AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Har bestilt noe fra Shein som jeg ikke likte. Fikk pakken i går og ønsker retunere en vare og så kjøpe noe annet istedenfor. Hva er prosessen? Aldri gjort dette før. Skal jeg betale frakt for å sende den?0] Anonymkode: 33297...b82
newman01 Skrevet 9. januar #2 Skrevet 9. januar Tenk om Shein hadde en hjemmeside som hadde slik informasjon offentlig tilgjengelig... Det hadde vært noe det. Eller vent litt, de HAR DET! https://eur.shein.com/Return-Policy-a-281.html 3 4
skeiv-ostepop Skrevet 9. januar #3 Skrevet 9. januar Du kontakter Shein. Men du har ikke lovpålagt angrerett med Shein så alt er avhengig av hva de har i vilkårene sine. Men sannsynligvis må du dekke frakten selv dersom de godtar retur. Men regn med at kostnaden blir høy og sannsynligvis høyere enn kostnaden med produktet.
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Skrevet 9. januar Skulle vært et dyrt produkt før jeg gadd å styre med retur halve jorda rundt, gitt.. (Er det ikke også påpekt i diverse nyhetssaker at aktører som Shein og Temu bare kaster returvarer på en stor søppelfylling i stedet for å selge dem på nytt?!) Anonymkode: 9242e...63a 1
newman01 Skrevet 9. januar #5 Skrevet 9. januar Returporto må betales av kunden. Ser ut som Posten tar 335kr for en liten pakke på inntil 1kg som billigste løsning. Og så må du antagelig fylle ut toll proformaskjema og annet moro.
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skulle vært et dyrt produkt før jeg gadd å styre med retur halve jorda rundt, gitt.. (Er det ikke også påpekt i diverse nyhetssaker at aktører som Shein og Temu bare kaster returvarer på en stor søppelfylling i stedet for å selge dem på nytt?!) Anonymkode: 9242e...63a Temu selger dem tydeligvis på nytt igjen, i følge denne artikkelen der NRK la sporingsbrikker i flere returer: https://www.nrk.no/klima/xl/nrk-kjopte-varer-pa-temu-og-sendte-i-retur-med-sporing-1.14714037 Anonymkode: c79ce...826
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Ja det er mulig. Men det anbefales ikke. Jeg sendte en pakke i retur i fjor en gang. Først må du sende inn at du ønsker å returnere, så må dette godkjennes. Du må så bestille frakt selv og fylle ut tollskjema. Frakten er som nevnt over her litt dyr. I tillegg så må pakken være mottatt og produktene godkjennes før du får penger tilbake. Jeg fikk beskjed om å sende pakken til en adresse i Polen. Veldig merkelig opplegg, for det virket som det var en privatperson og ikke et firma.. Pakken ble stående i toll i flere uker i Polen, og jeg prøvde flere ganger å be Shein om å prøve å få frigitt pakken. Det vart bare avfeid hver gang. Siste gangen jeg spurte om dette, bare utbetalte de pengene til meg. Noen uker senere såg jeg at pakken plutselig var på vei tilbake til meg. De hadde ikke giddet å hente den når den var fremme 🙄 Så endte med at jeg fikk varene tilbake.. Så utrolig unødvendig! Gidder ikke det styret en gang til. Anonymkode: fd4e2...8b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå