Maleficenta Skrevet 10. januar #21 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2026 den 22.09): Min forlovede kommer fra ei lita bygd, men har de siste årene studert og bodd i Oslo med meg. Hun har blitt godt kjent med min familie og trives bedre her enn der hun er oppvokst. Det var litt usikkerhet om hun skulle invitere familien sin i det hele tatt pga dårlig kontakt og hun «skjemmes» litt av dem. Familien hennes er uformelle, pro-trump, «livets harde skole» og går til tider rundt med store sørstatbeltespenner. Hver gang vi er på besøk får vi små stikk i forbindelse med at vi bor i «selveste hovedstaden» og har tatt andre valg i livet enn dem. Etter mye om og men endte hun opp med å invitere dem. Jeg respekterte valget hennes uansett hva det ble. De har nå gitt uttrykk for at de kommer med lisseslips og cowboyhatt. Noe som gjør at hun angrer på valget og gruer seg. Hun sier at hun kommer til å være flau når det formelle vil møte det uformelle i bryllupet. Skjønner dere? Hvis de tar på sørstatflaggene vil de mest sannsynlig være synlige på familiebildene… Vi har kun sendt ut save the date, men ikke invitasjoner enda. Vi vurderer å skrive dresscode, men vet ikke om det vil gå inn hos slike folk. Vær så snill ikke kom med noen unødvendige kommentarer. Jeg vil bare gjøre dagen hennes best mulig og trenger råd her. Anonymkode: d3005...43a Hvorfor er de så opptatt av uda og amerikansk kultur? Er de amerikanere disse her?
Snabeltann Skrevet 10. januar #22 Skrevet 10. januar Mye å si er deres holdninger til dette. Kan bli tidenes beste bryllup og en skikkelig arti fest og fin opplevelse. La alle være seg selv, og vis at dere er glade i hverandre. Ser for meg at flere av den fine Oslofamilien kanskje tør å slakke på slipset og slå seg litt løs ut på kvelden
Maleficenta Skrevet 10. januar #23 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Din kjærestes familie føles seg nok både dumme og underdanige i møte med deg og din fisefine familie, noe innlegget ditt bærer preg av. Hva med å bare akseptere dem som de er og godta klærne deres? Gjøre dagen deres til noe minneverdig mellom dere to og ikke ha fokus på beltespenna til svigerfar? Jeg skal love deg at de gruer seg til å møte dere. Anonymkode: eb5ec...00a Om de er nervøse og gruer seg for dette ville de vel moderert seg ifht de cowbyklærne da vel?... 1
Callisto83 Skrevet 10. januar #24 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2026 den 22.18): Du skriver at det er en dresskode. Så leier dere inn en vekter, som stopper folk i døra og forteller dette til familien hennes. Anonymkode: 29ed1...11e Hjelpes... Det er én dag. La nå familien hennes få være som de er, så lenge de oppfører seg pent. At bruden skammer seg over dem sier mer om henne.
Maleficenta Skrevet 10. januar #25 Skrevet 10. januar Callisto83 skrev (1 minutt siden): Hjelpes... Det er én dag. La nå familien hennes få være som de er, så lenge de oppfører seg pent. At bruden skammer seg over dem sier mer om henne. Høres ikke ut fra hi at de oppfører seg så pent. Tolka det litt slik at de bevisst ville dukket opp i redneck stil bare på rent trass 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #26 Skrevet 10. januar Jentadi skrev (På 9.1.2026 den 6.56): Hva er viktigst: antrekk eller familie? Jeg ville gledet meg over at de kom for å delta på den store dagen og ikke brydd meg om antrekk. Kanskje ikke hvis de møter opp i sørstatenes flagg og du har brune eller skeive gjester (som jo er i de fleste bryllup med mer enn fem gjester.).. Personlig ville jeg forlatt det selskapet med en gang. For DEG er dette bare tøystoff med bestemte farger. For andre betyr det at de er hatet og ønsket de mest grufulle ting. Anonymkode: 29ed1...11e 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #27 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 7.02): Jeg tror det er det. Ingen bygder i Norge, uansett hvor små de er, er bosted for rednecks med hatter og lisseslips. Jeg tror ts har sett for mye på dårlige amerikanske skrekkfilmer. Anonymkode: 26bd1...15c Hva slags mosegrodd stein har du egentlig vokst opp under? Anonymkode: d1a5b...8f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #28 Skrevet 10. januar Daria skrev (23 timer siden): Vekter for å passe på at alle gjestene følger kleskoden i bryllup? Dere tuller nå? Jeg er oppvokst i overmøblerte hjem på Oslo vest, sikkert over middels opptatt av etikette og klær og har alle de fordommene som den kultiverte, venstreorienterte middelklassen har mot både Trumptilhengere, bygda og cowboyhatter - men det ville aldri falt meg inn å utelukke familie fordi de ikke fylte mine krav. Jeg ville tenkt mitt, absolutt, også som gjest, men jeg ville snudd i døra i protest og solidaritet om jeg ble møtt med kleskontroll, og mitt forhold til brudeparet ville neppe blitt det samme igjen. Enkelte ting gjør man bare ikke. Hvordan ville du da gjort det med de skeive og eventuelt brune familiemedlemmene? Man må være temmelig historieløs og blind på eget privilege for å godta slikt på egne arrangementer. Anonymkode: 29ed1...11e 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #29 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 7.02): Jeg tror det er det. Ingen bygder i Norge, uansett hvor små de er, er bosted for rednecks med hatter og lisseslips. Jeg tror ts har sett for mye på dårlige amerikanske skrekkfilmer. Anonymkode: 26bd1...15c Og hvem er det som kringkaster at de kommer upassende kledd lang tid i forveien? Anonymkode: 84786...903 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå