4 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå